تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/01/13 - 09:58
کد خبر: 307114

میزان عجیب خسارات سیل در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی با اشاره به خسارت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به این استان گفت: اجازه ساخت خانه‌های خشتی و گلی در استان داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان راز و جرگلان اظهار کرد: هدف از این بازدیدها و ارائه گزارش‌ها تعیین اولویت‌های استان برای برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اجرایی است.

وی پس از استماع مشکلات و درخواست‌های مردمی گفت: خسارت واردشده به حوزه دام در سطح استان باید به‌درستی جمع‌بندی شود.

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: مهم‌ترین نگرانی سیل‌زدگان روستایی دام‌هایشان بود و برخی از این روستاییان حاضر نبودند منازل خود را بدون دام‌هایشان ترک کنند که این دغدغه به سمع مسئولان کشوری رسانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم با مقاوم‌سازی محل نگهداری دام روستاییان که سرمایه زندگی آنان است از نگرانی‌های استان در بروز بحران‌های احتمالی در آینده کاسته شود.

شجاعی اشاره کرد: سرجمع خسارت سیل اخیر به بخش‌های مختلف استان به مرکز ارسال‌شده است و پس از تأیید و تخصیص توزیع اعتبارات آغاز می‌شود.

وی  با حضور در روستای یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان با قدردانی از حضور علمای اهل سنت که در بحران اخیر در کنار مسئولان استان بودند، اظهار کرد: اجازه ساخت خانه خشت و گلی نخواهیم داد و مردم منطقه برای دریافت تسهیلات و امکانات دولتی و ساخت خانه با مصالح استاندارد اقدام کنند و همچنین تلاش داریم مردم استان از کمک‌های بلاعوض و تسهیلات دولتی برای مقاوم‌سازی منازل روستایی بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: اقلام موردنیاز مردم در مناطق سیل‌زده مانند نان باید توسط بخشداران تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم به‌سرعت نیازهای مردم سیل‌زده را تأمین کنیم که با هم‌افزایی و وحدت رویه ایجادشده در این بخش به خوبی عمل کردیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: شنبه هفته آینده برنامه جامع برآورد میزان خسارت سیل به بخش‌های مختلف استان تهیه می‌شود تا بر اساس آن برنامه‌ها و اقدامات اجرایی آغاز شود.

وی اشاره کرد: سیل اخیر افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی خسارت وارد کرده  که این خسارات بیشتر در بخش راه‌های روستایی و ابنیه‌های مربوط است.

شجاعی در ادامه از روستای گرکز از توابع شهرستان راز و جرگلان نیز بازدید کرد و در این بازدید اظهار داشت: ایجاد راه‌های دسترسی روستایی و ابنیه‌های مربوط و بازسازی و مقاوم‌سازی منازل و محل نگهداری دام روستاییان از مهمترین نیازهای استان برای تأمین زیرساخت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل قطع دسترسی راه‌های روستایی به‌طور موقت حل‌شده و تلاش داریم با برنامه‌ریزی این مشکل به‌طور دائم حل شود.

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: هزینه‌ها برای ایجاد راه‌های دسترسی و ابنیه‌های مربوط مانند پل‌ها در مسیرهایی خواهد بود که چندین روستا را به هم وصل کند.

وی تصریح کرد: در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری اعلام کردم اگر صدایی از خراسان شمالی در بحران اخیر شنیده نشد به دلیل حضور مردم در کنار مسئولان بود.

در ادامه محمدعلی شجاعی از روستای قاولقا از توابع بخش جرگلان نیز بازدید کرد و خطاب به مردم این منطقه اعلام داشت: مشکل راه دسترسی این روستا به‌زودی حل می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top