تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/30 - 15:19
کد خبر: 320780

واکنش دانشگاه تهران به اظهارات سهیلا صادقی؛

محدودیتی برای تدریس صادقی قائل نشده‌ایم

در پی انتشار اخباری مبنی بر محدودیت تدریس سهیلا صادقی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران پس از انتقاداتش در مورد مدیریت دانشگاه های کشور، سید مهدی اعتمادی فر، رئیس دانشکده اجتماعی دانشگاه تهران چنین محدودیت هایی را تکذیب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سیدمهدی اعتمادی فرد رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در خصوص انتشار اخباری مبنی بر محدودیت برای سهیلا صادقی در گفت و گویی با ایسنا گفت: دانشگاه تهران با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های علمی کشور و اساتید خود، از تقویت فضای نقد مستند و عالمانه استقبال می‌کند و موضوع یاد شده در خصوص اعمال محدودیت تدریس، هیچ وجهی از واقعیت ندارد؛ علی‌رغم این ادعا طبق سنوات گذشته، در نیمسال تحصیلی آینده نیز ایشان در حوزه‌های تخصصی‌شان مشغول به تدریس خواهند شد و هیچ تغییری در زمینه کاهش تعداد واحدهای تدریسی ایشان و انجام امور موظفی ایجاد نشده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در رسانه ها به طور مشخص ذکر شده است که درس «روش تحقیق پیشرفته» که ایشان تدریس می کرده، از دروس وی حذف شده نیز تصریح کرد: مطابق رویه جاری دانشگاه که سرفصل دروس بر اساس نیازهای کشور و سنت علمی دانشگاه باید بطور مداوم مورد بازبینی قرار گیرد، از جانب معاونت آموزشی دانشگاه تهران، بازنگری برنامه‌های درسی قدیمی به دانشکده‌های مختلف از جمله دانشکده علوم اجتماعی الزام شد.

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: در مورد درس مذکور، چون قبلاً درس «روش‌های تحقیق پیشرفته» با دو رویکرد کمی و کیفی به صورت جداگانه و مجزا ارائه می‌شد و دانشجویان مجاز به انتخاب یکی از این دو بودند، در حالی که در مقطع دکتری، دانشجویان ‌باید هر دو نوع روش را به صورت توامان آموزش ببینند تا بتوانند در پژوهش‌ها و رساله‌ خود با هر دو روش آشنا باشند، لذا درس جدیدی با عنوان «روش تحقیق تطبیقی» افزوده شد.

به گفته اعتمادی فرد، در پژوهش‌های اجتماعی، توجه به روش‌های توامان و تطبیقی از جمله نیازهای جامعه امروز جهت بررسی مسائل مختلف اجتماعی است. بر اساس این نیاز، درس روش تحقیق در قالب «روش تحقیق تطبیقی» مورد بازنگری قرار گرفت. چون ایشان در حوزه کیفی سابقه تدریس داشتند و در حوزه کمّی اعلام آمادگی نکردند، مقرر شد یکی از اساتید باتجربه که دارای سابقۀ تدریس توامان در حوزه‌های روش کمّی و کیفی هستند، طرح درسی جهت بررسی سایر اساتید ارایه کنند.  مضافاً اینکه اینگونه هم نبوده که ایشان هر ترم درس روش تحقیق را تدریس کنند

وی در ادامه تاکید کرد: دروس کلیدی همچون روش، به صورت انحصاری به اساتید واگذار نمی‌شود. علاوه بر این، بر اساس حوزه تخصصی و اعلام آمادگی ایشان، درس بررسی مسائل اجتماعی در مقطع دکتری در کنار دروسی از جمله جامعه‌شناسی خانواده و مبانی جامعه‌شناسی به ایشان در ترم آینده واگذار شده است.

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اضافه کرد: این دانشکده رسالت خود را بر اساس خط مشی تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن عالمانه و روش‌مند به مسائل اجتماعی کشور می‌داند و تلاش می‌کند تا در فضایی آرام و منطقی به این مهم نایل شود. از این رو، کشیده‌شدن مباحث علمی و تخصصی به صورتی نادرست به فضای عمومی می‌تواند مانع تحقق این امر باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top