تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/01/26 - 18:10
کد خبر: 308668

در نشست خبری ۳۰اُمین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مطرح شد؛

این همایش با شعار «جوان پیشرو در مسیر تمدن‌سازی» برگزار می‌شود/ ما با بحران عدالت خواهی مواجه خواهیم شد

صالح پور در این نشست گفت: بحث عدالت این روز‌ها باب شده و یکی از موضوعات کلیدی کشور محسوب می‌شود؛ و در آینده نزدیک ما با بحران عدالت خواهی مواجه خواهیم شد, یعنی اینکه عدالت خواهی به معنای واقعی کلمه چه چیز می‌تواند باشد و ما می خواهیم که این مساله را پیگیری نماییم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدعلی صالح‌پور در نشست خبری سی‌امین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که صبح امروز در «خبرنامه دانشجویان ایران» برگزار شد، گفت: سی‌امین نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «جوان پیشرو، در مسیر تمدن سازی» از ۲۹ فروردین تا ۱ اردیبهشت در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به ۳۰ سالگی خود رسیده و در حال حاضر در جشن ۳۰ سالگی جامعه اسلامی دانشجویان و ورود به سی‌ویکمین سال آن قرار داریم. در سال ۶۸ افراد این دغدغه را درک کردند که یک تشکل دانشجویی ایجاد کرده که به اصل و اصول انقلاب پایبند باشد. طبق روال هرسال همایش سالانه سیاسی خواهیم داشت که در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور دفاتر اتحادیه برگزار خواهد شد. این اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تقریبا ۸۰ دفتر دانشگاهی دارد که یکی از عیال وار‌ترین اتحادیه دانشجویی کشور محسوب می‌شود و به نوعی می‌توان گفت: یکی از بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور از این نظر محسوب می‌شود.

صالح پور خاطر نشان کرد: ما برای همایش سیاسی امسال ایده‌ها و فکر‌های بسیاری داشتیم و ازماه‌ها قبل برای برپایی آن با افراد مختلفی صحبت کردیم و به این اندیشیدیم که چه محور‌هایی را باید در این همایش پیگیری کنیم؛ دراین همایش شخصیتی می‌بایست حضور یابد که آینده سیاسی کشور محتاج به آن‌ها باشد و اشخاصی باید در این همایش حضور یابند که به نوعی آینده سیاسی کشور را رقم بزنند.

وی در خصوص بحث عدالت در این همایش گفت: بحث عدالت این روز‌ها باب شده و یکی از موضوعات کلیدی کشور محسوب می‌شود؛ و در آینده نزدیک ما با بحران عدالت خواهی مواجه خواهیم شد, یعنی اینکه عدالت خواهی به معنای واقعی کلمه چه چیز می‌تواند باشد و ما می خواهیم که این مساله را پیگیری نماییم. یعنی اینکه فردی یک تریبون در دست بگیرد و بگوید من عدالت خواه هستم شاید به نوعی ذبح عدالت خواهی باشد.طبیعتا ما سعی می‌کنیم عدالت را از منظر حضرت امام ره و حضرت آقا تبیین کنیم که عدالت از منظر اصول کلی انقلاب چه می‌تواند باشد و ما می‌بایست چه عدلتی را پیگیری نماییم؛ می‌بایست بین شفافیت در حکومت با افشاگری که در حال حاضر شاهد آن هستیم تفاوت‌هایی قائل شویم.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درخصوص محور بیانیه گام دوم انقلاب افزود: محور بعدی که به نظر یکی از مهمترین موضوعات است ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب است؛ و شاید نیاز باشد که پس از آن اتفاقات رسانه‌ای که در ارتباط با چهل سالگی و گام دوم انقلاب شاهد ان بودیم, مقداری قابل تامل‌تر به آن نگاه کرده و در این نشست به تبیین وظایف جوانان در جهت پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب خواهیم پرداخت.

وی در ادامه گفت: ما می‌خواهیم در این همایش بیشتر وظایف خود را نسبت به تمدنی که قرار است شکل بگیرد مشخص کنیم؛ و تاویل گام دوم برای سند و مانیفست گام دوم بسیار موثر خواهد بود. و موضوع سومی که قطعا به آن خواهیم پرداخت بحث شعار سال است که شاید در ابتدای سال که این شعار بیان شد، به این دلیل بود که ما در این چند سال با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم. ما در تلاشیم که در این همایش از افراد جوانی استفاده نماییم که در گذشته سابقه مدیریتی داشته و در عرصه مدیریتی خود افراد موفق‌تری بوده‌اند و در این میان هم جوانگرایی و عملکرد آن‌ افراد مد نظر است .

صالح پور در خصوص دعوت از میهمانان از جمله دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: اخیرا چالش‌ها و فشار‌هایی که روی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود بیش از هر دوره‌ای بوده است. از بحث مسائل FATF و قوانین مالی گرفته تا انتصاب آن‌ها به برجام شبهاتی زیادی در کشور نسبت به مجمع وجود داشت که حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در این نشست اتفاق بزرگی است و همچنین به این دلیل که ایشان اولین فرمانده سپاه پاسداران بوده‌اند, از هر دوجهت می‌توان گفت که توفیق بزرگی حاصل می‌گردد که بتوانیم در خدمت ایشان باشیم.از طرفی نیز با توجه به اینکه سپاه در چند روز گذشته از سوی آمریکا گروه تروریستی شناخته شد, شاید یک برنامه‌ای در این خصوص در نشست داشته باشیم.

وی در ارتباط با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب افزود: در بحث گام دوم انقلاب میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش و مشاور و معاون وزیر آموزش و پرورش خواهیم بود؛  ایشان به نوبه خود در بحث تعلیم و تربیت در کشور و بحث گام دوم قدم خوبی برداشته اند.

در ادامه خاطر نشان کرد: مهمان دیگر نشست دکتر بذرپاش هستند که یک دوره مدیر عامل سایپا بوده اند که در آن دوره یکی از مدیران جوان و موفق در کشور بودند که پلتفرم‌های ایرانی را در داخل خودرو سازی آوردند و ما می‌توانیم در بحث رونق تولید در خدمت ایشان باشیم. مهمان دیگر جناب مهندس فتاح رییس کمیته امداد جمهوری اسلامی هستند که در دیدار دانشجویی که با ایشان داشتیم بسیاری از سوال‌ها پرسیده شد، اما شاید نیاز باشد برای گزارش عملکرد نهادی که  به طور مستقیم با مستضعفین کشور در ارتباط است و وظیفه کاهش میزان فقر در جامعه را بر عهده دارد و شاید در بحث رونق تولید که شعار امسال است می‌توانند قدم‌های بزرگی بردارند، اتفاق خوبی است تا بتوانیم در خدمت این بزرگوار باشیم؛ و در قسمت رونمایی کتاب میزبان دکتر یامین پور خواهیم بود.

وی افزود: ما در بخشی از این همایش اکران فیلم زندانی‌ها را با حضور اقای ده نمکی خواهیم داشت ، این فیلم همچنان بروی پرده سینما بوده اما در دانشگاه‌ها اکران کمتری داشته است.   استاد حسن عباسی مهمان دیگر ما در این همایش خواهد بود که در موضوع اقتصاد لیبرالی در خدمت این بزرگوار خواهیم بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top