تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/25 - 08:44
کد خبر: 319964

در رابطه با انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان اروپا؛

ماجرای انتخابات ناگهانی انجمن اسلامی لندن چه بود؟/ ردپای آقازاده لندن نشین

ماجرای انتخابات ناگهانی انجمن اسلامی لندن چه بود؟/ ردپای آقازاده لندن نشین

انتخابات انجمن اسلامی لندن هرسال آبان ماه با حضور اعضای رسمی این تشکل اسلامی برگزار می‌شود، اما امسال این انتخابات به صورت ناگهانی خرداد ماه، زمانی حدود ۵ ماه زود‌تر از موعد برگزار شد. ماجرای این انتخابات چه بود؟ اواخر خردادماه با انتشار خبری در صفحات برخی خبرگزاری‌ها تعجب همگان برانگیخته شد. خبر از این قرار بود: نتیجه انتخابات انجمن اسلامی لندن اعلام شد!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتخابات انجمن اسلامی لندن هرسال آبان ماه با حضور اعضای رسمی این تشکل اسلامی برگزار می‌شود، اما امسال این انتخابات به صورت ناگهانی خرداد ماه، زمانی حدود ۵ ماه زود‌تر از موعد برگزار شد. ماجرای این انتخابات چه بود؟

اواخر خردادماه با انتشار خبری در صفحات برخی خبرگزاری‌ها تعجب همگان برانگیخته شد. خبر از این قرار بود: نتیجه انتخابات انجمن اسلامی لندن اعلام شد!

به هرکدام از اسامی و تصاویر که نگاه می‌کردی به جز یکی دو نفر از اعضای فعال انجمن اسلامی لندن چهره فرد دیگری آشنا نمی‌نمود. به انتخابات سال قبل انجمن اسلامی لندن برگشتیم و تاریخ را مرور کردیم، حوالی ماه اکتبر یا حدودا آبان ماه هرسال انتخابات انجمن اسلامی لندن برگزار می‌گردد. نه اساسنامه تغییری کرده بود و نه در شبکه‌های اطلاع رسانی انجمن اسلامی لندن خبری مبنی بر وقوع یک انتخابات جدید منتشر شده بود.

کنجکاو شدیم تا منبع خبر را دریابیم، با اعضای انجمن اسلامی لندن و دبیر اتحادیه انجمن اسلامی اروپا به گفتگو نشسته و در این باره توضیحات را خواستیم. گرچه با گذشت یک ماه از این موضوع دبیر اتحادیه انجمن اسلامی اروپا هنوز مدارکی دال بردرست بودن انتخاباتی که برگزار کردند به خبرنگار خبرگزاری دانشجو ارائه نداده است، اما اعضای انجمن اسلامی لندن دلایلی موثق برای این موضوع داشتند. بالاخره بعد از بیش از یک هفته پرس و جو و تحقیق متوجه شدیم که اصل ماجرا چه بوده است.

ماجرای یک انتخابات ناگهانی و تحمیلی
ماجرا از این قراربود که: هرسال اعضای رسمی و اصلی شورای هماهنگی انجمن اسلامی لندن طی انتخاباتی توسط رأی اعضای رسمی این انجمن در آبان ماه انتخاب می‌شوند، ولی خردادماه امسال رنگ انتخابات جدیدی را به خود دید. به این صورت که در تاریخ ۱۲/۳/۱۳۹۸ دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا، میلاد محرک پور بدون مدارک و مستندات قانونی که در اساسنامه انجمن اسلامی لندن لحاظ شده باشد اعلام کرد: شورای هماهنگی انجمن اسلامی لندن استعفا داده است. این اطلاعیه در حالی بود که اعضای شورای هماهنگی طی نامه‌ای عدم استعفای خود را به طور رسمی اعلام کرده بودند.

