تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/10 - 08:40
کد خبر: 310303

فلسفه وجودی سپاه برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در آستانه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و در مراسم بزرگداشت این هفته در ستاد نیروی هوافضای سپاه با اشاره به الزامات پاسداری از انقلاب در گام دوم، در چهلمین سال انقلاب گفت: در این چهل سال انقلاب توقف نداشته و زنده واثر گذار باقی مانده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در آستانه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و در مراسم بزرگداشت این هفته در ستاد نیروی هوافضای سپاه با اشاره به الزامات پاسداری از انقلاب در گام دوم، در چهلمین سال انقلاب گفت: در این چهل سال انقلاب توقف نداشته و زنده واثر گذار باقی مانده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد:، چون انقلاب زنده و اثر گذار است دشمن دارد و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اگر انقلاب مُرده و اثر گذار نبود دشمن نداشت.

حجت السلام و المسلمین حاجی صادقی بیان کرد: این انقلاب، چون مورد حمله و تهاجم قرار می‌گیرد محافظ و پاسداری می‌خواهد و محافظ انقلاب پاسدار انقلاب می‌باشد و فلسفه وجودی سپاه و پاسدار «انی احامی ابداً ان دینی» و فرهنگ عاشورایی است.

وی در مورد پاسداری انقلاب با تاکید بر اینکه پاسداری یک ضرورت است و تاریخ مصرف پاسداری تمام نمی‌شود تصریح کرد: تا انقلاب زنده است محافظ و پاسدار می‌خواهد و، چون امروز خطر‌ها و دشمنی دشمنان بیشتر و پیچیده‌تر شده، پاسداری از انقلاب در این وضیعت حساس تر، دقیق‌تر و ظریف‌تر شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: کسب توانایی و قدرت پاسداری از انقلاب طبق آیه «و اعدولهم مستطعتم من قوه» لازم و ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی قدرت و نیروی که پاسداران را توانمند و قدرتمند می‌سازد دو نوع اقتدار دانست و عنوان داشت: یک قدرت سخت و بیرونی است، یعنی سلاح‌ها و تجهیزات مثل موشک و ... است، که اگر قدرت نداشته باشیم امنیت نداریم و خداوند می‌گوید قوی باشید اگر قوی نباشید قدرت‌های ظالم شما را تحمل نخواهند کرد و امروز اگر می‌توانیم برسر آمریکا و دشمنان فریاد بزنیم و خواب راحت را ازآن‌ها بگیریم بخاطر قدرت و توان ماست.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: بعد دوم قدرت، قوت نرم و آهن بودن است که خودمان قوی باشیم یعنی استقامت فکری و عملی و توانمندی‌ها روحی داشته باشیم و آهن یعنی قدرت دفاعی و تجهیزات داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با اشاره به کسب علم و معنویت گفت: مولفه‌های قدرت درونی معنویت انقلابی است. اسلام طرفدار معنویت تحریک آفرین است نه معنویت انزواگرایانه، که این معنویت و عرفان حسینی است که امام حسین (ع) را به کربلا آورده و حماسه عاشورا می‌آفریند.

وی یکی دیگر از مولفه‌های معنوی را بصیرت دینی، تعمق اندیشه‌ها و باور‌های دینی دانست و ادامه داد: دشمن می‌خواهد به پاسدار و پاسداری ضربه بزند تا انقلاب و نظام را هدف قرار داده باشد و به این نتیجه رسیدند که قدرت معنویت و بصیرت را از سپاه بگیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به هفته عقیدتی افزود: برنامه‌ها و دوره‌های عقیدتی باید تولید کننده، تقویت کننده، تعمق بخش و گسترش دهنده آن قوت درونی باشد و کار عقیدتی تلاش برای تحقق پاسداری از انقلاب است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top