تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/17 - 14:44
کد خبر: 311221

دو مقصد گردشگری خارجی ایرانیان

دبی دینو یک فسیل 155 میلیون ساله است که از افریقا به امارات منتقل شده است و یکی از معدود فسیل های جهان است که تقریبا تمام استخوان های اصلی را دست نخورده دارا می باشد. این دایناسور در بزرگترین مرکز خرید دنیا یعنی مرکز خرید دبی واقع شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مردم ایران از گذشته همیشه علاقه زیادی به مسافرت داشته اند و از هر فرصتی برای سفر استفاده می کنند.

از جالب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان می توان به دو کشور همسایه نام برد، ترکیه و امارات دو کشوری که از نظر جاذبه های گردشگری فوق العاده هستند و هر کسی که به این کشور ها مسافرت کند قطعا پشیمان نخواهد.

البته نکته قابل تامل اینجاست که ایرانی ها بعد چاش های قیمت ارز در کشور و گرانی های بیش از اندازه ای که اتفاق افتاد معمولا از حجم سفرهای خود کم کردند. قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد امروز آنقدر بالا رفته که خرید ارز را برای مردم خیلی مشکل کرده است. اما باز هم عده ای هستند تا برای دیدن این دو کشور زیبا بار سفر ببندند و راهی ترکیه یا امارات متحده عربی شوند.

ترکیه
ترکیه کشوری بسیار جالب با فرهنگ و زبانی متمایز است. یک کشور زیبا با تاریخ و فرهنگ غنی که ترکیبی فوق العاده از سنت است و همچنین تمایل به پذیرش فرهنگ جدید دارد. در اینجا چند واقعیت در مورد ترکیه برای شما بازگو می کنیم:

زبان ترکی با زبان های دیگر منطقه متفاوت است، چرا که از زبان لاتین، الهام گرفته شده است نه از زبان عربی و این موضوع باعث می شود که بسیاری از برندهای اروپایی خیلی زود در این منطقه معروف و فراگیر بشوند.

10 الی 15 زبان بومی ترکیه در جنوب شرقی اروپا و حدود 65 زبان بومی ترکیه در سرتاسر آسیای غربی وجود دارد.

مردم ایران هم علاقه بسیار زیادی به کشور ترکیه دارند و در طول سال گردشگران زیادی از سراسر ایران راهی شهر های مختلف ترکیه می شوند اما در یکی دوسال گذشته با بالا رفتن قیمت لیر ترکیه از حجم سفر ایرانی ها به ترکیه کاسته شده است، در ادامه به چند واقعیت جالب که دانستن آن خالی از لطف نیست می پردازیم.

ترکیه کشوری خودکفا
این کشور از لحاظ کشاورزی خودکفاست و در زمینه ی تهیه غذا نیازی به کشورهای دیگر ندارد. عمده محصولات صادراتی از این کشور شامل انجیر، گوجه فرنگی و بادمجان است. ترکیه یکی از چندین کشور خودکفا در جهان از لحاظ غذاست.

پیشرفت تکنولوژی در کشور ترکیه
14 میلیون نفر در ترکیه از فیس بوک استفاده می کنند و این رقم نشان دهنده ی سومین کشور بزرگ جهان در استفاده از شبکه های اجتماعی است. ترکیه به دلیل دارا بودن جمعیتی جوان، پتانسیل بزرگی برای اختراعات و ایجاد سرمایه گذاری می باشد. نیمی از جمعیت کشور زیر 30 سال سن دارد و جالب است بدانید میزان تحصیلات عالی در ترکیه از کشور ایتالیا بالاتر است.

زبان ترکی منحصر به فرد است
الفبای زبان ترکی بر اساس الفبای لاتین است، نه زبان عربی که آن را منحصر به فرد کرده و این موضوع می تواند برای مترجمان یک چالش محسوب شود.

این زبان که به طور گسترده در کشور ترکیه استفاده می شود، زبان اصلی مردم مغولستان است که طی تاریخ توانسته اند نفوذ بیشتری در مقایسه با عربی و فارسی داشته باشند.

تاریخ کشور ترکیه
کشور ترکیه از لحاظ تاریخی بسیار غنی می باشد. کنستانتین امپراتور روم زمانی که رم شروع به سقوط کرد، شهر مدرن استانبول (قسطنطنیه) را به عنوان مرکز امپراتوری این کشور انتخاب کرد. همچنین تعداد زیادی از مکان های تاریخی پر بازدید در ترکیه نشان گر این واقعیت هستند زیرا ترکیه از لحاظ جغرافیایی در کنار بین النهرین باستانی قرار دارد، که اغلب به عنوان محل تولد تمدن نامیده می شود، بنابراین جای تعجب نیست که امپراتوری های بسیاری آن را فتح کرده، حکومت کرده اند و سلطنت خود را در منطقه از دست داده اند.