لغو عضویت اعضای رسمی انجمن اسلامی لندن
بعد از اینکه دبیر اتحادیه انجمن اسلامی اروپا استعفا را اعلام کرد، طی یک حرکت ناگهانی عضویت تمام اعضای انجمن اسلامی لندن را در سامانه اتحادیه لغو کرده و عضویت اعضا در انجمن اسلامی لندن را منوط به ثبت نام مجدد این افراد که تا قبل از این عضو رسمی شورای هماهنگی انجمن اسلامی لندن بوده‌اند را اعلام کرد.

عضویت دوروزه و ناگهانی 30 نفر در انجمن اسلامی لندن برخلاف اساسنامه
اما این تمام ماجرا نبود. از طرفی دیگر سی نفر از افرادی که تا پیش از آن عضو انجمن اسلامی لندن نبودند، به سرعت و طی دو روز در این سامانه به عضویت انجمن اسلامی لندن در آمدند. این اتفاق در حالی رخ داد که عضویت در انجمن اسلامی هر منطقه، مطابق اساسنامه اتحادیه منوط به شرکت متقاضیان عضویت در برنامه‌های عمومی انجمن اسلامی، حداقل به مدت سه ماه است و امکان عضویت هیچ شخصی بدون احراز شرایط عضویت ذکر شده در اساسنامه امکان پذیر نیست. (قابل ذکر است که اساسنامه اتحادیه انجمن اسلامی اروپا و شرایط عضویت درآن، داخل وبگاه اتحادیه انجمن اسلامی اروپا برای عموم قابل مشاهده است.)

عضوگیری انجمن اسلامی لندن
تا اینکه بالاخره در تاریخ ۲۵/۳/۱۳۹۸ با حضور و همت دبیر اتحادیه انجمن اسلامی اروپا و به ریاست محمد حسین عطایی دولت آبادی، انتخاباتی در دانشگاه یو سی ال لندن (UCL با نام انتخابات انجمن اسلامی لندن صورت گرفت.

ردپای آقازادگان لندن نشین در برگزاری انتخابات نمایشی
این انتخابات در حالی رخ که داد که حتی مکان برگزاری آن از رسمیت برخوردار نبود و اگر ناگهانی و غیررسمی نبود، در موعد مقرر خود و با حضور تمام اعضای رسمی انجمن اسلامی لندن برگزار می‌شد. در این انتخابات نمایشی فقط یک نفر از اعضای رسمی انجمن لندن حضور داشته و مطابق قوانین و اساسنامه‌های موجود بقیه افراد شرکت کننده در انتخابات هیچ کدام عضو انجمن اسلامی لندن نبوده و حق شرکت در انتخابات را نداشته‌اند. پس از برگزاری انتخابات نمایشی، تصاویر و اخبار آن در برخی رسانه‌ها منتشر شد. با انتشار تصاویر این انتخابات با حضور اقازاده‌های لند ننشین نقش آن‌ها را در برگزاری انتخابات نمایشی، زودهنگام و ناگهانی انجمن اسلامی لندن مشخص کرد.

انتخابات جعلی لندن
رسانه‌ها به دلیل سرعت اتفاقاتی که رخ داد و ناگهانی بودن آن تا چندروز بعد از انتخابات هنوز از اصل ماجرا بی‌خبر بودند.

دبیر اتحادیه مدارک مستدل برای برگزاری انتخابات نداشت
میلادمحرک‌پور دبیر انجمن اسلامی اروپا درخواست مدارک لازم را مبنی رسمی بودن این انتخابات داشت، وی با بیان اینکه باید با اعضای اتحادیه مشورت کند تا بتواند مدارک لازم را در اختیار خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بگذارد موضوع را به روز بعد موکول کرد اما، از ۲۶ خردادماه تا به امروز که حدود یک ماه از این ماجرا گذشته، هنوز خبری از مدارک وی نشده است.

