تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/23 - 10:00
کد خبر: 311853

ورودی آب سدهای استان زنجان ۶ برابر افزایش یافت

مدیر‌کل آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به افزایش میزان ورودی آب سدهای استان زنجان گفت: ورودی آب سدهای استان زنجان در بارش‌های امسال ۶ برابر افزایش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، یوسف رضاپور در جلسه هماهنگی مدیریت بحران اظهار داشت: میزان ورودی سدها 39 میلیون متر‌مکعب بوده یعنی در حدود 6 برابر سال گذشته آب وارد سدها شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم مخزن ذخیره در پشت سدها  304 میلیون متر مکعب است افزود: بیشترین پرشدگی به مقدار 95 درصد در سد کینه‌ورز است. مخزن سد کینه‌ورز 16 میلیون بوده که 43 میلیون مترمکعب ورودی داشته است. سد تهم که مهمترین سد استان است دارای 74 درصد پرشدگی است.

مدیرکل آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه بارش سال گذشته در 51 سال اخیر بی‌سابقه بوده است بیان کرد: در واقع پدیده‌ای که امسال مطرح شد این بود که مسیر باد به کشور معمولا از غرب به شرق است اما در بارش امسال از سمت جنوب به شمال تغییر جهت داده بود.

رضاپور گفت: با توجه به تغییر اقلیم در کره زمین به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک استان زنجان احتمال خشکسالی‌ها و ترسالی‌های شدید در آینده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها حدود 23 استان را در برگرفت و استان زنجان جز 10 استان در معرض سیلاب بود افزود: دشت‌ها و رودخانه‌های استان زنجان، سالیان سال خشک بود و بارندگی‌ها بخشی از آن به صورت روان‌آب و بخشی از آن به صورت آب‌های زیرزمینی بوده است.

رضاپور بیان کرد: در استان زنجان 1400 کیلومتر رودخانه اصلی وجود دارد. عمده رودخانه‌های اصلی دارای سد و یا در حال احداث سد است.

وی بیان کرد: ایجاد دیواره‌ها در 40 کیلومتر از رودخانه‌های اصلی از سال‌های 72 به بعد، عدم وقوع مشکل ناشی از سیلاب را در استان به‌دنبال داشت.

مدیر‌کل آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: خالی بودن سدها فرصتی در قالب تهدید ناشی از سیل شد. 238 میلیون مترمکعب آب بر اثر بارندگی وارد سدها شد.

هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد و بهزیستی گفت: افراد تحت پوشش کمیته بهزیستی از بعد اقتصادی بسیار ضعیف هستند و بر اثر یک بحران به زیر صفر می‌روند.

وی بیان کرد: بخشی از اعتبار تزریق شده به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اولویت داده شود.

صفری با اشاره به اینکه بخشی از کمیته امداد و بهزیستی به لحاظ معیشتی نیز دچار مشکل شده‌اند افزود: به مددجویان کمیته امداد در تخصیص اعتبار، در جهت تامین وسایل زندگی اولویت داده شود.

مدیرکل کمیته امداد و بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مبلغ اختصاص داده شده در ارتباط با منازلی که در گذشته نوسازی شده‌اند و در حال حاضر بدهکار هستند در سطح کشور بسیار زیاد است. در استان زنجان رقم مذکور بیش از 30 میلیارد تومان است.

صفری با اشاره به اینکه منازلی که در گذشته نوسازی شده‌اند، وام نخواهند گرفت افزود: بر اساس مصوبه دولت، مبلغ 10 میلیون در روستاها و 12 میلیون تومان در شهر به همراه تسهیلات وام بلاعوض داده می‌شود‌.

شهرام طهماسبی نیز در این جلسه افزود: سازمان برنامه و بودجه قرار است که در ساخت و ساز منازل مسکونی و تعمیرات کمک لازم را داشته باشد.

وی بیان کرد: به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است که در مازندران و گلستان حضور داشته باشد، تلاش است که این کمک به‌جای استان‌های دیگر به زنجان صورت گیرد.

طهماسبی با بیان اینکه لازم است نشست‌هایی با کمیته امداد انجام شده است افزود: قرار است با بهزیستی نیز نشست برقرار شود.

مدیرکل برنامه و بودجه استان زنجان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بنیاد مسکن و دیگر ادارات بالاخص کمیته امداد و بهزیستی برای افراد تحت پوشش استفاده شود بیان کرد: لازم است که موارد در دستور کار قرار گیرد و جلسات پایین دستی در اسرع وقت برگزار شود. تا بتواند سازمان برنامه بودجه نیز در زمینه ساخت و ساز مساعدت کنند.

فرماندار زنجان گفت: نباید در انتظار ابلاغ اعتبارات نشست، باید کارهای ادارای از جمله تشکیل پرونده، بسیج ساختن ناظران، انجام کارهای نظارتی و انجام امور نیاز توسط دهیارها صورت گیرد.

وی بیان کرد: متقاضیان باید تعیین تکلیف شوند و پرونده تکمیل شود. سپس بلافاصله بعد از ابلاغ اعتبارات کار شروع شود. پیشنهاد این است که اموری را که می‌توان انجام داد سرعت بخشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top