تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/12/06 - 23:55
کد خبر: 303507

عسکری در دانشگاه اسفراین:

وزارت علوم به‌دنبال انجمن علمی نسل ۲ است

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی نسل ۲ را باید دنبال کرد که این موضوع از اولویت‌های دفتر فرهنگی اجتماعی وزارت علوم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، آئین بزرگداشت روز مهندس در سالن همایش مهرگان مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرماندار شهرستان، روسای ادارات و مدیران واحد‌های صنعتی برگزار شد و در این نشست ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه معورد بحث قرار گرفت و بر پیگیری جدی و توسعه آن تاکید شد.

در ابتدای این مراسم مصطفی حیدری، ریاست مجتمع آموزش عالی اسفراین به بیان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌ مدیریت فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت: ما در این مجتمع با رویکرد فنی و مهندسی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با تاکید بر کیفیت آموزشی و پژوهشی مهندسین متعهد و متخصص تحویل جامعه دهیم.

حیدری خاطرنشان کرد: وجود مهندسین متخصص و کارآمد می‌تواند رونق اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور را تضمین کند.

طاهر رستمی، فرماندار اسفراین هم در این جشن با اشاره به روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس به ویژگی‌های اسفراین در حوزه صنعت اشاره و بیان کرد: امیدواریم با اعتماد به نفس در مجموعه دانشگاهی در پیوند با صنعت در آینده شاهد ارتقای این مجتمع آموزش عالی به دانشگاه صنعتی اسفراین باشیم.

رستمی ادامه داد: باید با گفتمان سازی از سوی جامعه متخصصان، مطالبه گری در متن امور باشد و مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این مراسم با گرامیداشت روز مهندس به عنوان میهمان ویژه گفت: خواجه نصیر الدین طوسی یکی از ستاره‌های شاخص آسمان پرافتخار کشور است.

عسکری با توجه به اقتضائات جهان مسئله ایده دانشگاه موثر و اجتماعی را مطرح و بیان کرد: دانشگاه اجتماعی و موثر دانشگاهی است که نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نیست، گفتگو محور است، ایده می‌دهد و به نقد خود می‌پردازد.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی را محور تحرک دانشجو دانست و بر خوانش مجدد اساسنامه انجمن‌های علمی دانشجویی تاکید و خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی نسل ۲ را باید دنبال کرد که این از اولویت‌های دفتر فرهنگی اجتماعی وزارت علوم است.

سعادت طرقی، مسئول ارتباط دانشگاه با صنعت مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین به عنوان دیگر سخنران برنامه ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه‌های پیش رو در خصوص ارتباط بیشتر دانشگاه و واحد‌های صنعتی، از رشد شاخص‌های دانشگاه نسل سوم در این مجتمع آموزش عالی خبر داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top