شورای هماهنگی انجمن اسلامی دانشجویان لندن به دبیری امیرحسین نوری، مدارک و ادله لازم منطبق بر اساسنامه این انجمن اسلامی را ارائه کرده و طبق اساسنامه مشخص شد تا زمانی که استعفای اعضای انجمن اسلامی به صورت رسمی اعلام نشده نباید آن را رسمی دانست. داستان استعفا از این قرار بود دانشجویان انجمن اسلامی لندن طی پیامی غیررسمی و درگروهی که مخصوص گفتگو‌های خودمانی بین اعضای انجمن اسلامی لندن بوده است درباره اینکه اگر اعضا استعفا بدهند چه می‌شود و انتخابات چه خواهد شد گفتگویی خصوصی داشته‌اند. یکی از اعضا که اتفاقا در انتخابات زودهنگام و غیررسمی هم حضور داشت و انتخاب هم شد این پیام درون انجمنی را اسکرین شات گرفته و با دبیراتحادیه اروپا درمیان گذاشته است. در واقع از اعتماد اعضایی که او را امین دانسته سوء استفاده کرده و مسائل درون انجمنی را به برون انجمن کشانده است.

دبیر اتحادیه نیز با دیدن این پیام غیررسمی و ادله غیرمطابق با اساسنامه، انتخابات را چندماه زودتر از موعد آن ۱۵ ژوئن در دانشگاه یو سی ال لندن برگزار کرد. به این صورت که طی اقدامی ضرب الاجل دربامداد ۱۵ ژوئن، دعوت نامه انتخابات را فقط برای برخی اعضای انجمن اسلامی لندن فرستاده و از برگزاری انتخابات در همان روز خبردادند.

 دانشجو برای اطلاع از صحت یا عدم صحت این انتخابات نمایشی در تاریخ ۱۱/۴/۱۳۹۸ با حجت الاسلام اژه‌ای، نماینده رسمی، ولی فقیه در اتحادیه انجمن اسلامی اروپا تماس گرفت و طی مصاحبه‌ای از وی درخواست کرد تا صحت یا عدم صحت انتخابات ضرب الاجل نمایشی را توضیح دهد.

روشنگری حجت الاسلام جواد اژه‌ای
وی با بیان اینکه با هیچ کسی رفاقت ندارد، انتخابات زودهنگام و تحمیلی برخی به انجمن اسلامی لندن را باطل اعلام کرد و گفت: اعضای رسمی انجمن اسلامی لندن اعلام کردند که ما استعفای رسمی ندادیم، بر این مبنا انتخاباتی که برگزار شده بود باطل اعلام می‌شود.

مصاحبه اژه ای درمورد انتخابات لندن
گفتنی است که این انتخابات تحمیلی حق هرگونه شکایت از اشخاصی که با جعل مدرک در پی پرونده سازی و تخریب چهره افراد در انجمن اسلامی لندن را داشته‌اند را برای اعضای رسمی این انجمن محفوظ می‌دارد.

انجمن اسلامی دانشجویان در لندن سابقه‌ای ۴۵ ساله داشته و از انتشار نامه‌های امام خمینی در غرب اروپا پیش از انقلاب اسلامی تا امروز که محل آموزش قرآن و هنر و فرهنگ ایرانیان است، همواره محل تبادل اندیشه دانشجویان، دانشگاهیان و ایرانیان مقیم لندن و تاثیرگذار بوده است و امروز محل تجمع بیش از ۲۰۰ ایرانی در مناسبت‌های مختلف دینی مذهبی و آیینی ایران است.

شاید بتوان گفت اتفاقاتی که اخیرا برای انجمن اسلامی لندن رخ داد آدمی را به یاد نوع سخیف شده کودتا می‌اندازد. آنچه که انتظار می‌رود تکرار نشدن اینگونه انتخابات‌های جناحی و تحمیلی در اقصا نقاط اتحادیه انجمن اسلامی اروپا است.

* منبع: دانشجو

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top