تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/12/20 - 11:08
کد خبر: 305221

تصویب FATF در مجلس تلخ‌ترین خاطره سال ۹۷ برای جنبش دانشجویی بود

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصویب لوایح FATF در مجلس را از تلخ‌ترین خاطرات جنبش دانشجویی در سال ۹۷ برشمرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: طبیعتا شیرین‌ترین خاطره برای فعالان دانشجویی و اعضای اتحادیه‌های دانشجویی در سال ۹۷ مثل سال‌های قبل دیدار با رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان است، چون در این دیدار خستگی ناشی از یک سال فعالیت از وجود همه آن‌ها درمی آید و کلی انرژی می‌گیرند.

وی برگزاری اردوی سالیانه جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را از دیگر اتفاقات خوب برای اعضای این اتحادیه در سا ۹۷ عنوان کرد و افزود: اردوی سالانه جهاد اکبر است گردهمایی بزرگی از اعضای این اتحادیه است که بهمن ماه در جوار بارگاه امام رضا (ع) برگزار شد و خاطره خوشی در ذهن دوستان ثبت کرد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تلاش‌های جنبش دانشجویی برای تبیین تبعات پیوستن به کنواسیون‌های بین المللی پالرمو و CFT تصریح کرد:تلخ‌ترین خاطره تشکیلاتی جنبش دانشجویی تصویب لوایح FATF در مجلس بود، چون انرژِی زیادی از جنبش دانشجویی گرفت. در هر حال احساس ما این است که اگر کشور زیر بار اجرای این لوایح برود هزینه‌های آن بیش ار از فایده‌های آن است.

فیروزی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی و از جمله اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی این مدت تلاش کردند تا برگزاری نشست‌های تخصصی، تجمعات دانشجویی و صدور بیانیه به تشریح تبعات پذیرفتن کنوانسیون‌های پالرمو و CFT بپردازند، اما با وجود تاکیدات تمام دغدمندان لوایح مورد نظر به تصویب نمایندگان رسیدند.

وی افزود: بنده تصویب لوایح پالرمو و CFT را به عنوان یک خاطره تلخ در سال ۹۷ بزرگترین تجربه برای جنبش دانشجویی نیز می‌دانم، چون اولا این جنبش نحوه ورود صحیح به یک پرونده ملی را در کف دانشگاه‌ها به دست آورد و یاد گرفت که چگونه در مورد یک موضوع در سطح ملی ورود پیدا کرده و اظهار نظر کند. همچنین با توجه به تلاش‌های جنبش دانشجویی تعداد آراء نمایندگان در مخالفت با تصویب لوایح مورد نظر دادند نوعی دستاورد برای فعالان دانشجویی بود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: جنبش دانشجویی تا آخرین دقایق مطالبات خود را از مجلس به نحو احسن انجام داد و وقتی که لوایح پالرمو و CFT هم به شورای نگهبان رفت مسائل و نکات خود را با اعضای این شورا در میان گذاشت.

فیروزی بیان کرد: در این مدت هم که مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی این لوایح بوده از طریق نامه، بیانیه و جلسات کارشناسی گرفته تا دیدار‌های حضوری با اعضای مجمع دغدغه‌های خود را به آن‌ها انتقال دادیم. در هر حال امیدواریم هر آنچه که به صلاح و مصلحت مردم است در آینده رقم بخورد.

وی از برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب به عنوان شیرین‌ترین اتفاق سال ۹۷ در سطح ملی یاد کرد و افزود: اگر چه دشمن مصمم بود تا ملت ایران جشن ۴۰ سالگی انقلاب را نبییند، اما با حضور حماسی مردم و مسئولان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تجدید بیعت مجدد آن‌ها با آرمان‌های انقلاب این اتفاق نیفتاد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به تشدید مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: جنبش دانشجویی به خاطر مشکلات معیشتی و اقتصادی که گریبان مردم را گرفته ناراحت است. در هر حال امیدواریم با تلاش بیشتر مسئولین و مدیریت صحیح این شرایط بتوانیم از این وضعیت رها شویم و در سال آینده مردم از حیث معیشتی و اقتصادی در تنگنا نباشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top