تاریخ انتشار: شنبه 1398/05/12 - 13:31
کد خبر: 322556

آنچه که باید در مورد موتور کرکره برقی بدانیم

برخی دیگر از مزایایی که این نوع موتور کرکره برقی دارند عبارتند از: نصب آسان، کارایی بالا، امنیت زیاد، صدای کم و ...چون دارای اشغال فضای کن و نصب فوری در پارکینگ با تردد پایین هستند، در پنجره ها و فروشگاه هایی که دارای ابعاد کوچک هستند کاربرد دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از خرید پکیج کرکره از فروشگاه ها و یا سایت های معتبری ماننده کرکره برقی آکام ترک یکی از موارد بسیار مهم موتور کرکره برقی و متعلقات الکترونیکی آن موتور است. شرکت های متعددی در دنیا وجود دارد که تولید کننده موتور کرکره برقی هستند و نیاز مشتریان را برای انواع گوناگون کرکره برقی تأمین می کنند.

نوع موتور کرکره و متعلقات الکترونیکی آن
نخستین بار موتو کرکره سانترال mc تولید شد و برای برقی شدن کرکره های سنتی مورد استفاده قرار گرفت. چون این کرکره با عدم استقبال مردم مواجه شد، پس از مدتی جای خود را به موتور کرکره برقی تیوبلار داد و برخی از بهترین نوع این موتورها ساخت کشور چین و آلمان را نام برد. همچنین موتور کرکره ساید یکی از موتورهای مرغوب است که توسط تولید کنندگان آلمانی ساخته شده است.

موتور کرکره برقی تیوبلار
این نوع از موتورها را می توان در تمامی کرکره های برقی استفاده کرد. از پر استفاده ترین نوع موتور کرکره برقی موتورهای تیوبلار هستند که در میان نصابان از محبوبیت زیادی برخوردارند. این موتورها به این دلیل نام گذاری شده اند که دارای شکل لوله ای هستند. همچنین نصب آسان این نوع موتور کرکره از دلایل دیگر محبوبیت آن به شمار می آید که موتور مناسب را با در نظر گرفتن وزن تیغه کرکره می توان استفاده نمود.

 وزن های موجود این موتور  30، 50، 80، 100، 120، 140، 230 و 300 کیلوگرم هستند. در موارد خاص با در نظر گرفتن توصیه فروشندگان بهتر است که اگر ابعاد و وزن کرکره به اندازه ای باشد که موتور ۳۰۰ نیوتن را بتوان استفاده کرد، موتپر ساید ۳۰۰ به کار رود. در موتورهای مختلف تاج و آداپتور دارای تفاوت هایی با هم هستند. از طریق یک شافت گرد یا هشت ضلعی با در نظر گرفتن موتور و تاج آداپتور نصب را می توان به راحتی انجام داد.

وزن این موتورهای کرکره کم بوده و به راحتی و آسانی می توان آن ها را حمل کرد. در بازار وزن های مختلفی از این نوع موتور کرکره وجود دارد که با در نظر گرفتن شافت موتور مربوطه باید انتخاب شود. به عنوان مثال موتورهایی که دارای  230 و 300 نیوتن هستند، تاج و آداپتور سایز ۱۱ گرد دارند و اکثر موتورهای سبک وزن که تا ۱۴۰ باشد، تاج و آداپتور ۸ گرد یا ۷ ضلعی خواهند داشت.

برخی دیگر از مزایایی که این نوع موتور کرکره برقی دارند عبارتند از: نصب آسان، کارایی بالا، امنیت زیاد، صدای کم و ...چون دارای اشغال فضای کن و نصب فوری در پارکینگ با تردد پایین هستند، در پنجره ها و فروشگاه هایی که دارای ابعاد کوچک هستند کاربرد دارند.

در زمانی که برق قطع است عملکرد این موتور به گونه ای است که دارای یک آچار خلاص کن بوده و از آن استفاده می شود. در شکل زیر می توانید این آوار خلاص کن را مشاهده کنید.

۱_ به کمک دستگیره خلاص کن که در برخی از فروشگاه ها برای حرکت سایبان از آن استفاده می کنند، از طریق چرخاندن آن می توانید کرکره را به سمت بالا و پایین بکشید.

