تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/04/05 - 15:35
کد خبر: 317237

محمدحسین معصوم‌زاده

ضرر زنگنه برای وزارت نفت

ضرر زنگنه برای وزارت نفت

به اعتقاد ما با حضور آقای زنگنه هیچ تغییر مثبتی در ادامه مسیر ایجاد نخواهد شد و اولین قدم برای ایجاد تغییر در وزارت نفت کنارگذاشتن وزیر فعلی است و اینکه وزیری جوان‌تر، کارآمدتر و دارای ایده های بهتر جایگزین شود تا این وزارتخانه را از پاشنه آشیل کشور خارج کرده و به عنوان یک نقطه قوت تبدیل کند که بتواند در مقابل تحریم ها بایستد.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدحسین معصوم‌زاده// ما اکنون نیاز به یک تیم مقاوم در وزارت نفت برای مقابله با تحریم‌ داریم، تیمی که بتواند با تحریم‌های نفتی مقابله کند.

آقای زنگنه و تیمش پیش از این نیز سال‌ها سکاندار وزارت نفت بودند ولی به نظر می‌رسد هیچ دغدغه ای برای مقابله با تحریم‌ها و اینکه یک سازوکار مقاومتی در صنعت نفت ایجاد کنند را ندارند. برای نمونه ما می بینیم وزیر نفت با اینکه ما نفت را به صورت غیرخام بفروشیم و آن را فرآوری کنیم و یا پالایشگاه تاسیس کنیم موضوع مخالف بوده و سعی کرده که همین فروش نفت خام را ادامه دهد.

مسلما فروش نفت خام تحریم پذیری بیشتری دارد و چون مبدا و مقصد مشخص است و به راحتی می‌توانند آن را تحریم کنند، از طرفی فروش نفت خام ارزش کمتری نسبت به فرآورده‌های نفتی دارد و پیدا کردن سر منشاء فرآورده‌های نفتی خیلی سخت‌تر است و وقتی نفت تبدیل به هزاران ماده  شود تحریم پذیری آن نسبت به تحریم پذیری نفت خام کمتر می‌شود و این همان اقتصاد مقاومتی است که در وزارت نفت با آن مخالفت می‌شود.

از طرفی آقای زنگنه در فروش نفت خام هم کارنامه مثبتی ندارد و در نامه ای که وی به دکتر جلیلی نوشت هم این موضوع مشخص بود و محتوای نامه زنگنه، سخن جلیلی مبنی بر فروش روزانه یک تا یک و نیم میلیون بشکه نفت در اوج تحریم‌ها را تأیید می‌کرد.

سابقه عملکرد تیم آقای زنگنه سابقه خوبی نیست و اگر ما می‌خواهیم مدیریت خوبی در وزارت نفت داشته باشیم آقای زنگنه گزینه خوبی نخواهد بود، چون آقای زنگنه برای احداث پالایشگاه دغدغه نداشته و همواره به دنبال فروش نفت خام بوده است. ادامه مدیریت آقای زنگنه در وزارت نفت به ضرر کشور خواهد بود و به نظر نمی رسد که با این سابقه ای که وی دارد در وزارت نفت دارد و او را به وزیر همیشگی نفت تبدیل کرده بتواند تغییر رویه دهد.

گویا دلیل اینکه وزارت نفت در زمان تحریم ها به پاشنه آشیل تبدیل کشور شده و هیچ کارایی مثبتی ندارد دلیلش این است همان دستگیری باند جاسوسی در وزارت نفت باشد که سردسته آن خانمی بود که با ۱۶ نفر در وزارت نفت ارتباط داشته و توانسته یک سری تصمیمات را به مدیران القا کند و یکسری تصمیمات هم مسکوت بگذارد.

به اعتقاد ما با حضور آقای زنگنه هیچ تغییر مثبتی در ادامه مسیر ایجاد نخواهد شد و اولین قدم برای ایجاد تغییر در وزارت نفت کنارگذاشتن وزیر فعلی است و اینکه وزیری جوان‌تر، کارآمدتر و دارای ایده های بهتر جایگزین شود تا این وزارتخانه را از پاشنه آشیل کشور خارج کرده و به عنوان یک نقطه قوت تبدیل کند که بتواند در مقابل تحریم ها بایستد. مسلما اگر مدیریت خوبی وجود داشته باشد می‌توان به کشورهای تحریم کننده ایران هم فشار وارد کرد و حتی می‌توان به جای فروش نفت خام به خریدار نفت تبدیل شد و نفت خریداری شده را به فرآورده نفتی تبدیل کنیم.

* دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top