تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/01/01 - 20:01
کد خبر: 306333

جواد موگویی

دلم برای این خنده‌هایت تنگ می‌شود‌

دلم برای این خنده‌هایت تنگ می‌شود‌

اختلافات که بالا گرفت، ارتش اصلاح‌طلبان عادل را موسویِ۸۸ کردند! برایش کف زدن و هورا کشیدن. او هم تندتر و تندتر شد. تا کار به حصر کشید.

خبرنامه دانشجویان ایران: جواد موگویی// ما دهه شصتی‌ها فوتبال را با ۹۰ فهمیدیم. ۱۶-۱۷ساله بودیم که وی‌یرا ما را برد جام جهانی. ۹۰ هم آن حوالی آمد. هم‌زمان با فوتبالیست‌ها و سوباسا. آخرش هم کسی نفهمید عادل قرمز بود یا آبی. انصافا عادل بود. بگویم که اگر عادل نبود، فساد فوتبال را بلعیده بود. هرچه هم کردن، عادل ۹۰ را نفروخت! چون اهل معامله نبود‌.

شهرتش سربه فلک می کشید اما سلبریتی بازی درنیاورد. نجیب و باسواد بود. وزیر و نماینده و معاون رییس‌جمهور را به میزمحکمه ۹۰ می‌کشاند اما سیاسی‌بازی نمیکرد. همیشه می‌نالید از سیاسی کردن فوتبال.

فوتبال را برای فوتبال می خواست. ۸۸ هم که شد مثل تیم ملی جوگیر نشد! و دست‌بند سبز نبست. کاری هم به جنگیدن در سوریه نداشت. عاشق آیتم‌های فوتبالی‌اش در هفته دفاع مقدس‌ بودم. وقتی شهید مجد کاپیتان تیم ملی را آیتم ویژه رفت، حظ کردم از عرق و شرفش.

نمی‌دانم از کجا شروع شد. از دوقطبی بعد ۸۸، عادل کم کم گذرش به کوچه سیاسیون افتاد. اول با تبریک‌ها به جایز‌ه‌های اصغر فرهادی آغاز کرد‌؛ حرفهای غیرفوتبالی که بوی جناحی می‌داد.

۹۲ که روحانی پیروز شد، شیب عادل هم تند شد. در دوقطبی برجام، ناگهان ظریف را به ۹۰ آورد؛ به بهانه دیپلماسی فوتبال! وقتی برنامه پخش نشد، اصلاح‌طلبان عادل را تیتر یک روزنامه‌ها کردند. رجانیوز هم برخوردکی می کرد البته!

پلاسکو که فروریخت، آتش‌نشانی را به ۹۰ آورد! و حرف از استعفای قالیباف زد! درست چندماه قبل از رقابت قالیباف-روحانی. دیگر عادل تیتر روزنامه‌های اصلاحیون می‌شد. او بهانه خوبی برای دوقطبی کردن بود.

جام جهانی که شد، بااصرار فیگو را آورد تهران. همین، پویول را در فرودگاه زمین‌گیر کرد تا مطهری در حمایتش نامه‌سرگشاده بنویسد. اختلافات که بالا گرفت، ارتش اصلاح‌طلبان عادل را موسویِ۸۸ کردند! برایش کف زدن و هورا کشیدن. او هم تندتر و تندتر شد. تا کار به حصر کشید.

کاش عادل ۹۰ را سیاسی مالی نمی‌کرد. کاش فوتبال را دوقطبیِ چپ و راست نمی‌کرد‌. کاش تیتر چپ و راست نمی‌شد. کاش در همان روزنامه‌های ورزشی می‌ماند. کاش سیاسی‌پور نمی‌شد. کاش قدر خودش را می‌دانست و اسیر کف‌زدن‌های سیاسیون نمی‌شد. کاش اردوکشی راه‌ نمی‌انداخت و مصاحبه نمی‌کرد.

کاش می‌دانست سیاست مثل جام‌جهانی نیست، بی‌رحم‌است و همیشه هر ۴سال یکبار تکرار نمی‌شود‌. گاهی اوقات حذفت می‌کنند برای همیشه. کاش می‌دانست سیاست پدر مادر ندارد!

دلم برای خنده‌هایت تنگ می‌شود. برای نبوغ و عدالت فوتبالی‌ات. ۹۰ بی‌عادل را دوست ندارم. اما چه می‌شود کرد که خود کرده را تدبیر نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top