تاریخ انتشار: جمعه 1398/02/13 - 20:07
کد خبر: 310672

مطالبات معلمان چگونه پرداخت می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و‌تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مطالبات معلمان ۱۵ سال است که بر روی هم انباشته شده است، گفت: بدهی دولت به فرهنگیان حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره اینکه چگونه قرار است مطالبات 15 هزار میلیارد تومانی دولت  به فرهنگیان صفر شود، اظهار کرد: دولت از سال 82 به فرهنگیان بدهکار است که این رقم تا ابتدای سال 97 حدود 10 هزار میلیارد تومان است و با احتساب  5  هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگان در سال 97، بدهی دولت به فرهنگیان حدود 15 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: اگر دولت خواهان تحول در آموزش و‌پرورش است باید این بدهی را صفر کند و تا زمانی که این کار انجام نشود، هیچ طرح تحولی میسر نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آخرین صحبت با آموزش و پرورش قرار شد آنها فهرستی از جزییات بدهی‌ها به فرهنگیان را استخراج و در اختیار این کمیسیون قرار دهند تا ما آن را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهیم.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه باید این بدهی را تایید و اگر آن را نمی‌پذیرد به‌صورت مستند اعلام کند که برای کدام مطالبات اعتبار تخصیص داده است تا مشخص شود آموزش‌وپرورش آن را کجا هزینه کرده است‌.

وی ادامه داد: بالأخره باید سازمان برنامه و بودجه و آموزش‌وپرورش بر سر میزان بدهی‌ها به توافق برسند هم‌اکنون این سازمان میزان رقمی که وزارتخانه به عنوان بدهی به فرهنگیان اعلام می‌کند را نمی‌پذیرد و همین موضوع باعث شده مطالبات بر روی هم انباشته شود و نیاز است این  دو مجموعه بر روی یک رقم  مشخص به توافق برسند تا برای پرداخت آن فکری شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نبودن توافق بر روی یک رقم مشخص باعث شده است هر وزیری رقمی را به عنوان مطالبه اعلام کند و همچنان این مطالبات بدون پرداخت باقی بماند.

میرزاده متذکر شد: اگر توافق ایجاد شد پس از آن برای پرداخت این بدهی از برگان نظام و سران قوا کمک می‌خواهیم و موضوع را در جلسه با آنها طرح خواهیم کرد.

وی یادآور شد: قبل از اینکه درباره تحول در آموزش‌وپرورش و رتبه‌بندی  معلمان صحبت کنیم باید ابتدا بدهی آنها داده شود و همینکه رقم مطالبات مشخص و بر سر آن توافق ایجاد شود و سازمان برنامه و بودجه آن را بپذیرد، نیمی از مسیر را پیموده‌ایم؛ هم‌اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که بدهی معلمان 15 سال است روی هم انباشته شده است و هر وزیری که می‌آید برای پرداخت مطالبات مربوط به دوران خود تلاش می‌کند و بدهی‌های گذشته کاری ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top