تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/11 - 20:03
کد خبر: 304109

با تسهیل گری کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار؛

ایجاد شبکه‌سازی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها

شبکه سازی میان شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها با تسهیل گری کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار ودر جهت افزایش بازدهی ، رفع مسائل و چالش های فناورانه صنعت شکل می گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین نشست هم اندیشی کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با اشاره به نقش کانون ها در توسعه و نفوذ فناوری در صنعت گفت: کانون ها باید ضمن شناسایی و جلب عضویت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان درحوزه فعالیت تخصصی خود، برای برقراری ارتباط میان آن ها و صنایع بزرگ در جهت افزایش بهره وری و رفع مسائل و چالش های فناورانه، شبکه های همکاری ایجاد کنند.

صالحی با اشاره به تعداد کانون ها و محوریت مدیریت دولتی در برخی از آنها در دوره اول اظهار کرد: رویکرد معاونت در تاسیس کانون ها در دوره دوم بر اساس نیاز صنعت است و اداره کانون نیز به بخش خصوصی سپرده شده است. تمرکز فعالیت های کانون تنها منحصر به یکی بخش های صنعت و بازار یا علمی نیست و فعالیت این نهاد بر اساس مدل مارپیچ چهارگانه و در راستای ایجاد تعامل و شکل دهی شبکه های همکاری میان این چهار رکن دولت، صنعت، دانشگاه و جامعه خواهد بود.

ایشان به ضرورت تدوین یا بازنگری استانداردها در حوزه فعالیت هر کانون اشاره کرد و گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته میان معاونت علمی و فناوری و سازمان ملی استاندارد، امکان صدور گواهی انطباق استاندارد در موضوعات مورد توجه کانون ها فراهم شده است و کانون ها می توانند از این ظرفیت در حوزه فعالیت خود استفاده کنند.

صالحی با تشریح برنامه های حمایتی معاونت از صادرات محصولات دانش بنیان و حضور در نمایشگاه های بین المللی خاطر نشان کرد: کانون ها می توانند از این ظرفیت در جهت حمایت و معرفی شرکت های دانش بنیان عضو کانون بهره گیری کنند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت موضوع فرهنگ سازی در حوزه فعالیت کانون ها گفت: در راستای تعاملات صورت گرفته میان معاونت و سازمان صداو سیما و حمایت آن سازمان از تبلیغ محصولات دانش بنیان، در تلاش هستیم تا کانون ها بتوانند در برنامه های تلویزیونی به تشریح نقش فناوری و ترویج آن در حوزه فعالیت خود بپردازند.

وی ضمن اعلام آمادگی معاونت علمی برای حمایت از پیشبرد برنامه های کانون ها گفت: کانون ها با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از پشتوانه قانونی مناسبی برخوردار هستند و همچنین با توجه به حضور افراد متخصص و با سابقه در ترکیب هیئت مدیره خود می توانند از این ظرفیت ها در ایجاد تعامل و شبکه های همکاری با سایر نهادها و حمایت از تولید داخل بهره گیری کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: کانون ها از ظرفیت شرکت های استارتاپی، دانشگاه های نظری ومهارتی و نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران در حوزه های تخصصی بهره گیری کنند. همچنین عضو گیری و شبکه سازی در جهت گسترش و نفوذ بیشتر فناوری در صنعت و ایجاد ارزش افزوده، به صورت جدی پیگیری شود.

در این نشست عبدالرضا مجدالدین مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار نیز به اهمیت و نقش فعالیت کانون ها در توسعه فناوری در صنعت و لزوم تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی توسط کانون ها با توجه به آسیب شناسی زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: این دفتر در تلاش است تا با برگزاری دوره ای نشست های هم اندیشی، زمینه مناسبی را جهت انتقال تجربیات و ایجاد جریان یادگیری در جهت توسعه فعالیت های کانون ها ایجاد کند.

در این نشست، روساء و اعضای هیات مدیره کانون های زنجیره گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ های قیمتی، گل محمدی و گیاهان معطر، تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران، حمل و نقل ریلی درون شهری، آبزیان، فرش دستباف و رنگ و رزین، گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در سال 97 و برنامه های پیشنهادی خود در سال 1398 ارائه کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top