تاریخ انتشار: جمعه 1398/03/31 - 12:15
کد خبر: 316534

قمی: وزیر آموزش و پرورش برای بهبود اوضاع رفاهی معلمان دیدگاه اقتصادی داشته باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مشکلات امروز وزارت آموزش و پرورش مشکلات و مسائل اقتصادی است و از این رو وزیر آموزش و پرورش باید یک دیدگاه اقتصادی به آموزش و پرورش و توسعه اقتصاد آن داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی درخصوص ویژگی‌های وزیر آموزش و پروش،گفت: اولا باید به این نکته توجه کنیم که وزارت آموزش یکی از بزرگترین وزارتخانه‌ها بوده و تربیت کننده نیروی انسانی است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در فرهنگ و سازندگی جامعه نقش دارد و وزیری که برای این وزارتخانه انتخاب می‌شود باید به این نکات دقت داشته و به فرهنگ‌سازی و تربیت نسل آینده کشور و اهمیت آن واقف باشد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع وزیر آموزش و پرورش باید یکسری خصوصیات عمومی نظیر تعهد به ولایت فقیه و اجرای قانون اساسی، برقراری عدالت و سلیم‌النفس بودن را به عنوان خصوصیات عمومی داشته باشد.

قمی تصریح کرد: اما در گام دوم که موضوع خصوصیات و ویژگی‌های اختصاصی وزیر آموزش و پرورش است می‌توان به مساله بازتولید امید در میان جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان اشاره کرد.

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید شهامت و جسارت داشت باشد تا در هیات دولت از حقوق حقیقی معلمان دفاع کند و فقط به فکر وزارتخانه‌اش و ماندگاری عمر وزارتش نباشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مشکلات امروز وزارت آموزش و پرورش مشکلات و مسائل اقتصادی است و از این رو وزیر آموزش و پرورش باید یک دیدگاه اقتصادی به آموزش و پرورش و توسعه اقتصاد آن داشته باشد.

قمی گفت: مساله رفاه معلمان مساله پراهمیتی است همانطور که می‌دانید پرداخت حقوق در کشور ما در برخی از ادارات و جایگاه‌ها همراه با ناعدالتی‌هایی بوده که به نظر من آموزش و پرورش در ا ین میان در ردیف پایین درآمدی قرار داشته و مسائل رفاهی و حقوقی معلمان مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید یک اتاق فکر بزرگ در آموزش و پرورش از سوی وزیر این وزارتخانه ایجاد شود گفت: وزیر آموزش و پرورش باید یک آینده‌نگری داشته و در کنار مسائل روزمره آموزش و پرورش به مسائل اساسی سال‌های بعد این وزارتخانه هم توجه کرده و برای آن فکری بیندیشد.

وی در خاتمه هماهنگ بودن وزیر آموزش و پرورش با دولت و مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی را امری مهم توصیف کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش باید فرد ذی‌نفوذی باشد و حرفش میان این نهادهای فرهنگی از خریدار برخوردار باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top