تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/17 - 20:18
کد خبر: 318899

رستمی: دانشگاه‌ها در مقابله با تحریم‌ها آرایشی به خود نگرفتند

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشور گفت: دانشگاه‌های ما متناسب با شرایط تحریم تاکنون آرایش جدیدی به خود نگرفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در نشست روسای دانشگاه‌ها که امروز در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است، گفت: باید بپذیریم بی توجهی‌ها در مقطعی اگر اتفاق بیفتد در مقاطع بعدی هزینه‌های بیشتری خواهیم داد. گفته می‌شود یکی از رسالت‌های دانشگاه این است که جامعه را در مورد تحریم‌های ظالمانه آشنا کند چه طور می‌شود جامعه‌ای که قبل از انقلاب با جریانات سلطه گر مواجه بوده و رنج و درد آن‌ها را دیده، دوباره امروز نیاز دارد که در این خصوص توجیه شود.

وی افزود: یک جا‌هایی باید بپذیریم که نگاه بدبینانه به دشمن را کم رنگ کردیم؛ اگر یکی از مهمترین کارویژه دانشگاه را حل مسائل کشور بدانیم، می‌تواند به توسعه کشور کمک کند. کسی منکر نیست که تحریم‌ها یکی از مسائل مهم کشور است که هم مسئله آفرین است و هم مسئله دار. باید ببینیم که دانشگاه‌ها خودشان را برای مقابله با تحریم چه مقدار مجهز کردند اگر رویکرد دانشگاه‌ها را در دوره‌های مختلف بررسی کنیم می‌بینیم که چه قدر در مواجهه با این مسائل و مسائل جدید تغییر کرده است. دانشگاه‌ها متناسب با ام المصائب کشور مجهز نشده اند.

رستمی یادآور شد: رویکرد دانشگاه نشان می‌دهد هر جا ما مسئله‌ای را به دانشگاه ارائه کردیم در حل آن دریغ نداشتند اگر قدرت دفاعی ما بازدارنده است این نشان می‌دهد که مسئولان امنیت کشور آن را با دانشگاه در میان گذاشتند. ما امروز مسئله‌ای به نام جنگ نداریم و نشانه‌ای هم از آن دیده نمی‌شود؛ بلکه جریانی به دنبال آرام کردن فضا هستند. در حوزه سلامت نیز دانشگاه‌ها ورود خوبی داشتند و یکی از بهترین پیشرفت‌ها را در این حوزه داشتیم دانشگاه‌های ما متناسب با تحریم آرایشی نداشتند و مقصر هم نیستند مدیریت کشور باید این مسائل را به دانشگاه منتقل کند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: باوجودذ اینکه تحریم سفره مردم و رفاه را هدف قرار داده، اما هدف اصلی اعتماد، امید، آرمان و سرمایه‌های اجتماعی است که در کشور وجود دارد. هیچ تردیدی نیست که جبهه‌ای هم افزا و هماهنگ حوزه فرهنگ و اجتماع را هدف قرار داده و هماهنگ علیه کشور حرکت می‌کند؛ اما جوانان ما نشان دادند در عرصه‌ای که با مسئله مواجه می‌شوند خوب عمل می‌کنند مانند سیل اخیر که به جوانان واگذار شد و این بحران را هدایت کردند.

رستمی اضافه کرد: اگر به این نسل مسئله‌ای درست منتقل شود و با آن‌ها همراهی شود درست نتیجه می‌گیریم علم و محیط علمی محیطی است که سختی تحمل به دست آوردن آن باید ارزش تلقی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top