تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/30 - 11:58
کد خبر: 320764

بیانیه جمعی از دانشجویان معترض مقابل ساختمان ریاست جمهوری

دولت اگر می‌خواهد خصوصی سازی کند باید بداند که خصوصی سازی برای مردمی کردن اقتصاد است نه اینکه اموال دولتی را دوباره به جیب خودش برگراند، شرکت‌هایی که به ناحق خصوصی سازی شده اند دوباره باید به بیت المال برگردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه‌های رازی کرمانشاه، صنعتی سهند تبریز و عدالتخواه (دانشگاه تهران) که پیرو حواشی‌ها و خصوصی‌سازی‌های سازمان خصوصی‌سازی امروز در میدان پاستور، خیابان پاستور تجمع کردند با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام موضع خود خواستار پیگیری هر چه سریعتر مسائل مربوط به فساد در خصوصی سازی‌هایی که به اسم اصل ۴۴ قانون اساسی شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

اشکالاتی که در کار خصوصی سازی هست منتهی اصل خصوصی سازی نیاز مبرم اقتصاد کشور ما است. این جزو همان مواردی است که ساختار را که اول وجود نداشت تکمیل می‌کند.
امام خامنه‌ای مدظله العالی

فاجعه از آنچه تصور می‌کردیم خیلی فراتر است سال‌های گذشته با خصوصی سازی هپکو اراک، ماشین سازی تبریز، پالایشگاه کرمانشاه، نیشکر هفت تپه، آلومینیوم هرمزگان و بسیاری موارد دیگر شاهد بی سابقه‌ترین غارت سرمایه‌های ملی بودیم که ده‌ها هزار میلیارد تومان اموال مردم به اسم خصوصی سازی را به یغما برد. براساس اصل ۴۴ قانون اساسی خصوصی سازی که خود به تنهایی یکی از مولفه‌های اصلاحات ساختاری در اقتصاد می‌باشد تحت تاثیر عوامل و متغیر‌های متعدد دیگری است. سازمان خصوصی سازی باید بداند که خصوصی سازی صرفا به مفهوم واگذاری شرکت‌های دولتی نیست و لازم است سرعت اجرای برنامه‌های خصوصی سازی با اصلاحات و تحولات دیگر اقتصادی هماهنگ باشد.

در ناکارآمدی خصوصی سازی در ایران همین مقدار کافی است که براساس مطالعات مراکز پژوهش کشور طی دو دهه اجرای این سیاست از مجموع کل واگذاری‌ها تنها ۱۶درصد  به بخش خصوصی واقعی واگذار شده و مابقی ۸۴ درصد در دست دولت است. سازمان خصوصی سازی به جای اینکه به فکر منافع ملی باشد به فکر جیب مردم و آقازاده هاست و گویا خصوصی سازی را با شخصی سازی دولت هم چنان از مسئولین این سازمان حمایت می‌کند و در برابر فساد‌های این سازمان سکوت کرده است. مسئولین مربوطه بایددر نظرداشته باشند که با خصوصی سازی‌های افسار گسیخته و غیرقانونی در ایران تنها قشری که آسیب می‌بینند مستضعفین و پابرهنگان هستند و نظام اسلامی چنین ظلم و تبعیضی را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.

اگر قرار است در سال ۹۸ شرکت‌های دولتی خصوصی سازی شوند توجه به چند نکته ضروری است: ۱-دولت اگر می‌خواهد خصوصی سازی کند باید بداند که خصوصی سازی برای مردمی کردن اقتصاد است نه اینکه اموال دولتی را دوباره به جیب خودش برگراند ۲-شرکت‌هایی که به ناحق خصوصی سازی شده اند دوباره باید به بیت المال برگردند ۳-اصلاح خصوصی سازی‌های کشور مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی نه مطابق با منافع غارت گران بیت المال ۴-طی دو دهه گذشته فقط ۸۳۵ شرکت خصوصی سازی شده است براین مبنا خصوصی سازی ۶۰۰ شرکت در سال ۹۸ به هیچ وجه منطقی نیست ۵-نهاد‌های قضایی ضمن ارزیابی اهلیت نبود فساد و اخذ تضامین کافی شرکت‌های دولتی را به بخش خصوصی واقعی واگذار کنند ۶-سازمان خصوصی سازی هر چه زودتر دست از قیمت گذاری‌های خیالی بر روی شرکت‌های دولتی برارد و به قیمت واقعی آن‌ها را واگذار کند.

با توجه به نحوه واگذاری‌های اخیر سازمان خصوصی سازی در مواردی هم، چون پالایشگاه کرمانشاه، ماشین سازی تبریز، نیشکر هفت تپه و مواردی از این قبیل ظاهرا سازمان خصوصی سازی کمر به قتل اقتصاد غیردولتی و بیکار شدن کارگران عزیز بسته است لذا ما دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه، سهند تبریز و جنبش عدالت خواه در خصوص پیگیری فساد و جلوگیری از آن با توجه به شرایط سخت اقتصادی از قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست پیگیری هر چه سریعتر مسائل مربوط به فساد در خصوصی سازی‌هایی که به اسم اصل ۴۴ قانون اساسی صورت می‌گیرد را دارد.

لن تقدس امه لا یوخذ للضعیف فی‌ها حقه من القوی غیر متتعتع  امتی که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت و بدون خوف و ترس نگیرد هرگز پاک نمی‌شود و روی سعادت را نمی‌بینند.
حضرت علی (ع)

و السلام علی من اتبع الهدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top