تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/11 - 00:23
کد خبر: 303965

صمدی: خصوصی سازی آموزش به معنای کودتا علیه کشور است

خصوصی سازی مدارس به معنای خلع ید حاکمیت از مهمترین عرصه زندگی مردم است و این یعنی رهاکردن مردم در بازار مکاره ای که همه چیز در آن رنگ و بوی سود و منفعت دارد و هیچ چیز آنقدر ارزش ندارد که به خاطرش از سود چشم پوشی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجتبی صمدی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به اهمیت و نکات بیانیه گام دوم گفت: جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، مخاطب رهبر معظم انقلاب هستند که می توانند جامعه را به تمدن نوین اسلامی نزدیک کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: همان جوانانی که مخاطبان اصلی مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اند و به فرموده ایشان میتوانند مارا به تحقق تمدن نوین اسلامی نزدیک کنند و این نشان دهنده این امر است که برای دستان توانا و افکار نو و جوانان باانگیزه باید برنامه ریزی شود تا اهداف انقلاب پرشورتر و سریعتر محقق شود.

او ادامه داد: از طراحی کشتی های اقیانوس پیما و ساخت موشک های پیشرفته تا صنعت زیردریایی های مدرن و سلول های بنیادین و هزاران صنعت و علم دیگر هرگاه که نگاهمان و امیدمان به جوانان عزیزمان بود آنقدر با سرعت پیش رفتیم که اربابان و کدخدایان پوچ دنیا به خاک مذلت نشستند و در برابر عزم و اراده ی تربیت یافتگان مکتب روح الله (ره) زانو زدند و چشم حیرت جهان به دستان جوان ایرانی معطوف شد.

صمدی گفت: عده قلیل که با تصدی برخی کرسی های وزارت و قضاوت و وکالت ملت ؛ رسالت اصلی خود که خدمت واقعی به محرومان و مستضعفان را از یاد برده اند و با خلق و خوی اشرافی و تجمل گرایی در بالاترین و مرفه ترین مناطق شهر کاخ برپا میکنند و همچون زالو صفتان خون بیچارگان و پابرهنگان را میمکند باید بدانند که دیگر فرصت جولان و اشرافی گری آنها به پایان رسیده و باید پاسخگوی عملکرد خود مقابل دیدگان مردم باشند.

او گفت: گره های اقتصادی و معیشتی که عرصه زندگی را بر صحبان اصلی انقلاب که مستضعفان اند سخت تنگ کرده ؛ جز با همت و تلاش همه جانبه مسئولین اجرائی و نظارت جدی نهادهای قضائی حل نخواهد شد و وکلا و وزرا بدانند باید وارد عرصه جهاد اقتصادی شوند و فقط وفقط با تکیه بر توان داخلی و فروبستن چشم به وعده ها و مرحمت های شیطانی غرب گشایش حاصل خواهد شد.

صمدی پیرامون بحث خصوصی سازی آموزش و پرورش گفت:خصوصی سازی مدارس به معنای خلع ید حاکمیت از مهمترین عرصه زندگی مردم است و این یعنی رهاکردن مردم در بازار مکاره ای که همه چیز در آن رنگ و بوی سود و منفعت دارد و هیچ چیز آنقدر ارزش ندارد که به خاطرش از سود چشم پوشی کنند حتی تعلیم و تربیت و حتی هویت و شخصیت انسان داریم با دستان خودمان علیه ایران کودتا میکنیم .

او در مورد بودجه دانشگاه های فرهنگیان نیز گفت: از بودجه پیشنهادی این دانشگاه برای 70هزار دانشجو و 98 پردیس و مرکز تربیت معلم در کشور با نیمی از آن موافقت شده که این در عمل یعنی هیچ . آموزش که بعد از امنیت حیاتی ترین نیاز کشور است در سبد این دولت رتبه یازدهم را دارد و این درحالی است که حتی کشورهای ضعیف دنیا برای ترمیم نظام آموزشی خود از صندوق بین المللی پول قرض گرفته اند.

او ادامه داد:. عده ای میخواهند با به وجود آوردن مشکلات معیشتی و برهم زدن امنیت روانی جامعه تعلیم و تربیت و طرح مباحثی همچون استخدام پیمانی معلمان ؛ جلوی حرکت رو به رشد تربیت معلم طراز انقلابی را در کشور بگیرند و با منزوی کردن دانشگاه فرهنیگیان ؛ از راه هایی غیر این و با هزینه کمتر معلمانی را وارد عرصه تعلیم و تربیت کشور کنند که صلاحیت های حرفه ای برخی از آنان جای بحث دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: امروزه پدیده حاشیه نشینی و زاغه نشینی در این کلانشهر به معضل بزرگی تبدیل شده تا جایی که حدود 30 درصد از جمعیت این شهر با این مسئله درگیرند و مشهد بیشترین مساحت و بزرگترین جمعیت حاشیه نشین کشور را در خود جای داده است. اکثر این عزیزان از مشکلات فقر و بیکاری رنج میبرند و این معضل موجب بروز آسیبهای جدی اقتصادی و فرهنگی و زیست محیطی و اجتماعی و امنیتی شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top