تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/05 - 09:51
کد خبر: 303245

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران» از پذیرش بدون آزمون دانشجویان؛

چگونه بدون کنکور در آزمون ارشد پزشکی قبول شویم

چگونه بدون کنکور در آزمون ارشد پزشکی قبول شویم

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های پزشکی سال 98 آغاز شده است و تا 16 اسفند ماه ادامه خواهد داشت. اما این آزمون تنها برای داوطلبان عادی لحاظ نشده است و متقاضیان بدون آزمون واجد شرایط نیز بایستی مانند سایر داوطلبان در آزمون این گروه نیز شرکت نمایند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های پزشکی سال 98 آغاز شده است و تا 16 اسفند ماه ادامه خواهد داشت. اما این آزمون تنها برای داوطلبان عادی لحاظ نشده است و متقاضیان بدون آزمون واجد شرایط نیز بایستی مانند سایر داوطلبان در آزمون این گروه نیز شرکت نمایند.

یر اساس آیین نامه  پذیرش دانشجو، تنها دانشجویان شاغل به تحصیل و فارغ الحصیل دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات وابسته به وزارت بهداشت و دانشکده های علوم پزشکی وابسته به دستگاه های اجرایی مانند دانشگاه شاهد، بقیه‌الله، ارتش و علوم بهزیستی، می توانند از این نوع پذیرش استفاده نمایند. داوطلبان پذیرش اتعداد های درخشان وزار بهداشت لازم است به نکات زیر توجه کنند:

الف- در آزمون سال 98، گزینه «متقاضی ثبت نام با استفاده از شرایط استعداد درخشان می باشم» حذف شده است. به همین خاطر متقاصیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون ورودی واجد شرایط، بایستی از تاریخ 98/4/22 تا 98/4/27 با رفتن به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی شده وثبت نام استعداد درخشان را با وارد نمودن کد رهگیری ثبت نام آزمون ، انجام دهند.

ب- داوطلبان واجد شرایط استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون در هر دو مرحله اسفندماه و تیرماه ثبت نام کنند و مانند سایر داوطلبان، با وارد کردن کد رهگیری خود اقدام به انتخاب رشته محل کنند. در صورتی که هر کدام از مراحل را داوطلبان انجام ندهند، مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت علوم عدم انتخاب رشته و یا ثبت نام را به منزله ی انصراف از استفاده از این امکان تلقی می کند. در نتیجه داوطلبانی که قصد دارند تا از این سهمیه استعداد های درخشان خود استفاده نمایند باید دقت داشته باشند که روند پذیرش را به درستی انجام دهند.

ج- البته متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون که هر دو مرحله ثبت نام آزمون استعداد درخشان را انجام داده و هماند سایر داوطلبان در زمان تعیین شده نسبت به انتخاب رشته اقدانم کرده باشند، می توانند یک کدام از راه ها را انتخاب نمایند:

الف) در جلسه آزمون شرکت نکنند
ب) همانند سایر داوطلبان عادی با شرایط عادی در آزمون شرکت کنند و شانس خود را در شرایط عادی و هم با استفاده از شرایط استعداد درخشان امتحان نمایند

چ- متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان می توانند مانند سایر داوطلبان عادی، جهت ثبت نام و شرکت در آزمون می توانند یکی ازسهمیه های الف: سهمیه آزاد، ب: رزمندگان و ایثارگران(25% و 5%) را انتخاب نمایند.

د-  در سهمیه استعداد درخشان با آزمون، معرفی داوطلب توسط دانشگاه و شرکت فرد در جلسه آزمون، به منزله استفاده از تسهیلات میباشد و در صورت انصراف، عدم انتخاب رشته محل و یا عدم قبولی، به دلیل استفاده یک نوبت با آزمون، داوطلب مجازبه استفاده مجدد از این تسهیلات نمیباشد.

ه- بر اساس مصوبه جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت بهداشت در خصوص رتبه های اول مقطع کارشناسی که فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد می باشند سهمیه بدون آزمون حذف و 10%سهمیه با آزمون برای ایشان اعمال شود. این مصوبه برای آزمون کارشناسی ارشد سال 1400به بعد اجرایی خواهد شد.

باتوجه به ظرفیت محدود پذیرش رشته محلهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد، علی رغم تعدد متقاضیان و داوطلبان واجد شرایط، 10%مازاد بر ظرفیت پذیرش در اکرر رشته محلها یک نفر را شامل می شود و به دلیل محدودیت ظرفیت، امکان پذیرش کلیه افراد وجود ندارد. لذا در ظرفیتهای رشته محل کمتر از 15نفر پذیرش، از بین متقاضیان مشمول آیین نامه تنها یک نفر براساس اولویت نمره برای باآزمون و یک نفر بر اساس اولویت در امتیازات کسب شده برای بدون آزمون پذیرفته می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top