تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/11 - 15:55
کد خبر: 318030

سفر ۱۰۰ میلیونی معاون وزیر کشور با افشاگری تشکل دانشجویی لغو شد؛

لغو کلنگ‌زنی پرهزینه شهرداری صدرا

بیر مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز گفت: مطالبه ابتدایی ما محقق شد اما مطالبه کنونی ما از دکتر جمالی نژاد براساس بندهای16و19 ماده 6 فصل اول اساسنامه سازمان شهرداری ها و همچنین مطالبه مان از سایر نهادهای نظارتی و مسئول این است که تیم بازرسی ویژه ای جهت رسیدگی به نابسامانی های شورای شهر و شهرداری صدرا به این شهر اعزام شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز یکشنبه بود که مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز از سفر هیئتی برای کلنگ زنی و افتتاح چند طرح در شهرجدید صدرا با اختصاص هزینه های نامغقولی برای این سفر خبر داد.

ماجرا از این قرار است که شهرداری صدرا برای میزبانی از معاون وزیر و مدیران سازمان شهرداری های کشور درخواستی مبنی بر تخصیص مبلغ 100 میلیون تومان را به شورای شهر ارائه کرده و تمام اعضای شورای شهر نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام داشته اند.

این خبر که بازتاب گسترده ای در رسانه های حوزه شهری داشت ، روز دوشنبه با واکنش جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها همراه شد.

بر این اساس سفر جمالی نژاد که علاوه بر برای کلنگ زنی در شهر صدرا برای شرکت در همایش مدیران کل سازمان شهرداری های کشور نیز بوده لغو و برگزاری این همایش به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات مشخص شده در شهرداری صدرا منتفی شده است.

همچنین در پی این اتفاق گمانه زنی هایی برای بررسی وضعیت عملکردی شهرداری صدرا از سوی دستگاه های مختلف مطرح شده است.

رحیم خدابخشی دبیر مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز در این رابطه عنوان کرد: شنیده ایم دکتر جمالی نژاد اظهار داشته که پس از کسب اطلاع از محتوا و هزینه های مراسم کلنگ زنی شهرصدرا که برخلاف پیش بینی ها بود، حضور در این مراسم را لغو کردم. ایشان همچنین از حساسیت دانشجویان جنبش عدالتخواه دانشجویی تشکر کردند. مجمع آرمان نیز از ایشان بابت این واکنش و تصمیم به جا و بزرگوارانه تقدیر و تشکر می کند.

وی افزود: مطالبه ابتدایی ما محقق شد اما مطالبه کنونی ما از دکتر جمالی نژاد براساس بندهای16و19 ماده 6 فصل اول اساسنامه سازمان شهرداری ها و همچنین مطالبه مان از سایر نهادهای نظارتی و مسئول این است که تیم بازرسی ویژه ای جهت رسیدگی به نابسامانی های شورای شهر و شهرداری صدرا به این شهر اعزام شود. چرا که موارد نابسامان متعددی از جمله زمین خواری ها، برگزاری مشکوک مناقصات، قراردادهای نامطلوب منعقدشده وخدمات ضعیفی که به شهروندان ارائه می شود مانند ناوگان نقیله نامطلوب و مواردی همچون عدم رعایت حقوق پاکبان های این شهر و بسیاری از موارد دیگر در شورای شهر و شهرداری این شهر قابل مشاهده است که از این رو ما خواستار بررسی دقیق و برخورد با عوامل فساد هستیم.

بیشتر بخوانید:: مطالبه شفافیت مجمع عدالتخواه دانشگاه شیراز از شهرداری صدرا

خدابخشی گفت: در مورد طرح هایی در حال آغاز در صدرا ابهامات پرشمار دیگری نیز وجود دارد. ابتدا اینکه کدام نهاد وجود نیاز واقعی به چنین طرح هایی و اولویت و ضرورت آنها را در صدرا تایید کرده است؟ آیا مطالعات ترافیکی صورت گرفته است؟ آیا همراستایی این طرح ها با اسناد بالادستی مانند طرح جامع ترافیک صدرا اثبات شده است؟ آیا شورای ترافیک استان مجوزی در این راستا صادر کرده یا خیر؟ این مسئله از جمله مواردی است که علاوه بر شورای شهر و شهرداری صدرا نهادهای دیگری همچون شرکت عمران صدرا ، معاونت عمرانی استانداری و شورای حمل و نقل و ترافیک استان باید پاسخگو باشند و شفاف سازی کنند. دیگر اینکه شهرداری صدرا چگونه به این جمع بندی رسیده که اجرای این طرح ها دویست میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. این عدد به چه محاسباتی برآورد شده است. شفاف سازی این مسائل بسیاری از موضوعات را مشخص خواهد کرد.

منبع: قسط

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top