تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/01/15 - 14:59
کد خبر: 307288

امیرمحمد بهشت‌آیین

تاریخ خواهد نوشت

تاریخ خواهد نوشت

امدادرسانی همگانی با حس انسانیت و عدالتخواهی هر یک از اقشار مختلف مردم به فطرت پاک هر فردی را بر آن وا می‌دارد که به کمک هم‌نوع خود بشتابد. اما در میان این همه شور و هیجان، امواج عجیبی هم گوشه‌ی ذهن 80 میلیون ایرانی را آزار می‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: امیرمحمد بهشت آیین// در میان هیاهوی محرومیت‌‌های موجود در گوشه و کنار کشور عزیز و پهناورمان، حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله در روزهای سخت و تنگناهای دشوار اقتصادی و معیشتی مردم، آنچه بیش از هر چیزی به چشم خورد و به گوش رسید، همدلی مردم بود؛ همدلی مردم هست و همدلی همین مردم با یکدیگر خواهد بود. و نقاط قوتی که شاید کمتر جایی دیده شود. امدادرسانی همگانی با حس انسانیت و عدالتخواهی هر یک از اقشار مختلف مردم به فطرت پاک هر فردی را بر آن وا می‌دارد که به کمک هم‌نوع خود بشتابد. اما در میان این همه شور و هیجان، امواج عجیبی هم گوشه‌ی ذهن 80 میلیون ایرانی را آزار می‌دهد.

تاریخ خواهد نوشت که رئیس جمهور تا چند روز پس از سیل در سفر تفریحی به سر می‌برد و بعد از آن سوار بر بالگرد از مناطق حادثه‌دیده بازدید کرد.

تاریخ خواهد نوشت که رئیس جمهور با اطلاعات ناکافی و غلط از اقدامات موثر جهادگران برای رفع مشکلات اساسی حاصل از این حادثه‌ی طبیعی انتقاد کرد.

تاریخ خواهد نوشت که بعد از یک سال و نیم از زلزله‌ی کرمانشاه، آب به چادرهای زلزله‌زدگان افتاد و دولت و مسئولین درجه‌ی اول مدیریت بحران کشور هنوز در حال تسویه حساب سیاسی بودند.

تاریخ خواهد نوشت که نمایندگان دولت به هنگام حادثه‌خیز ترین ایام سال در حادثه‌خیز ترین نقاط حساس کشور در سفرهای تفریحی به سر می‌بردند.

تاریخ خواهد نوشت که سیاست بر انسانیت چیره شد و باعث شد تا رئیس جمهور در کلان‌ترین جلسه هماهنگی مسئولین ستاد مدیریت بحران این حادثه حضور پیدا نکند و بگوید این جلسه در سطح من نیست.

تاریخ خواهد نوشت که مدیران عالی رتبه‌ی دولت در نقاط مختلف کشور، از کابینه‌ی اصلی گرفته تا استانداران و فرمانداران، یک به یک پس از سنگین شدن فشارها و حالا پس از بروز این حادثه‌ی طبیعی عظیم، یا استعفا دادند یا عزل شدند تا مردم بیش از پیش، تشویش را احساس کنند.

تاریخ به آیندگان خواهد گفت دولتی که حتی آب خوردن مردم را با یک معاهده‌ی بین‌المللی بی اعتبار گره زد، کمتر از یکسال از برهم خوردن آن دیگر هیچ ایده‌ای برای اداره‌ی امور نداشت؛ حتی مدیریت بحران یک زلزله یا سیل!

تاریخ به آیندگان خواهد گفت که چطور رئیس جمهور مکررا به دشمنان قسم‌خورده کد داد که خزانه خالیست تا هر چه می‌توانند بر مردم فشار بیاورند.

تاریخ به آیندگان خواهد گفت که چگونه اصلاح 100 روزه‌ی اوضاع متلاطم اقتصادی کشور، بعد از 6 سال، به توان n و ضرب در منفی شد و پاسخ وعده‌هایی که مردم به آن رای دادند روی زمین ماند.

تاریخ به آیندگان خواهد آموخت که رسم اعتماد مردم، بی اعتنایی نیست. پاسخ تلاش‌های جهادگران خرد و کلان در رفع مشکلات به وجود آمده‌ی حاصل از سیل و زلزله، انتقاد غیر کارشناسانه نیست.

تاریخ دوباره تکرار خواهد شد و همین تاریخ به مردم خواهد گفت که پاسخ 4 سال بی اعتمادی و تزلزل، رکود و امیدهای واهی، اعتماد مجدد نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top