۲_ به کمک آچار جک خودرو، در بیشتر خودروها این وسیله وجود دارد.

از دو روش بالا می توان هم در کرکره برقی پارکینگ و هم در فروشگاه ها استفاده نمود. البته باید دقت داشت که خلاص کن کرکره برقی موتور تیوبلار فقط برای زمان قطعی برق به کار نمی رود و در همه حالت ها می توانید از خلاص کن استفاده کنید. همچنین باید مشتریان گرامی اطلاع داشته باشند که این نوع موتور در دو نوع بک آپ دار (ups) و بدون بک آپ موجود هستند. اگر مدل ups دار این موتور را خریداری کنید، با در نظر گرفتن ابعاد در زمان قطعی برق تا ۳۰ مرتبه می تواند حرکت کند.

موتور کرکره برقی ساید
این نوع موتور کرکره اکثرا برای پارکینگ هایی که دارای تردد زیاد هستند و فروشگاه ها و کارخانه جات کاربرد دارند. این نوع موتور دارای معایبی مانند اشغال زیاد فضا توسط موتور است که این موتور دارای طول پلیت تقریبا ۶۰ سانتی متر است و بر خلاف موتورهای تیوبلار که طول پلیت آن ها حدود ۳۰ سانتی متر بیشتر نمی شود، این موضوع می تواند از جمله معایب برای فروشگاه های کوچک یا پارکینگ های کوچک به شمار آید.

ولی این نوع موتور کرکره برقی محاسن بسیار زیادی را دارا است بی صدا بودن موتور و قدرت بالای آن مخصوص در مدل ۲۴ ولت که در آن باطری بک آپ به کار رفته است هنگامی که برق قطع می شود، با توجه به وزن کرکره می توان آن را چندین بار بالا و پایین کرد. یکی دیگر از مزایایی که نوع موتور دارد، خارج بودن موتور از داخل شفت بوده که هنگامی که موتور خراب می شود نیازی نیست که تیغه پایین آورده شود یا محل نصب کرکره مسدود شود و موتور اقدام به فعال کردن (پاراشوت به اشتباه ) اهرم ایمنی موتور کرده و موتور را برای تعویض و تعمیر آماده کرد.

در زمانی که برق قطع می شود این موتور دارای عملکردی مطابق با شکل زیر بوده و یک زنجیر خلاص کن دارد که مانند شکل زیر حرکت می کند.

در صورتی که روی موتور کاور پوشانده ای وجود داشته باشد، باید درب کاور را باز کرده و از داخل کاور زنجیر را خارج کنید. این زنجیر به شکل رفت و برگشتی بوده و زمانی که کرکره را به بالا و پایین چرخانده و حرکت دهید باید دقت کنید که ممکن است در حین حرکن دادن، زنجیر قلابی توسط زنجیر کشیده شود و این زنجیر که دارای حکم کلاچ موتور است، و در صورت پایین کشیدن آن با حرکت زنجبر گبربکس از موتور جدا شده و در صورت فشار بیش از اندازه اهرم کلاچ شکسته خواهد شد.‌

باید به اطلاع مشتریان گرامی رساند که در این دو نوع موتور در دو گروه بک آپ دار (ups) و بدون بک آپ هستند و در صورتی که نوع  مدل ups دار خریداری شود با در نظر گرفتن ابعاد این کرکره می تواند تا ۳۰ مرتبه زمانی که برق قطع است حرکت نماید.‌

لازم است ذکر شود که از جمله خدماتی که در سایت های مختلف در مورد موتورهای ساید داده می شود این است که در صورتی که موتور خریداری شده بنا به هر علتی معیوب شود، در محل نصب یک موتور له طور امانی و تا زمان درست شدن موتور قبلی کرکره ارائه می شود.‌

شیوه محاسبه انتخاب موتور جهت استفاده در تیغه های آلومینیوم دوجداره  60 در هر متر مربعی تقریبا 7 کیلوگرم و 80 , حدود 10 کیلوگرم ، 100 , حدود 12 کیلوگرم ، تیغه های رول فرمینگ هر متر مربع 7 کیلوگرم و این محاسبه برای تیغه های شفاف حدود 15 برای محاسبه کیلوگرم خواهد بود.

اجرای رپورتاژ توسط: سوپروب

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top