کشوری در دو قاره
کشور ترکیه، بر اساس جرم زمین، 95٪ در آسیا و 5٪ در اروپا قرار دارد. بخش آناتولی 95٪ را پوشش می دهد در حالیکه 5٪ ترکیه در شبه جزیره بالکان واقع در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. آناتولی، همچنین به عنوان آسیای صغیر، ترکیه آسیایی یا پلات آناتولی شناخته می شود که شبه جزیره ای بزرگ و مستطیلی بین اروپا و آسیا است.

ترکیه اولین خانه ی انسان های نخستین
با کشف شهرکی که قدمت آن به دوران نوسنگی (عصر حجر) باز می گردد، خانه ی برخی از اولین تمدن های جهان بوده است. Catalhoyuk شهر تاریخی ترکیه که در حدود 7.500 سال قبل از میلاد بوده و تا زمان پیدایش تمدن های یونانی و رومی، 2000 سال عمر کرده است.

امرات متحده عربی
امارات متحده عربی یا UAE ، یک کشور در خاورمیانه است. دبی محبوب ترین شهر "امارات" است، اما در کل، امارات متحده عربی از هفت امیریت تشکیل شده است. اسلام دین اصلی در این کشور است و مردم محلی انتظار دارند که مهاجران و بازدید کنندگان به فرهنگ اسلامی احترام بگذارند. مردم سراسر دنیا برای دیدن امکانات کشور امارات در طول سال به این کشور مسافرت میکنند، مردم ایران هم برای مسافرت خارج از کشور همیشه امارات یکی از اصلی ترین انتخابات آنهاست. اما در یکی دو سال گذشته با توجه به افزایش قیمت انواع ارز و به خصوص قیمت درهم امارات از میزان مسافرت ایرانی ها به این کشور کاسته شده است.

در این مطلب قصد داریم شما را با چند مورد از حقایق جالب و خواندنی کشور امارات آشنا کنیم:

برج خلیفه، بلندترین ساختمان در جهان

این برج بیش از 828 متر ارتفاع و بیش از 160 طبقه دارد. گفته می شود طرح آن از قرار گیری سه برج ایفل در بالای یکدیگر بوجود آمده است! تمیز کردن آن بیش از 36 کارگر و مدت زمان سه ماه نیاز دارد.

برج خلیفه، بلندترین ساختمان در جهان بیش از 80 درصد جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند

طبق آمارهای رسمی تنها 20 درصد از جمعیت امارات را مردم بومی این کشور و 80 درصد مابقی را مهاجران تشکیل می دهند. در امارات متحده عربی تقریبا 200 ملیت وجود دارد، به طوری که فرصت های بسیاری برای مردم بوجود می آورد حتی اگر تفاوت های فرهنگی بسیاری وجود داشته باشد.

شروع هفته از روز یکشنبه است

در حالی که بسیاری از مردم دنیا در روز یکشنبه هنوز در تخت خواب خود به سر میبرند، مردم در این کشور در حال رفتن به مدرسه یا سرکار خود هستند! اما نگران نباشید، زیرا  دو روز در هفته یعنی جمعه و شنبه در امارات تعطیل است. دلیل آن این است که اکثر کشورهای خاورمیانه روز جمعه برای نماز ظهر جمع می شوند و این کار در فرهنگشان بسیار مهم است. همچنین در ماه رمضان برای ایجاد فرصت و زمان کافی در رسیدن به خانه و باز کردن روزه ،ادارات و کارخانه ها در این کشور زودتر از موعد همیشگی تعطیل می شوند.

هر چیزی در دبی امکان پذیر است، حتی دیدن یک فسیل واقعی دایناسور در قلب یک بازار!

دبی دینو یک فسیل 155 میلیون ساله است که از افریقا به امارات منتقل شده است و یکی از معدود فسیل های جهان است که تقریبا تمام استخوان های اصلی را دست نخورده دارا می باشد. این دایناسور در بزرگترین مرکز خرید دنیا یعنی مرکز خرید دبی واقع شده است.

سیستم حمل و نقل به وسیله ی مترو بدون راننده!

مترو دبی یک نوع کارآمد و قابل اعتماد از حمل و نقل عمومی است که کاملا الکترونیکی و بدون هیچ راننده ای حرکت می کند. این مترو همیشه دقیق است و به خوبی از آن نگهداری می شود.

مجموعه جزایر کاملا ساختگی

یکی از جذاب ترین دستاوردهای معماری در امارات متحده عربی، جزایر ساخته شده در دبی است. پالم جمیرا آنقدر بزرگ است که می توان آن را مانند یک شهرستان کوچک با بسیاری از هتل ها، خانه ها، و حتی یک مونوریل دانست. این جزیره به شکل درخت نخل است که با شاخه (یا برگ) گسترش میابد.

بزرگترین مکان های تفریحی سر پوشیده

از آنجا که امارات متحده عربی 7 تا 8 ماه از سال هوایی با بالاترین درجه حرارت را دارد، بسیاری از تفریحات و جاذبه های آن در داخل مکان های سرپوشیده با تهویه مطبوع می باشد. از این مکان ها میتوان به Ferrari World، تنها پارک تفریحی شامل سریع ترین قایقرانی جهان و Ski Dubai فضایی با شیب های اسکی و بالابرهای داخلی و باغ پروانه اشاره کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top