تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/08 - 10:58
کد خبر: 303711

چهاردولی در میزگرد «جنبش دانشجویی و نه به FATF»:

اعضای مجمع تشخیص باید پاسخگوی تصمیمات خود درباره لوایح FATF باشند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به تصمیمی که قرار است درباره FATF بگیرند مسئول هستند و باید پاسخگوی تصمیمات خود هم باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، میلاد چهاردولی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در میزگرد «جنبش دانشجویی و نه به FATF» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، ضمن اشاره به روند بررسی لوایح FATF در کشور گفت: امروز دو لایحه مهم FATF  با عنوان پالرمو و CFT که اتفاقا بار حقوقی برای ما دارند به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شده و این مجمع قرار است یک تصمیم سرنوشت‌ساز اتخاذ کند.

وی ادامه داد: آنچه باید به آن توجه شود این است که این لوایح در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و میزان رای و اعتمادی که نمایندگان به این لوایح داشتند بسیار ضعیف و لب مرزی بود و نمایندگان ما با قاطعیت به اینکه این لوایح برای کشور مفید است نرسیدند.

چهاردولی تاکید کرد: شورای نگهبان هم این لوایح را خلاف شرع و اسناد بالادستی نظام دانست و آنها را به مجمع ارسال کرد و امروز خواهش ما این است که اعضای مجمع کاملا بر اساس عنصر عقلانیت بررسی کنند با دستور عمل‌ها و لوایحی که ساخته و پرداخته غربی‌ است چگونه باید برخورد شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یادآور شد: مسلما ما باید جلوی یکسری تبعات را بگیریم. اکنون این سوال مطرح است که آیا مسئول اجرایی ما خودش به وعده‌های طرف مقابل اعتماد دارد و می‌تواند تضمین دهد که با پذیرفتن لوایح مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود؟ آیا می‌تواند تضمین بدهد که اگر ما این لوایح را بپذیریم فلان مزایا را برای ما خواهد داشت؟

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: بارها کارشناسان و خبرگان حوزه در رابطه با مضرات پیوستن به این لوایح هشدار داده‌آند و این در حالی است که درباره منافع این پیوستن هیچ تضمینی وجود ندارد.

چهاردولی گفت: حتی وزیر خارجه می‌گوید ما تضمین نمی‌دهیم که با پذیرفتن این لوایح مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود! نخبگان و کارشناسان این حوزه هم بارها گفته‌اند که تصویب این لوایح چه خطراتی را خواهد داشت. با این حال باید تامل بیشتری بر این ماجرا نگاه کرد.

وی با اشاره به شروط اروپا برای باز کردن کانال ویژه مالی گفت: در این حوزه رفت و آمد و تراکنش مالی اتفاق نمی‌افتد و یک بحث تهاتری وجود دارد ولی با این حال می‌گویند اول شما بروید FATF را تصویب کنید بعد بیایید در مورد این موضوع صحبت کنیم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یادآور شد: دولتمردان و حامیان تصویب لوایح FATFمی‌گویند اگر این لوایح تصویب نشود خیلی بد می‌شود و ما اگر این عبارت را از آنها بگیریم هیچ حرفی نخواهد داشت.

چهاردولی تاکید کرد:‌اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار است مصلحت ها را بسنجد و این درست نسیت به اعضای مجمع فشار آورده می‌شود و بحث اقتصادی را رها کنیم تا گرانی و مشکلات زیاد شود تا به این واسطه اعضای مجمع را تحت فشار قرار دهیم. واقعا چرا در بحث گوشت و کالاهای دیگر کاری می‌کنند تا بازار آشفته شود؟

وی گفت: دوستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به تصمیمی که قرار است درباره FATF بگیرند مسئول هستند و باید پاسخگوی تصمیمات خود هم باشند البته ما با اینکه ما  FATF را خسارت می‌دانیم اگر لوایح مربوط به آن تصویب شود ما بخواهیم اعضای مجمع را خائن بدانیم ولی نسبت به کسانی که ممکن است کادرسازی کرده و اطلاعات غلط به اعضای مجمع تشخیص برساند و در مسائل اقتصادی اخلال ایجاد کند تا بگوییم اوضع کشور بد است و حتما باید این لوایح تصویب شود را قطعا خائن می‌دانیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top