تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/02 - 13:55
کد خبر: 321256

غذاهای سنتی ترکیه

ناوک پیلاو همان غذای ته چین مرغ خودمان است که در ترکیه به این نام شناخته می شود. ترکیبات این غذای بسیار خوشمزه برنج و سینه مرغ در کنار سبزی های معطر و تازه مانند گشنیز و جعفری که با این سبزی ها غذا را تزیین می نمایند درست می شود و بسیار دلچسب است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در غذاهای سنتی و سبک آشپزی در ترکیه میراث آشپزی در دوره عثمانی و ترکیبی از آشپزی کشورهای خاورمیانه ( مانند ایران ) و دریای بالکان است. آشپزی ترکی نیز تاثیر خود را بر آشپزی این مناطق و کشورهای همسایه و حتی بر روی کشورهای غربی هم گذاشته است. در واقع مناطق مختلفی که در قلمرو عثمانی قرار داشتند نیز گلچینی از بهترین غذاهای دوران عثمانی را در سبک آشپزی امروز خود دارا می باشند.

غذاهای مخصوص و موسوم سنتی در تور ترکیه  سراسر نقاط مختلف ترکیه متفاوت می باشد مثلا در آشپزی شمال ترکیه و حاشیه دریای سیاه بیشتر غذاها ترکیبی همراه با ماهی و غلات است. اما در جنوب ترکیه مثل شهرهایی مثل آدانا غازی عینتاب، اورافا با انواع کباب ها و مزه و غذاهای مخصوص این منطقه معروف شده اند و البته در این مناطق شیرینی های بسیار خوبی مثل باقلوا هم هست. ویژگی های آشپزی در غرب به ویژه در جاهایی که درختان زیتون هستند استفاده از زیتون و روغن زیتون بسیار متداول است. آشپزی مردمی که در سواحل دریاهای اژه، مرمره و مدیترانه زندگی می کنند از آشپزی غربی تاثیر گرفته است که سرشار از سبزی و ماهی می باشد. شیرینی های مانتی و گوزلمه هم مربوط به منطقه آناتولی می باشند. البته اغلبغذاهای ترکیه ای لذیذ هستند و گاهی اوقات میل کردن آنها در خیابان در جاهایی که به غذاهای خیابانی معروف شده اند لذت آنها را چند برابر می کند. در اینجا به بعضی از این غذاها می پردازیم و برخی از این غذاها را به شما معرفی می نماییم.

اسکندر کباب
نوع ویژه ای از کباب است که به سبک دونر ترکی آماده طبخ شده و همراه سس و نان پیده که نانی شبیه نان بربری است در کنار ماست و نوشیدنی خنک سرو می شود و اما گوشت قرمزی که در تهیه اسکندر کباب استفاده می شود کمی چربی هم دارد در واقع گوشت باید کبابی باشد.

Menemen
اگر فکر می کنید که خوردن تخم مرغ به شکل های گوناگون به عنوان صبحانه خسته کننده است بعد از خواندن این مقاله می بینید که  بهتر است کمی در این عقیده تجدید نظر کنید من من غذایی است که در بین مردم ترکیه بسیار محبوب می باشد. ترکیبات اصلی این غذا تخم مرغ و سبزی های تازه است. پیاز گوجه فرنگی و فلفل هم می توان به این غذا اضافه کرد. من من به عنوان صبحانه یک غذای انرژی بخش و عالی می باشد. البته به این غذا موادی مثل پنیر و سوسیس تند هم اضافه می کنند. این غذای لذیذ که بی شباهت به املت خودمان نیست را می توانید با نان تازه میل کنید تا بیشتر از خوردن آن لذت ببرید.

Dolma
همان دلمه که به زبان ترکی معنای پرشده را دارد اما تهیه چنین غذایی زمان بسیاری را می طلبد و آشپز باید بسیار پر حوصله باشد تا این غذا را به خوبی و با کیفیت بالا درست کند. ماده اصلی دلمه برنج است که در کنار آن از ادویه های مختلفی استفاده می گردد. گاهی به این غذا تخم درخت کاج و گیاهان خشک شده هم اضافه می کنند و کمی فلفل و کدو البته در بخش های مختلف ترکیه این غذا با شکل و شمایل و طریقه جداگانه ای طبخ می شود. مثلا در سواحل دریا و قسمت های مرکزی شهر استانبول انواع مختلفی از دلمه درست می شود که در اینجا می توان به دلمه صدف پر اشاره کرد که در آن مواد تشکیل دهنده دلمه را درون پوسته یک صدف قرار می دهند. این نوع از دلمه که ملدی دلمه نام دارد از ظاهر بسیار جالبی برخوردار است و برای یک وعده شام بسیار عالی است.

دونر کباب
در ترکیه  و تور ترکیه سفر باتو غذاهایی که ماده اولیه آنها از گوشت باشد بسیار زیاد است اما دونر کباب از شناخته شده ترین آنها است. این کباب که به کباب ترکی هم معروف است در اکثر نقاط جهان درست می شود که طریقه درست کردن آن اینطور است که مقدار زیادی از گوشت قرمز یا گوشت مرغ را به صورت لایه لایه روی سیخ چرخان قرار می دهند و با چرخیدن کباب قسمت نزدیکتر به آتش کم کم پخته می شود. برای سرو هر پرس به میزان لازم از کباب را می برند و همراه موادی مثل پیاز، فلفل میل می نمایند. کباب ترکی هم یکی از پرطرفدارترین غذاهای ترکیه ای می باشد. جالب است که بدانید این کباب را به صورت ساندویچ هم می توان خورد.

Tavuk pilav
ناوک پیلاو همان غذای ته چین مرغ خودمان است که در ترکیه به این نام شناخته می شود. ترکیبات این غذای بسیار خوشمزه برنج و سینه مرغ در کنار سبزی های معطر و تازه مانند گشنیز و جعفری که با این سبزی ها غذا را تزیین می نمایند درست می شود و بسیار دلچسب است. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top