تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/03 - 08:38
کد خبر: 309408

ترامپ نگران رقابت با «برنی سندرز» در انتخابات آینده است

یک رسانه آمریکایی در گزارشی به نقل از نزدیکان رئیس‌جمهور این کشور نوشت: ترامپ در محافل خصوصی برنی سندرز را تحسین می‌کند اما در محافل عمومی او را «دیوانه» می‌خواند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در حالی که برخی نظرسنجی‌ها در آمریکا از پیشتازی «برنی سندرز» سناتور نام آشنای آمریکایی در میان نامزدهای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری حکایت دارد، یک رسانه آمریکایی در مطلبی به نقل از نزدیکان «دونالد ترامپ»، از احترام رئیس‌جمهور به این قانونگذار ارشد کنگره و نگرانی او درباره رقابت آنها در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری خبر داده است.

پایگاه «دیلی بیست» گزارشی تحت این عنوان منتشر کرد: «ترامپ در محافل خصوصی برنی سندرز را تحسین می‌کند اما در محافل عمومی او را دیوانه می‌خواند».

اشاره این رسانه به حملات توییتری اخیر دونالد ترامپ به برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت است که بعد از نامزدی او برای انتخابات ۲۰۲۰ تشدید شده است.

در گزارش این رسانه آمده است: «رئیس‌جمهور آمریکا به نزدیکان و معتمدان خود می‌گوید که این سناتور ایالت ورمونت، سیاستمداری باهوش، دارای یک پایگاه اجتماعی قابل توجه و روش‌های هوشمندانه برای جمع‌آوری کمک مالی است اما با این حال، ترامپ همچنان معتقد است که می‌تواند در انتخابات شکستش دهد».

«دیلی بیست» می‌نویسد: «دونالد ترامپ در تجمعاتی که حضور می‌یابد، علنا در حال آزمون تقابلش با برنی سندرز در سال ۲۰۲۰ است اما در محافل خصوصی، نظرش درباره رقابت احتمالی با این سناتور بسیار پیچیده‌تر است و او از اطمینان کمتری (درباره پیروزی بر سندرز) برخوردار است».

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، «اطرافیان رئیس‌جمهور می‌گویند که او وقتی موضوع مواجهه با سندرز در سال ۲۰۲۰ مطرح می‌شود، درباره دو موضوع تردید دارد. او در حالی که این سناتور را رقیبی آسیب‌پذیر می‌داند اما برای تیزهوشی سیاسی او احترام قائل شده و به آن غبطه خورده است».

سه منبع مطلع به دیلی بیست گفتند، خود ترامپ هم گهگاه موضوع حمایت طبقه کارگر از برنی سندرز را مطرح و اذعان می‌کند که این احتمال برای سندرز وجود دارد که با رویکرد پوپولیستی خود حمایت حامیان ترامپ را از آن خود کند.

آنها گفتند که رئیس‌جمهور آمریکا از توانایی سندرز برای جلب حمایت‌های مردمی و به راه انداختن تجمعات بزرگ تحت تاثیر قرار گرفته است اما گفته که این تجمعات به بزرگی و خوبی تجمعات طرفداران ترامپ نیستند.

طبق این گزارش، ترامپ در محافل خصوصی با نزدیکان خود درباره اقدامات سندرز در جمع‌آوری کمک‌های مالی و ایجاد مکانیسم‌هایی برای جذب حامیان مالی کوچک صحبت کرده است.
پیشتر در خبرها آمده بود که آقای سندرز توانسته ظرف کمتر از یک هفته پس از اعلام نامزدی در انتخابات ۲۰۲۰، مبلغ ۱۰ میلیون دلار کمک مالی جذب کند.

«اریک بولینگ» دوست ترامپ و مجری شبکه «بلیز تی وی» در این باره گفت: «در گفت‌و‌گوهایم با رئیس‌جمهور، چه در مصاحبه‌ها و چه در صحبت‌های خصوصی، این حس به من دست می‌دهد که میزان مقادیر منابع مالی که سندرز با کمک‌های مالی کوچک حامیانش دارد جذب می‌کند، توجه ترامپ را به خود جلب کرده است».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top