تاریخ انتشار: جمعه 1397/12/17 - 18:00
کد خبر: 304851

در حاشیه اعتراض به رفتارهای شهرداری صدرا صورت گرفت؛

بازداشت ۳ دانشجوی شیرازی با دلایل عجیب!

جمعی از دانشجویان عدالتخواه و بسیجی نسبت به عدم پرداخت حقوق رفتگران و اخراج رفتگران معترض این شهرداری، با در دست داشتن پلاکاردهایی به این روند شهرداری صدرا اعتراض کردند، که طی این اتفاق 3 تن از دانشجویان بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان عدالتخواه و بسیجی امروز با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به عدم پرداخت حقوق رفتگران و اخراج رفتگران معترض شهرداری صدرا، تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

رسانه های محلی مدعی شده اند سه تن از دانشجویان که برای اعتراض به رفتار شهرداری صدرا نسبت به رفتگران این شهر، به نماز جمعه رفته بودند، بازداشت شدند.

یکی از پوسترهایی که جنبش عدالتخواه دانشگاه شیراز آن را منتشر کرده است

بر اساس خبرهای منتشر شده، طی این اتفاق، گوشی چند تن از دانشجویان ضبط و رحیم خدابخشی، دبیر مجمع دانشجویی آرمان، احسان زیارتی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و حمید محمدپور، دبیر سابق مجمع دانشجویی آرمان از جمله بازداشت شدند

چندی پیش جنبش عدالتخواه دانشگاه شیراز بعد از گفت و گو با یکی از رفتگران و انتشار اخباری مبنی بر عدم رعایت حقوق رفتگران، از اقدام و پیگیری جهت حمایت از رفتگران گفته بود.

رحیم خدابخشی، دبیر مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز درباره اتفاقات امروز گفت: چند روز بود که پیگیر مطالبات پاک بان های شهر صدرا بودیم. مطالبه پاکبان ها، حقوق عقب افتاده و وضعیت بیمه‌شان بوده که چند مدت  قطع شده بود است. پاکبان ها برای مطالبه حق خودشان، تجمعی برگزار می کنند که با برخورد زننده شهردار مواجه و از کار اخراج می شوند. هماهنگ شد که به اتفاق اعضای بسیج دانشگاه شیراز در حمایت از پاکبان ها در نماز جمعه صدرا شرکت کنیم و پلاکاردهایی که در آن بر تکریم کارگر و احقاق حقوق آن ها تاکید شده بود دست بگیریم. بعد از پایان نماز جمعه ما در حیاط محل نماز جمعه پلاکاردها را دست گرفتیم و یکی از دانشجویان قصد داشت به نمایندگی از جمع دانشجویی برای مردم صحبت کند.

خدابخشی ادامه داد: نماینده ما هنوز شروع به سخنرانی نکرده بود که روابط عمومی شهرداری صدرا آقای عزیزی منش با فریاد مرگ بر منافق جو را تا حدودی متشنج کرد و بعد از چند لحظه سه نفر دیگر از کارکنان شهرداری با فریاد این ها ضد انقلاب! هستند، این ها منافقند! و از این حرف ها جو را به هم ریختند چند دقیقه بعد هم سه نفر از جمله بنده، عضو شورای مرکزی مجمع آرمان و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز دستگیر شدیم. نکته دیگر اینکه خود کارکنان شهرداری با بی سیم هایی در دست اقدام به ضبط گوشی چند نفر از دانشجویان کردند و حتی گوشی یکی از دانشجویان توسط عوامل شهرداری به سرقت رفت و پس از ساعت ها انکار که دست ما نیست، نماینده شهرداری گوشی را پس داد.

دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: لازم به ذکر است این برخورد زشت و غیر انسانی عوامل شهرداری صدرا در چند متری امام جمعه صدرا صورت گرفت. ایشان در خطبه های نماز جمعه به جای حمایت از دانشجویان که پیگیر مطالبات پاکبانان بودند، با این صحبت که در پازل دشمن! بازی نکنید، حاضر نشدند در جمع ما حضور پیدا کنند.

این دانشجو گفت: این اولین برخورد شهرداری صدرا در دوره مدیریت آقای عباس ملک زاده در کسوت شهردار صدرا با منتقدین ایشان نیست و بارها شاهد به حاشیه بردن مطالبات کارگران شهرداری از سوی عوامل این سازمان بوده ایم. متاسفانه تا امثال آقای ملک زاده بر مسند های مدیریتی تکیه زده اند، امکان اصلاح و بهبودی نیست. آیا کسی که در جواب اعتراض کارگران زحمت کش از ادبیات  زشتی استفاده می‌کند لیاقت این پست را دارد؟ واقعا برای ما سوال است که در شهرداری صدرا چه می گذرد که سعی در خفه کردن هر صدای مخالفی دارند؟ آیا اتفاقات بزرگتری در شهرداری در حال وقوع است؟ از مسئولین در خواست پیگیر فوری و جدی وضعیت شهرداری صدرا را داریم.

او گفت: در ضمن ما دانشجویان تا احقاق حق کامل پاکبانان شهرداری و برگشت اخراج شدگان و برخورد با متخلفان دست ازمطالبه به حق خود بر نمی داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top