تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/02/29 - 17:57
کد خبر: 312574

آتش‌بس ۷۲ ساعته در شمال سوریه

یک منبع میدانی ارتش سوریه از نقض آتش‌بس ۷۲ ساعته ادلب توسط تروریست‌ها خبر داد و گفت: اصرار ترکیه در ایجاد آتش‌بس به منظور بیرون کشیدن پست‌های نظارتی خود از شمال سوریه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روزنامه الوطن، پس از حمله ارتش سوریه به تروریست‌ها در شمال این کشور، ترکیه درخواست آتش بس هفتاد و دو ساعته داد که با آن موافقت شد و این آتش‌بس از بامداد روز شنبه آغاز شد، اما در حالی که ارتش سوریه به آن پایبند است، گروه‌های تروریستی اقدام به نقض آن کردند.

یک منبع میدانی سوریه در گفت‌وگو با الوطن گفت: آتش‌بس اجازه موضع‌گیری مجدد پست‌های نظارتی ترکیه و روسیه و عقب‌نشینی گروه‌های تروریستی به عمق و شمال استان ادلب را می‌دهد و یگان‌های نظامی فعال در ریف‌های حماه و ادلب به آن پایبندند در حالی که گروه‌های تروریستی آن را رد کردند.

گروه‌های تروریستی «احرار الشام» و «الجبهة الوطنیة للتحریر» شرط گذاشته‌اند در ازای عقب‌نشینی ارتش سوریه از مواضعی که اخیرا در ریف شمال غرب حماه آزاد کرده است آتش‌بس و توقف درگیری را می‌پذیرند.

به گفته این منبع میدانی یگان‌های نظامی فعال در ریف‌های حماه و ادلب به دستورات فرماندهان خود متعهد بوده و عملیات نظامی را در طول مدت آتش بس متوقف کردند؛ اما برای برخورد با هر گونه نقض احتمالی آتش بس در اوج آمادگی هستند.

این منبع افزود: این یگان‌ها ظرف روزهای گذشته نوزده روستا، مزرعه و موقعیت راهبردی را تحت تسلط خود گرفتند و تا  عمق بیست کیلومتری ریف شمالی حماه و سهل الغاب پیش رفته اند.

الوطن به نقل از منابعی اختصاصی نوشت: نظام ترکیه با درخواست برای ایجاد آتش بس درصدد بیرون کشیدن پست‌های نظارتی خود متناسب با نقشه کنونی تسلط ارتش سوریه بر مناطق مذکور و متناسب با تغییرات مربوط به این نقشه پس از پایان آتش بس است.

این منبع گفت: دلیل مخالفت گروه‌های تروریستی با آتش بس از این جهت است که آنها می‌دانند ترکیه پست‌های بازرسی خود را از مسیر ارتش که عملیات نظامی خود را به سمت شمال تکمیل خواهد کرد برمی‌چینند  بخصوص که این گروه ها فهمیده‌اند که حامی ترکیه‌ای آنها دیگر قادر به حفاظت از آنها نیست.

بر اثر نقض آتش بس توسط تروریست‌ها یک  غیرنظامی شهید و شمار دیگری زخمی شدند گروه‌های تروریستی در ادلب با موشک‌های خود به سمت دو روستای الشراشیر و الحویز در ریف لاذقیه حمله کردند؛ اما ارتش به حمله آنها پاسخ داد پدافند هوایی در پایگاه حمیمیم روسیه هم حمله پهپادها و خمپاره‌های تروریست‌ها را دفع کرد.

به گزارش منابع معارض سوری، در محور کبانه به جبل الاکراد در ریف شمالی لاذقیه درگیری‌هایی بین ارتش و گروه‌های تروریستی در غیاب بالگردهای جنگی در فضای این منطقه صورت گرفت.

از سوی دیگر اخبار ضد و نقیضی درباره نتایج نخستین نشست تیم کاری مشترک روسیه و ترکیه منتشر شده است منابع معارض نزدیک به «حرکة أحرار الشام»، به الوطن گفتند این ترکیه بود که از همتای روسی خود در این نشست درخواست آتش بس 72 ساعته کرده است نه برعکس آن که برخی مزدوران ترکیه شایعه پراکنی می‌کنند.

این منابع گفتند اعلام مخالفت برخی تروریست‌ها نظیر «الوطنیة للتحریر» با آتش بس به این دلیل است که می‌خواهند سقف مذاکره کنندگان ترکیه‌ای در دومین نشست تیم کاری مشترک را بالا ببرند، نشستی که قرار است فردا یا پیش فردا درباره مسائل اختلافی برگزار شود.

وی افزود: تروریست‌ها و جبهه النصره کاملا اطمینان دارند که هر گونه آتش‌بسی موقتی خواهد بود و ارتش سوریه با کمک متحد روسیه‌ای خود عملیات نظامی را تا پاکسازی منطقه عاری از سلاح از سر خواهد گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top