تاریخ انتشار: شنبه 1398/03/18 - 09:02
کد خبر: 314814

قلق‌های ترم تابستانی که دانشجویان با آن سر و کار دارند؛

۹ نکته‌ای که برای اخذ ترم تابستانی باید بدانید

۹ نکته‌ای که برای اخذ ترم تابستانی باید بدانید

ترم تابستانی هم مانند سایر امور آموزشی قلق ها و روش های خاص خودش را دارد که دانستن نکات آن می تواند به دانشجویانی که قصد برداشتن واحد در ترم تابستانی دارند کمک کند و از طرفی دیگر به این دلیل که شرایط ترم تابستانی با ترم های معمولی کمی متفاوت است.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاید تابستان برای بیشتر افراد فرصتی برای استراحت باشد اما برای برخی دیگر با برداشتن دروس در تابستان سعی می کنند واحدهای باقی مانده خود را کاهش دهند. با نزدیک شدن به تابستان،دانشگاه هایی که قصد ارائه دروی در ترم تابستانی دارند دروس ارائه شده، هزینه ها و شرایط ترم تابستانی دانشگاه خود را اعلام می کنند.

ترم تابستانی هم مانند سایر امور آموزشی قلق ها و روش های خاص خودش را دارد که دانستن نکات آن می تواند به دانشجویانی که قصد برداشتن واحد در ترم تابستانی دارند کمک کند و از طرفی دیگر به این دلیل که شرایط ترم تابستانی با ترم های معمولی کمی متفاوت است دانشجویانی که ندانسته به سمت ترم تابستانی می روند را چار مشکل می کند.

چند قانون مهم ترم تابستانی:
1- معرفی دانشجویان شاغل به تحصیل (مجاز به ادامه تحصیل) متقاضی اخذ واحدهای درسی به دانشگاه‌های دولتی شهر تهران و خارج از شهر تهران که مجری دوره به صورت تمام وقت و حضوری هستند (دوره‌های مجازی و نیمه وقت قابل قبول نمی‌باشد) با تأیید گروه آموزشی مربوط بلامانع است.

2- تعداد واحدهای انتخابی دانشجوی متقاضی (سهمیه عادی) حداکثر 6 واحد و برای دانشجوی شاهد و ایثارگر (براساس آیین نامه جدید دانشجویان شاهد و ایثارگر) به شرط اتمام تمامی واحدهای دوره تحصیلی و دانش آموختگی حداکثر 10 واحد (طبق آیین نامه جدید تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر) است.

3- درصورت ثبت نام دانشجو در دوره تابستانی با پرداخت شهریه در دانشگاه مقصد هیچ‌گونه هزینه‌ای توسط دانشگاه مبدا* پرداخت نمی شود.

4- دروس انتخابی در دانشگاه مقصد** باید از نظر سرفصل درسی و تعداد واحد منطبق با برنامه مصوب در دانشگاه مبدا باشد.
در ترم تابستانی دانشگاه مبدا تعیین می‌کند که دانشجو در اخذ واحد در ترم تابستان دارای چه محدودیت هایی است و باید در اخذ دروس چه نکته‌ های را رعایت کند. نکته مهم در این جاست که دانشگاه مقصد هنگام اخذ واحد توسط دانشجو، محدودیتی برای وی ایجاد نمی‌کند و بدین ترتیب دانشجو، واحدهای خود را بدون توجه به محدودیت‌های درنظر گرفته شده، اخذ و حتی در کلاس‌ها شرکت و در آزمون نهایی نیز نمره قبولی را اخذ می‌کند ولی مشکل آنجا آغاز می‌شود که وقتی دانشگاه مقصد نمره دانشجو را به دانشگاه مبدا ارسال می‌کند، دانشگاه مبدا آن را به دلیل عدم رعایت موارد تذکر داده شده قبول نمی‌کند.

5- ثبت دروس انتخابی در فرم معرفی انتقال به صورت مهمان دوره تابستانی با تایید گروه آموزشی و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی/ علمی دانشکده/ پردیس/ مرکز/ موسسه مربوط برای ارسال به دانشگاه مقصد الزامی است.

6- درصورت تغییر دروس معرفی شده در دانشگاه مقصد مراتب باید توسط دانشجوی متقاضی پیگیری و به تایید گروه آموزشی مربوط در پردیس، دانشکده، مرکز یا موسسه در ابتدای دوره برسد؛ در غیر این صورت دروس گذرانده شده قابل پذیرش نبوده و از درجه اعتبار ساقط است.

7- نمرات کمتر از ۱۲ (صفر تا ۹۹/ ۱۱) برای تمامی سهمیه‌ها، قابل قبول نبوده و دانشجو موظف است آنها را مجددا اخذ کرده و بگذراند.
برخلاف سایر نیمسال‌های آموزشی که حدنصاب قبولی در دروس دانشجویان مقطع کارشناسی نمره ۱۰ است و اما در ترم تابستان به دلیل آنکه تعداد دروس اخذشده در ترم تابستان محدود(حداکثر ۶ واحد) است، بنابراین نمره قبولی در ترم تابستان دانشگاه‌ها،نمره ۱۲ است و دانشجویانی که نمره‌ای کمتر این نمره را کسب کنند، آن درس در کارنامه آنها به منزله «درس رد شده» به حساب می‌آید و باید مجددا آن را اخذ کنند.

8- حضـور دانشجو در تمام جلسات مربوط بـــه هـر درس(مجازی بصورت آنلاین و عملی، بصورت حضوری) الزامی است.
دانشگاه‌های مجری ترم تابستانی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که برای هر درس ارائه‌شده در این ترم، ۱۶ جلسه برگزار شود. البته ممکن است با توجه به نوع دروس(عمومی، تخصصی، عملی و یا آزمایشگاهی) ساعت برگزاری جلسات درسی کوتاه یا طولانی باشد. بد نیست بدانید دروس ۲ واحدی ۶ ساعت در هفته، دروس ۳ واحدی ۹ ساعت در هفته و دروس ۴ واحدی ۱۲ ساعت در هفته تشکیل خواهد شد. چنانچه غیبت دانشجو در هر درس از سه شانزدهم مجموع ســـاعات آن درس تجاوز نماید، مطابق ضوابط، این غیبت‌ها بـــه منزله نمره صفر در آن درس منظور خواهد شد.

9- در صورتی که دانشجو در کلاس های ترم تابستانی شرکت نکند، شهریه به هیچ عنوان به فرد عودت داده نمی شود.

*دانشگاه مبدا: دانشگاهی است که دانشجو در آن دانشگاه تحصیل می کند
**دانشگاه مقصد: دانشگاهی که دانشجو قصد دارد ترم تابستانی خود را در آن بگذراند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top