تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/09 - 19:22
کد خبر: 317776

اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی به شرط عجیب صدا و سیما برای استخدام؛

حذف فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های غیردولتی از گردونه جذب صداوسیما

در این آزمون تنها فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی اجازه ثبت نام و شرکت در آن را دارند که همین موضوع با انتقاد فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها همراه بوده است. این شرط در حالی برای استخدام این دستگاه دولتی گذاشته شده است که هیچ گونه اطلاع قبلی پیرامون نحوه استخدام و یا فرقی میان فارغ التحصیلان دانشگاهی داده نشده بود

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال هاست که گفته می شود که فرقی میان مدارک تحصیلی در میان دانشجویان مختلف دانشگاه های دولتی، دانشگاه آزاد و ... وجود ندارد اما به نظر می رسد در این میان استثنا هایی وجود دارد.  صدا و سیمای مراکز استان ها از طریق آزمون کتبی و شفاهی اقدام به جذب نیرو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کرده است. صدا و سیما در این آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو در رشته های زیر کرده است:

مهندسی برق – گرایش الکترونیک
مهندسی برق – سیستم های دیجیتال
مهندسی برق – مخابرات
مهندسی برق - گرایش قدرت
مهندسی کامپیوتر – گرایش سخت افزار
مهندسی کامپیوتر – گرایش نرم افزار
مهندسی کامپیوتر – گرایش فناوری اطلاعات
مهندسی مکانیک - گرایش سیالات

اما در این آزمون تنها فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی اجازه ثبت نام و شرکت در آن را دارند که همین موضوع با انتقاد فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها همراه بوده است. این شرط در حالی برای استخدام این دستگاه دولتی گذاشته شده است که هیچ گونه اطلاع قبلی پیرامون نحوه استخدام و یا فرقی میان فارغ التحصیلان دانشگاهی داده نشده بود هر چند علاوه بر این موضوع نمی توان سطح دانش و آگاهی افراد را تنها به دانشگاه دولتی و یا غیر دولتی بودن افراد منوط کرد.

برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد با ایجاد کمپینی خواستار حذف این شرط از آزمون استخدامی صدا و سیما شدند. این دانشجویان با بیان این که چنین شرطی علاوه بر اینکه معیار مناسبی برای ارزیابی سطح دانش و آگاهی افراد نیست، ناعادلانه و غیرمنصفانه است در توضیح کمپین خود نوشتند:«جوانانی که در دانشگاه آزاد تحصیل کرده‌اند نه تنها از سطح سواد علمی و عملی مطلوبی برخوردارند بلکه به عنوان یک شهروند ایرانی باید حق استخدام در این سازمان ملی را نیز داشته باشند. مسئولین موظفند که این حق را به آنها بازگردانده و به آنها فرصت شرکت در آزمون استخدامی صدا و سیما را بدهند.»

با توجه به این که استخدام در صدا و سیما منوط به آزمون علمی نیز می باشد لزوم تفکیک فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی از غیر دولتی امری غیر لازم به نظر می رسد چرا که اگر دانشجویان دانشگاه های مختلف نتوانند حد نصاب لازم را کسب کنند فارغ از محل تحصیل خود از آزمون حذف می شوند و ممکن است در بین قبول شدگان احتمال حضور از هر کدام از دانشگاه ها چه دولتی و غیر دولتی، به شرط داشتن معلومات لازم وجود خواهد داشت.

حال باید پرسید صدا و سیما بر اساس کدام تبصره ای اقدام به تفکیک گذاری بین دانش آموختگان دانشگاه های مختلف کرده است و آیا اجازه این امر را دارد؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top