تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/31 - 14:58
کد خبر: 312883

دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا را آزاد کنید

دو هزار نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاهی کشور با تشکیل کمپین حمایت از مسعود سلیمانی و جمع آوری امضا الکترونیک ، خواهان آزادی این دانشمند سلول های بنیادی کشور شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دو هزار نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاهی کشور با تشکیل کمپین حمایت از مسعود سلیمانی و جمع آوری امضا الکترونیک ، خواهان آزادی این دانشمند بزرگ سلول های بنیادی کشور با حمایت وزارت خارجه، علوم و بهداشت کشور شدند.

«مسعود سلیمانی» رئیس انجمن هماتولوژی ایران و مدیرگروه هماتولوژی دانشگاه تربیت مدرس و جزء یک در صد دانشمندان و نخبگان جهان

که در سفری با اخذ ویزای معتبر و دریافت دعوت نامه از موسسه Mayo clinic به منظور پژوهش های مشترک وگذراندن فرصت مطالعاتی عازم کشور ایالات متحده امریکا شده است ، هشت ماه است با جرم نامعلوم نقض تحریم ها ، تنها با تشکیل یک دادگاه بدون خروجی مشخص ، در بازداشتگاه امریکا به سر می برد.

جامعه علمی کشور در اقدامی یکپارچه با تشکیل کمپین حمایت از «مسعود سلیمانی» و جمع آوری امضای الکترونیک در آدرس https://fa.petitions.net/230547 ضمن تشکر از وزارت خارجه ، خواهان حمایت و رایزنی هر چه بیش تر وزارت خارجه ، علوم و بهداشت کشور از این دانشمندکشور شدند .

شعبان علیزاده از همکاران مسعود سلیمانی در انجمن هماتولوژی ایران در نامه ای خطاب به محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه، سعید نمکی وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و منصور غلامی، وزیرعلوم تحقیقات و فناوری آورده است :

همانگونه که مستحضر هستید یکی از دانشمندان به نام و اساتید برتر هماتولوژی کشور به نام آقای دکتر مسعود سلیمانی مدتی است به بهانه استفاده از مواد تحقیقاتی مورد تحریم آمریکا حسب اطلاعات مأخوذه و اطلاع رسانی در فضای مجازی در آمریکا در بازداشت به سر می‌برند، این درصورتی است که دکتر مسعود سلیمانی یکی از محققان برتر در حوزه هماتولوژی، سلول های بنیادی و نانو بوده و تحقیقات ایشان کاملاً در راستای علوم زیستی و علوم پزشکی بوده و هیچ ارتباطی با سایر حوزه ها ندارد.

در این نامه آمده است: یقین قاطع داریم همواره متولیان و مسئولین جمهوری اسلامی ایران همواره و در تمامی صحنه ها از هیچ تلاش و حمایتی از دانشگاهیان، پژوهشگران و جامعه علمی کشور مضایغه نداشته اند و همین امر همیشه دلگرمی و پشتوانه محکمی برای جامعه دانشگاهی میهن عزیزمان بوده است.

این نامه می‌افزاید: بی شک حضور این دانشمند در میهن عزیزمان و ادامه تحقیقات سودمند در حوزه های نامبرده در جهت ارتقاء دانش دنیا در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی ترمیمی امری الزامی و اجتناب ناپذیر است، این درحالی است که طبق اطلاعات ما در طی چندین ماه گذشته اقدام مؤثر و مستمری جهت آزادی ایشان از طرف وزارتخانه های متبوع انجام نشده یا حداقل به جامعه دانشگاهی کشور اطلاع رسانی نشده است. اینجانبان اساتید و اعضاء هیأت علمی دانشگاه های کشور، محققین مراکز تحقیقاتی و دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ضمن محکوم کردن این رفتار غیراخلاقی، مضحک و به دور از انسانیت و قواعد بین المللی دولت آمریکا باامضاء این درخواست استدعا داریم به صورت شایسته امور مربوط به آزادی ایشان از طریق مبادی مربوطه به صورت فوری و مؤثر پیگیری و به جامعه دانشگاهی کشور اطلاع رسانی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top