تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/26 - 23:43
کد خبر: 305968

لزوم برخورد قانونی با حاشیه‌سازان و اخلالگران در دانشگاه کردستان

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان گفت: بسیاری از برنامه‌هایی که در دانشگاه کردستان برگزار می‌شوند، از کارشکنی جریانات حاضر در بدنه مدیریتی دانشگاه یا تلاش برای حاشیه‌سازی و اخلالگری عناصری خاص در امان نیستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابوالفضل سوری، مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: سال‌هاست بسیاری از برنامه‌هایی که در دانشگاه کردستان برگزار می‌شوند یا تهاجمی علیه ارزش‌ها و اصول دینی و فرهنگی هستند یا بعضا نافی هویت ملی و تمامیت ارضی؛ در مواردی نیز که برنامه‌هایی سالم و سازنده در شأن محیط علمی و فرهنگی دانشگاه و در راستای روشنگری برگزار می‌شود، از کارشکنی جریانات حاضر در بدنه مدیریتی دانشگاه یا تلاش برای حاشیه‌سازی و اخلالگری عناصری خاص در امان نیستیم.

سوی افزود: برای مثال در بسیاری از آن دسته برنامه‌های سیاسی که تحت مدیریت اینگونه عناصر برگزار نمی‌شود، افرادی معدود و معین، از فرصتی که برای حضور پشت تریبون در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، هماهنگ و همنوا با گروهک‌های تروریستی، ضدانقلاب و تجزیه‌طلب، برای افترا، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات و چهره‌های مختلف (اصلاح‌طلب، اصولگرا، بومی، غیربومی) و تطهیر و تبلیغ به نفع گروهک‌های یادشده، استفاده می‌کنند.

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان بیان داشت: حتی بعد از ترک تریبون، که معمولا پس از گذشت زمان قابل توجهی بعد از فرصت مقرر رخ می‌دهد، در تالار اقدام به اخلالگری در مراسم و ادامه‌ اقدامات پیشین می‌کنند. این عناصر در موقعیت‌ها و محافل گوناگون، آشکار و نهان، با تبلیغ طوطی وار علیه نظام و هجمه به مبانی انقلاب و همچنین توسط نفرت پراکنی و ترویج مسائل نژادپرستانه، مخاطبین را اغوا و تحریک به کینه ورزی، نفرت پراکنی و اعمال خشونت علیه نظام و افراد و مجموعه‌های هدف گروهک‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد: تقریبا همه‌ این موارد در مراسم عمومی سخنرانی و پرسش و پاسخ حجت الاسلام حمید رسایی که توسط جامعه‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان برگزار شد، نیز به وقوع پیوست.

سوری اضافه کرد: جالب اینجاست وقتی که مجریان مراسم با رفتار کریمانه خود قصد برقراری نظم را دارند، این افراد با صراحت و گستاخی تمام، ایران و نظام جمهوری اسلامی را به اعمال خفقان و سلب آزادی متهم می‌کنند و جمهوری اسلامی را نظامی تروریستی نام می‌نهند؛ سپس با خیال آسوده تالار را ترک می‌نمایند تا ماموریت بعدی.

وی گفت: اوج بی حیایی و گستاخی آنجاست که همین عناصر در مراسمات دیگر نیز حاضر می‌شوند، و همان سلسله اقدامات را رقم می‌زنند و مجددا ادعا می‌کنند که همه‌ جوانان کرد در زندان هستند و اعدام می‌شوند و ما نیز امشب اعدام می‌شویم و باز هم با خیال آسوده می‌روند تا ماموریت‌های آشکار بعدی. سپس بعد از اتمام مراسم به عنوان مثال می‌توان از سخنرانی رسایی یاد کرد، به عنوان بازوی جریانات جنایتکار محارب و تجزیه‌طلب، اقدام به تنظیم و تقطیع فیلم‌های ضبط شده و ارسال آن به رابطین یا رسانه‌های وابسته به گروهک‌ها و جریانات ضدانقلاب می‌کنند.

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان اظهار کرد: تعجب و تأسف فراوان وقتی ایجاد می‌شود که این عناصر فریب خورده و ملعبه شده و حامیان آشکار و پنهانشان در کسوت‌های گوناگون، با فراغ بال، مستمرا به اقدامات خود ادامه می‌دهند و هیچگونه برخورد قانونی و موثری از جانب هیچکس و هیچ کجا رخ نمی‌دهد. واقعا پاسخ به این سوال، بسی دشوار یا غیرممکن است که در دانشگاه کردستان چه خبر است؟!

وی خاطرنشان کرد: گرچه در ضرورت شناسایی کامل و توبیخ این عناصر شکی نیست، ولی از آن ضروری‌تر شناسایی سرپل‌ها و رابطین، افراد و مجموعه‌های مرتبط در دانشگاه و خارج دانشگاه در هر کسوت و عنوانی است. وقتی که توجه کنیم که عمده‌ی دانشجویان آلوده به این تفکرات و جریانات، بر خلاف عده‌ای که ممکن است رابطه و وابستگی تشکیلاتی داشته باشند، قربانی مدیریت و فضای فکری، فرهنگی و سیاسی حاکم شده بر دانشگاه و فعالیت‌ها و ... هستند، آنگاه ضرورت شناسایی و مجازات افراد و جریاناتی که در کسوت مدیر، مسئول و کارگزار، مناصب نظام را غصب کرده‌اند و، جاهلانه یا خائنانه، در راستای خدمت به دشمنان و خیانت به مردم، نظام و خون شهدا ظرفیت‌های نظام را آشکار یا پنهان به خدمت می‌گیرند، نمایان‌تر می‌شود. البته بعضا شناسایی اینگونه عناصر نیازمند ارزیابی‌ها و کار تحلیلی دقیق و مستمر و استمداد از دانشجویان و نیرو‌های متعهد و سالم مماس بر محیط و مسئولان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top