تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/01/18 - 17:29
کد خبر: 307605

دیدار رئیس‌ پارلمان لبنان با همتای ایرانی و امیر قطر

رئیس پارلمان لبنان که برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی به قطر رفته با امیر این کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد و به تحولات منطقه پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی سفر به قطر برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی با «تمیم بن حمد» امیر این کشور و نیز «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، بری پس از این دیدار اعلام کرد: «در حقیقت این دیدار بهتر از خوب بود و طی آن درباره حق اعطای اقامت به لبنانی‌‌ها در قطر صحبت شد. همچنین من خواستار برگزاری نشست کمیته دائمی میان لبنان و قطر شدم که باید هر دو سال یک بار برگزار شود و آخرین برگزاری این نشست در بیروت به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد».

رئیس پارلمان لبنان ضمن اعلام اینکه امیر قطر دستورات خود برای برگزاری این نشست را داده ، افزود؛ (در این دیدار) درباره وضعیت منطقه که همه از آن شکایت دارند،‌ بحث و تبادل‌نظر شد.

در ادامه این گزارش آمده،‌ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه با نبیه بری در مقر اقامتش دیدار کرد، «حسن نجم» سفیر لبنان در قطر نیز در این دیدار حضور داشت و درباره تحولاتی کنونی و همکاری میان دو کشور صحبت شد.

رئیس پارلمان لبنان بر اهمیت وحدت موضع اسلامی و عربی در نشست اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی در دوحه درباره بند فوق‌العاده ارائه شده پیرامون حمایت از ملت فلسطین و مردود دانستن به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه تأکید کرد.

نبیه بری در نشست پارلمان‌های اسلامی برای وحدت موضع این پارلمان‌ها،‌ به ادغام پیشنهادهای مطرح شده از سوی کویت، مغرب، اندونزی و ترکیه فراخواند تا نهایی شدن پیشنهادی واحد در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی تضمین شود.

رؤسای مجالس و هیأت‌های عربی و اسلامی در این نشست بر ضرورت اتخاذ مواضع و گام‌های پارلمان‌های اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات سرکوبگرانه آن علیه ملت فلسطین تأکید کردند و افزودند، باید با تعصب و ایجاد تنفر از اسلام مقابله و از اقلیت‌های مسلمان در جهان حمایت کرد.

در نشست پارلمان‌های اسلامی کویت با پیشنهادی خواستار حمایت از ملت فلسطین و مردود دانستن اقدام آمریکا علیه جولان شد؛ مغرب پیشنهادی مشابه داد، اندونزی پیشنهادی برای حمایت از حقوق اقلیت‌های مسلمان مطرح کرد و پیشنهاد ترکیه مقابله با نچادپرستی علیه مسلمانان بود.

بنا به گزارش‌ها، صد و چهلمین اجلاس بین‌المجالس جهانی که قرار است تا ۱۰ آوریل در دوحه برگزار شود، حدود ۲۲۰۰ نفر از ۱۶۰ کشور شرکت کرده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top