تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/15 - 09:33
کد خبر: 304610

پلیس فتا پیگیر شکایت صداوسیما

معاون فنی پلیس فتا گفت: مسئولیت نظارت بر عملکرد شرکت‌های وابسته به اپراتور‌های تلفن همراه برعهده وزارت ارتباطات است اما هم صدا و سیما و هم وزارت ارتباطات پیگیر موضوع هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، سرهنگ علی نیک‌نفس درباره موضوع تغییر ایجاد شده در آراء مردمی جشنواره جام جم گفت: هم صدا و سیما و هم وزارت ارتباطات پیگیر موضوع هستند.

وی افزود:مستنداتی که وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند هنوز به مجموعه پلیس واصل نشده است و پیگیر هستیم تا این مستندات را دریافت کنیم و در عین حال همکاران ما اقدامات لازم را با اخذ دستور قضایی دنبال می‌کنند.

سرهنگ نیک نفس ادامه داد: سامانه‌هایی که این مسئله درونشان به وجود آمده، سیستم‌های شرکت‌های مرتبط با شرکت‌هایی هستند که این خدمات را ارائه می‌کردند و مرتبط با اپراتور‌های تلفن همراه هستند که در بستر اپراتور‌های تلفن همراه خدمات ussd را ارائه می‌کنند. انشاءالله در اسرع وقت این مستندات در آزمایشگاه‌های ادله دیجیتال فتا مورد بررسی قرار می‌گیرد و گزارش لازم برای اخذ تصمیم به مقام قضایی ارائه خواهد شد.

وی درباره پیگیری مسئله گفت: هنوز مستنداتی به صورت رسمی واصل نشده است. پلیس براساس گزارش صدا و سیما و همچنین دستور قضایی اخذ شده به موضوع همکاران ورود کردند و در دست پیگیری است.

سرهنگ نیک نفس ادامه داد:طبیعتاً روال فنی جمع آوری مستندات مقداری زمان بر است، ولی ما تقاضا می کنیم مطابق نامه‌ای که امروز صبح برای وزیر ارتباطات ارسال کردیم، هرچه سریع‌تر این مستندات ارسال شود تا بتوانیم در اسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در واقع این شرکت‌ها در ارتباط با اپراتور‌های تلفن‌های همراه هستند و مجوز‌های مربوط هم از سوی سازمان تنظیم مقررات صادر می‌شود که وزارت ارتباطات باید نظارت‌ها را انجام دهد. ضمن این که ممکن است این موضوع داده‌های متقلبانه به سیستم‌های شرکت‌ها باشد که این مسئله مهم نیازمند بررسی فنی و دقیق است.

سرهنگ نیک نفس گفت: در حقیقت این شرکت‌ها شخصیت‌های حقوقی مستقلی هستند که از بستر اپراتور‌های تلفن همراه برای ارائه خدمات و نظارت‌هایی که بر آن‌ها انجام می‌شود، استفاده می‌کنند؛ نظارت از راه دور و مجوز‌هایی که وزارت ارتباطات داده و متولی آن سازمان تنظیم مقررات است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top