تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/11/18 - 12:30
کد خبر: 301418

حاشیه‌نگاری «خبرنامه دانشجویان ایران» از هشتمین روز جشنواره در کاخ هنرمندان؛

«دیدن این فیلم جرم است» و مجرمانی که برای تماشای آن آمده بودند!

هر چند که این کارگردان توانسته بود در شب نسبتا سرد زمستان گرمای زیادی را به کاخ هنرمندان ببخشد، اما وقتی زمان اکران فیلم سانس آخر یعنی «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی رسید، گویی جمعیت زیادی که برای فیلم قبلی به کاخ آمده بودند به یکباره غیب شان زد!

به گزارش خبرنگار فرهنگی - اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هشتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی شب گذشته در پردیس چارسو به پایان رسید که برخلاف هفتمین روز این بار 4 فیلم برای مخاطبان به نمایش در آمد، شبی که یکی از پرحاشیه ترین فیلم این دوره از جشنواره در سالن های نمایش کاخ هنرمندان اکران شد؛ «دیدن این فیلم جرم است» اولین ساخته  بلند رضا زهتابچیان در مقام کارگردان است که در سانس سوم شب گذشته به نمایش در آمد و جمعیت زیادی از مخاطبان را با خود همراه کرد، جمعیتی که حتی در زمان اکران فیلم «شبی که ماه کامل شد» هم در کاخ هنرمندان هم به این گستردگی نبود و اکثر سالن های نمایش در همان دقایق اول پر شدند، فیلمی که مخاطبان تا پایان با آن همراهی کردند و  شاید کمتر فیلمی در این دوره از جشنواره وجود دارد که علی رغم حضور بازیگران کار اولی و حضور تنها چند بازیگر مطرح سینما توانسته باشد با این حد از استقبال رو به شود.

درددل مخاطبان با کارگردان مجرم!
حضور کارگردان و برخی از بازیگران غیرچهره در زمان اکران و حتی بعد از نمایش فیلم در کاخ هنرمندان نیز از دیگر حواشی جالب شب گذشته بود، حضوری که باعث شد تا مخاطبان هر کدام نظرهای خاص به خودشان را درباره سکانس پایانی با آنها در میان بگذارند و حتی کارگردان را از آینده کاری اش بترسانند! موضوعاتی که البته زهتابچیان با دقت به آنها گوش می داد و نکاتی را نیز درباره آنها بیان می کرد و در این میان اعتراف خود کارگردان به احتمال عدم اکران فیلمش نیز با واکنش های مخاطبان همراه بود؛ البته بازار گرفتن عکس یادگاری و سلفی های دو سه نفره با کارگردان و بازیگران این اثر نیز داغ بود.

مخاطبانی که به یکباره غیب شدند!
هر چند که این کارگردان توانسته بود در شب نسبتا سرد زمستان گرمای زیادی را به کاخ هنرمندان ببخشد، اما وقتی زمان اکران فیلم سانس آخر یعنی «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی رسید، گویی جمعیت زیادی که برای فیلم قبلی به کاخ  آمده بودند به یکباره غیب شان زد!؛ فیلمی که هر چند مخاطبان حاضر در سالن های نمایش تا پایان با آن همراهی کردند، اما خبری از شور و اشتیاق فیلمی قبلی نبود و از سوی دیگر عوامل این فیلم نیز در کاخ هنرمندان حضور نداشتند. همچنین نمایش فیلم های «مدیترانه» ساخته هادی حاجتمند و «خون خدا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی نیز در فضای نسبتا آرام و بدون حاشیه اکران شدند.

«دیدن این فیلم جرم است» و مجرمانی که برای تماشای آن آمده بودند!

کاخ هنرمندان این دوره از جشنواره، تاریخ ترین کاخ ادوار جشنواره
یکی از حواشی دیگر هشتمین روز جشنواره عدم حضور هنرمندان بود، در حالی که شاید بتوان گفت هفتمین روز جشنواره یکی از شلوغ ترین روزها از لحاظ حضور هنرمندان و بازیگران بوده، اما شب گذشته اکثر مخاطبان حاضر در کاخ هنرمندان از عامه مردم و منتقدان سینمایی بودند، گویی قرار است کاخ هنرمندان در این دوره از جشنواره یکی از تاریخ ترین کاخ های ادوار جشنواره باشد؛ کاخی که هر نوع قشری در آن حضور داشتند، به جزو هنرمندان و فعالان عرصه سینمایی.

بی نظمی تمام ناشدنی در کاخ هنرمندان
شاید یکی از نکات منفی این دوره از جشنواره را بتوان عدم وجود نظم در کاخ هنرمندان دانست، بی نظمی که باعث می شود بسیاری از مخاطبانی که حتی بعضا در صف رفتن به سالن های نمایش می ایستند نیز نمی دانند قرار است در به تماشای کدام فیلم بنشینند! مسئله ای که قطعا مسئولان کاخ هنرمندان باید پیش از شروع جشنواره فکری برای آن می کردند، از سوی دیگر این بی نظمی باعث شده تا بسیاری از مخاطبانی که کارت ورود به جشنواره را ندارند، بتوانند به راحتی به سالن های نمایش بروند، هر چند که به دلیل عدم حضور هنرمندان، حضور این مخاطبان مشکلی را از لحاظ اشغال فضای سالن ها ایجاد نمی کند، اما به تبع این بی نظمی موضوعی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت.

* گزارش از زهرا رمضانی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top