تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/06 - 18:11
کد خبر: 321872

تاثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی

باید خلاقانه انتخاب شده باشد: باید طرح روی هدایا، نوشته‌ها و فرم هدایا را به گونه ای انتخاب کنید و به مشتری خود هدیه بدهید تا بتواند چشم مخاطب را در کسری از ثانیه بگیرد و توجهش را جلب کند. این کار باعث می شود تا برند شما در ذهن مشتری بماند.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروزه در کسب و کار، برندسازی یا همان برندینگ عامل بسیار مهمی در میزان فروش و درآمد است. شما با برندسازی خود را از رقبا جدا می‌کنید و یک هویت مستقل به خود می‌بخشید. برند شما همان هویت شماست. شما نمی توانید همه مردم را بعنوان مشتریان خود انتخاب کنید بنابراین بخشی از مردم، مشتریان هدف شما هستند. هدف از برندسازی، انتخاب دقیق مشتریان می باشد.

تاثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی

 هر چه تمرکز محدودتر باشد رشد سریعتر خواهد بود و هرچه مخاطبان هدف شما متنوع تر و گسترده تر باشند اثر تلاش های بازاریابی شما کمتر می شود، پس ابتدا باید مشتریان هدف خود را بشناسید. بهترین روش برای این کار این است که با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید و خواست آن ها را درباره محصول خود مطلع شوید، ما باید تمام احساسات مشتریان را در برندینگ درنظر بگیریم.

 بهترین راه ایجاد برندینگ ایجاد ارتباط خوب با مشتری می باشد چون وقتی با مشتری ارتباط خوبی برقرار می کنید مشتری دیگر برند شما را می شناسد و به برند شما وفادار می شود. هدف از برندینگ جذب مشتریان وفادار است. در برندینگ باید روی بهترین و کاملترین خدمت و یا محصول خود تاکید کنید و آن را در ذهن مشتری ماندگار کنید.

برندسازی روش های مختلفی دارد مانند تبلیغات از طریق هدایا، تبلیغات تلویزیونی یا بر روی بیلبورد، طراحی لوگوی، شعار تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی (مانند تبلیغ در شبکه های اجتماعی یا ارسال ایمیل تبلیغاتی)، طراحی وب سایت، پیامک تبلیغاتی، کاتالوگ تبلیغاتی و ....

یکی از بهترین روش های برندینگ دادن هدایای تبلیغاتی به مشتریان است که باعث توسعه نام تجاری شما می شود مثلا دادن خودکار، تقویم دیواری یا رومیزی، فلش مموری، لیوان تبلیغاتی، پوشه دکمه دار، ساعت دیواری و ....

هر کسب و کار با دادن هدایای تبلیغاتی در حقیقت یک کاریزما یا شخصیت در ذهن مشتریان خود می‌سازد. هدف برندینگ نیز همین است. وقتی شما بتوانید با مخاطب خود چنین رابطه‌ی عاطفی را برقرار کنید و به آنها هدیه بدهید و مشتریان تان را خوشحال کنید، یعنی کار خود را با موفقیت و درستی انجام داده‌اید بسیاری از کسب و کارها خودشان را به در و دیوار می‌زنند و هزینه های خیلی زیادی می کنند تا با مخاطبان خود چنین تعاملی داشته باشند.

 یکی از نکات مهم برندسازی این است که مشتریان امروزی بیشتر به دنبال جنبه‌های شخصی یک برند یا کسب و کار هستند و هر کس بتواند تعامل و ارتباطی اثرگذار با مخاطبان داشته باشد برنده است.

مزایای هدایای تبلیغاتی

تاثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی

حال به تاثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی می پردازیم:

1- هدایای تبلیغاتی جزو ارزانترین و موثرترین روش های یادآوری نام تجاری شما در میان مشتریان است. این محصولات در عین کوچکی بسیار متنوع بوده و آماده سازی آن ها بسیار سریع انجام می گیرد.

2- اکثر دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی بعدا نام شرکتی که به آنها هدیه داده را به خاطر می آورند و اثر معنوی شرکت شما می تواند تا مدت ها بر روی مشتریان هدف باشد.

3-هدایای تبلیغاتی حس مثبتی به دریافت کنندگان می دهد که این حس تقریبا دوبرابر سایر روش های تبلیغاتی است.

4- هدایای تبلیغاتی توسط اطرافیان گیرنده هدیه نیز دیده شده (Branding Extension) و برند شما به چشم آن ها نیز آشنا می شود و این کار باعث می شود که شما با هزینه کمی که برای یک هدیه کردید و به یک نفر دادید برند خود را برای چندین نفر تبلیغ کنید که این صرفه اقتصادی تبلیغ را بسیار زیاد می کند.

ویژگی های یک هدیه تبلیغاتی موثر

1- برای دریافت کننده مفید باشد: برای اینکه هدایای تبلیغاتی تاثیر قدرتمندی روی مخاطبان خود بگذارند باید هدیه ای را برای آن ها انتخاب کنیم که مدت طولانی نگه دارند و به دفعات زیادی از آن استفاده کنند. یک هدیه تبلیغاتی مفید باید بین 1 تا 3 سال، نزد مخاطب ماندگار باشد. در اینصورت نام و لوگوی شرکت شما مدت زیادی دست مخاطب مانده و احتمال اینکه دوستان و آشنایان مخاطب آن را ببینند بسیار زیاد است.

2- متناسب با هویت برند شما باشد: هدیه گران و یا ارزان بازخورد یکسانی دارند و صرفا بخاطر ارزش قیمتی تاثیر متفاوتی نخواند داشت. هدیه تبلیغاتی انتخاب شده باید به نوعی با کار شما ارتباط داشته باشد. این موضوع کمک می کند که مخاطب نوع کار شما را بخاط بسپارد و موقع خرید محصول و یا استفاده از خدمات، شما را بیاد آورد.

تاثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی

3-نماینده خوبی برای شرکت شما باشد: بیشتر شرکت ها، هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت را برای تبلیغات خود انتخاب می کنند ولی باید این را دانست که هدایای تبلیغاتی ارزان و بنجل می تواند به نام تجاری شما صدمه بزند. رایگان بودن این هدایا دلیل بر این نمی شود که یک هدیه خراب یا بنجل که قابل استفاده نباشد را هدیه دهید، چون این کار باعث ناراحتی و آزرده خاطری مخاطب شده، به شخصیت مخاطب توهین می شود و نتیجه عکس روی مخاطب دارد در نتیجه تاثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی را جدی بگیرید.

پس هدیه شما حتما باید حداقل کیفیت را داشته باشد تا هویت شرکت شما را زیر سوال نبرد و نماینده خوبی برای شما باشد.

4- باید خلاقانه انتخاب شده باشد: باید طرح روی هدایا، نوشته‌ها و فرم هدایا را به گونه ای انتخاب کنید و به مشتری خود هدیه بدهید تا بتواند چشم مخاطب را در کسری از ثانیه بگیرد و توجهش را جلب کند. این کار باعث می شود تا برند شما در ذهن مشتری بماند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top