تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/21 - 22:23
کد خبر: 305349

تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم

اگرچه تحصیل در کشور کانادا به علت وجود دانشگاه های بسیار خوب در این کشور و اهمیت دادن به مساله آموزش رویای بسیاری از دانشجویان جهان است. اما همه افرادی هم که دارای ویزای تحصیلی هستند یا برای اخذ آن اقدام می‌ کنند هدفشان فقط تحصیل در کانادا نیست بلکه می خواهند

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیاری از دانشجویان جهان دوست دارند تجربه تحصیلی خود را در کشوری بگذرانند که هم محیط خوبی برای زندگی و تحصیل داشته باشد و هم دانشگاه‎های معتبری در جهان داشته باشد. زیرا تحصیلات دانشگاهی تاثیر زیادی بر روی آینده چنین افرادی که اهمیت زیادی به تحصیلات می‎دهند و در طول زندگی بیشتر وقت و انرژی خود را صرف درس خواندن کرده‎اند؛ خواهد داشت. دانشگاه‎های کانادا گزینه بسیاری از این افراد است زیرا این دانشگاه‎ها از اعتبار خوبی در دنیا برخوردار است. بسیاری از کسانی که کشور کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‎کنند؛ پس از مدتی رویایشان تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم می‎شود.

اگرچه تحصیل در کشور کانادا به‎علت وجود دانشگاه‎های بسیار خوب در این کشور و اهمیت دادن به مساله آموزش رویای بسیاری از دانشجویان جهان است. اما همه افرادی هم که دارای ویزای تحصیلی هستند یا برای اخذ آن اقدام می‌‎کنند هدفشان فقط تحصیل در کانادا نیست بلکه می‎خواهند راهی برای اقامت دائم در این کشور پیشرفته پیدا کنند. با این حال جالب است بدانید 26دانشگاه کانادا در میان لیست برترین دانشگاه‎های جهان قرار گرفته‎اند. حتی درمیان 50 دانشگاه برتر دنیا نیز نام 3دانشگاه کانادایی مک گیل، تورنتو و بریتیش کلمبیا دیده می‎شود.

تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم

ویزای تحصیلی کانادا

داشتن ویزای تحصیلی کانادا به دارنده اجازه میدهد در طول مدت زمان تحصیل خود در خاک این کشور بماند. ویزای تحصیلی کانادا به 2صورت است.

نوع اول برای افراد زیر 18 سال که میخواهند در یکی از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان تحصیل کنند؛ آنها میتوانند در طول دوران تحصیل بدون هیچ مشکلی در کانادا اقامت کنند. از طریق آنها والدینشان نیز میتوانند در طول تحصیل فرزندان برای در کانادا اقامت داشته باشند.

نوع دوم مخصوص افرادی است که میخواهند در یکی از موسسات آموزش عالی کانادا به تحصیل بپردازند. این افراد باید ابتدا از یکی از دانشگاههای این کشور پذیرش بگیرند و هنگام مراجعه به سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نامه پذیرش را همراه با دیگر مدارک خود به سفارت ارائه دهند.

مدارکی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی کاندا به سفارت این کشور ارائه شود ترجمه و اصل مدارک شناسایی، ترجمه و اصل مدارک مربوط به تمکن مالی، ترجمه و اصل مدارک تحصیلی و نامه پذیرش دانشگاه میباشد. پس از اینکه مدارک معتبر خود را تهیه کرده و مراحل اخذ سفارت تا انگشتنگاری را انجام دادید؛ منتظر باشید تا نماینده شما مراحل پیکاپ ویزای کانادا را انجام دهد.

مهمترین شرایط تحصیل در کانادا

کشور کانادا برای نظام آموزشی خود ارزش زیادی قائل است بنابراین بدیهی است گرفتن ویزای تحصیلی این کشور کار سادهای نباشد. در زیر به شرایطی اشاره خواهیم کرد که داشتن آنها به شما در این راه کمک میکند.

  • اگر برای دوره لیسانس به کانادا میروید؛ داشتن مدرک زبان ضروری است. همچنین برای تحصیل در دوره فوقلیسانس ودکترا علاوه بر آیلتس با نمره ی حداقل ۵، معدل بالای 13 لازم است.
  • تمکن مالی یکی دیگر از شروط اصلی است. شهریه معمول دانشگاههای کانادا سالانه 12تا20هزار دلار است. بنابراین شما باید در وقت سفارت کانادا به افسر سفارت ثابت کنید که از پس این شهریه و دیگر هزینههای زندگی در کانادا برمیآیید.
  • کسانی که بهدنبال اخذ بورسیه هستند باید بدانند شرط اصلی برای دریافت بورسیه داشتن معدل بالا میباشد.

چگونه ویزای تحصیلی کانادا را به اقامت دائم تبدیل کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد بسیاری از افراد به قصد گرفتن اقامت دائم ویزای تحصیلی کانادا را انتخاب میکنند. بهطور پیشفرض افرادی که دارای ویزای تحصیلی هستند؛ نمیتوانند این ویزا را به اقامت دائم تبدیل کنند اما چند راه استثنا وجود دارد.

بهطور کلی آندسته از کسانی که مقاطع ابتدایی تا دبیرستان را در کانادا گذراندهاند؛ پس از این مقاطع هم بهراحتی میتوانند  برای کار و زندگی در کانادا بمانند.

آن دسته از کسانی هم که تحصیلات دانشگاهی خود را در این کشور گذراندهاند برای کار یا سرمایهگذاری میتوانند پس از تحصیل در کانادا بمانند.

در پایان باید گفت تحصیل در کانادا میتواند شما را یک پله به اخذ اقامت دائم نزدیک کند. برای کسانی که از وضعیت تحصیلی خوبی برخوردارند؛ مدرک زبان دارند و همچنین توانایی تامین هزینههای تحصیلی خود را دارند این یک فرصت فوقالعاده برای زندگی در کانادا است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top