تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/18 - 16:37
کد خبر: 319019

دولت ۸ هزار میلیارد برای کالاهای اساسی پرداخت کرد

سخنگوی دولت در حاشیه گرامیداشت روز تعاون گفت: در سال جاری تاکنون دولت ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین کالاهای اساسی و حمایت‌های اجتماعی پرداخت کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در گرامیداشت روز تعاون در صدا و سیما در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای زندگی اقتصادی مردم در سال جاری تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین کالاهای اساسی و حمایت‌های اجتماعی پرداخت شده است.

وی گفت: دیروز در تبصره ۱۴ تصویب شد بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای کمک به خانوارها اختصاص داده شود.

وی همچنین در مورد گام دوم ایران برای حفظ برجام گفت: پیام ما روشن است و اقداماتی که برای افزایش غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌دهیم، برای حفظ برجام است و هر میزان که طرف مقابل به حفظ برجام پایبند باشد، ما هم به همان میزان پایبند خواهیم بود.

سخنگوی دولت افزود: برخی از تحلیل‌های بیگانگانی که به دروغ اعلام می‌کرد ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته‌ای است، اما ما براساس فتوای مقام معظم رهبری که داشتن و انبار کردن سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند رفتار می‌کنیم و استراتژی ایران اینگونه نیست که سلاح هسته‌ای داشته باشیم و پیام روشن ما این است که هر میزان طرف‌ها مقابل برجام به تعهدات خود پایبند باشند ما هم پایبند هستیم.

وزیر سابق تعاون، کار ور فاه اجتماعی همچنین گفت: در شرایط کنونی، تعاون از دو جنبه مدنظر است که فلسفه تعاون و همکاری بیش از هر زمان دیگری در جامعه ما مورد نیاز است و همچنین جنبه دیگر این است که با تعاون می‌توان مشارکت دهک‌های مختلف را برای اشتغال،‌ فقرزدایی به ویژه در جوامع پایین محلی و مشارکت‌های اجتماعی و خُرد جذب کرد.

* هدف تحریم‌ها فروپاشی ذهنی جامعه بود
ربیعی همچنین در مورد برجام گفت: هدف تحریم‌ها این بود که جامعه ایرانی از نظر فکری و ذهنی دچار فروپاشی شود و به خاطر همین ترامپ اعلام کرد همه شرط‌ها را برای گفت‌وگو با ایران کنار می‌گذاریم به شرط اینکه ایران بمب هسته‌ای نداشته باشد.

وی گفت: آنها می‌خواهند سوگیری تحریم‌ها را به سمت سیستم فکری و ذهنی جامعه تغییر دهند، چون دیدند تحریم‌ها موفق نشد و برعکس، انسجام اجتماعی مردم در مقابل تحریم بیشتر شد.

به گفته ربیعی، اگر میزان غنی‌سازی را افزایش می‌دهیم، این مصلحت کشور است، در حالی که رهبر انقلاب صلح‌طلب است و ما دنبال امنیت و صلح جهانی هستیم. امیدواریم تحریم‌ها را هم با کمک مردم و حفظ انسجام ملی، مدیریت کنیم.

* زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی باید برای موفقیت بخش تعاون فراهم شود
ربیعی همچنین با بیان اینکه باید به بخش تعاون برگردیم، گفت: اتاق تعاون تنها نهاد مدنی بزرگ ایران است و باید همه برای به دست آوردن سهم تعاون بجنگیم و نه تنها سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد را، بلکه مقدار بیشتری را جذب کنیم.

ربیعی همچنین با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برای موفقت تعاون مهم است، گفت: وقتی زیرساخت‌ها نباشند، باید زور بزنیم تا یک درصد از اقتصاد کشور را به تعاون اختصاص دهیم و تعاون به مثابه یک بخش اقتصادی فقرزدا و ایجاد انسجام ملی و رشد فراگیر و درگیر کردن دهک‌های پایین اجتماعی برای مزیت اقتصادی است که زندگی بانشاط و همیاری اجتماعی برای مردم به همراه دارد.

وزیر اسبق تعاون با اشاره به اینکه رئیس اتاق تعاون، کارت عضویت افتخاری به عنوان تعاونگر برایم صادر کرده است، گفت: من می‌خواهم عضو اصلی بخش تعاون باشم، چون در دور هم بودن حال آدم‌ها بهتر می‌شود.

ربیعی همچنین با اشاره به فشار ناعادلانه آمریکا بر جامعه ایرانی گفت: بخش تعاون می‌تواند ابزار مقابله با تحریم‌ها باشد چون هدف تحریم‌ها این بود که فروپاشی ذهنی جامعه انجام شود.

وی در مورد ۵۵ ماه زندگی با برجام گفت: در این مدت با سیاست دولت مبنی بر کنترل تورم، سالانه نرخ رشد اقتصادی بین ۴ تا ۵ درصد تحقق پیدا کرد، اما در ۱۸ ماه حضور ترامپ، این روند کندتر شد و برای عبور از این ۱۸ ماه باید به روح اجتماعی و تعاون بپیوندیم و سعی کنیم در ۲۴ ماه آینده دولت نیز روح اجتماعی و انسجام اجتماعی بیشتر شود.

ربیعی همچنین گفت:‌ به نظر من پول برای ایجاد اشتغال روستایی باید به جایی برود که در بین مردم روحیه همیاری و تعاون ایجاد شود و جوامع خُرد و محلی توانمند شوند.

امروز به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اتاق تعاون ایران و گرامیداشت روز جهانی تعاون در تالار مولوی مرکز همایش صدا و سیما، مراسمی با حضور تعاونگران و سخنگوی دولت برگزار شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top