تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/05/14 - 08:53
کد خبر: 322793

تراز انقلابی بودن به معنای در بستن روی غیرخودی‌ها نیست

مسئول دفتر ادبیات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با تأکید بر اهمیت توسعه منابع انسانی هیأت‌ها گفت: تراز انقلاب بودن به معنای در بستن روی غیرخودی‌ها نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سعید حدادیان از مداحان کشور، در طرح ضیافت رضوی در محل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هویت شیعه، به ارتباط با امام است، لذا به‌ویژه در جوانی باید برای ارتباطمان با امام زمان(عج) برنامه‌ریزی کنیم که گام اول آن یقین به وجود حضرت و بعد تفکر در الطاف الهی که از جانب ایشان به ما می‌رسد و نهایتا حس حضور در محضر ایشان است.

وی، حضور در اماکن متبرکه و مقید بودن به قرائت زیارت‌های آل‌یاسین و عاشورا به عنوان جزوه آموزشی را از راهکارهای افزایش حس حضور امام(ع) معرفی کرد و افزود: اگر امام(ع) در ما قابلیت را ببیند، به بهترین وجه هدایت، حمایت و مدیریت می‌کند.

ارکان هیأت دانشجویی تراز انقلاب
حدادیان در ادامه به ارکان هیأت دانشجویی تراز انقلاب، اشاره کرد و گفت: توسعه منابع نیروی انسانی و تربیت چهره‌های جوان در هیأت، کار بسیار مهم و بزرگی است و نباید آن را دست کم گرفت، البته سختی‌های زیادی هم دارد و صبر جمیل می‌طلبد.

مسئول دفتر ادبیات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، با تأکید براینکه تراز انقلاب بودن به معنای در بستن روی غیرخودی‌ها نیست، افزود: اصولا هیأت یعنی حرکت برون مسجدی برای دعوت به مسجد و تقویت مسجد که می‌تواند برکاتی چون متشرع شدن، اهل قرآن و نماز و اهل بیت(ع) شدن را به دنبال داشته باشد، نه صرفا مداحی و سخنرانی.

وی با رد اهمیت دادن به کمیت و تعداد شرکت کنندگان در هیأت، گفت: کمیت‌گرایی خوب است، اما نباید همیشگی و اولویت باشد که به نحوی کارکرد هیأت را زیرسؤال ببرد؛ اگر کار ما مطابق استاندارد خدا و اهل بیت(ع) باشد، حتی از جلسه دو نفری هم برکاتی حاصل می‌شود که قابل تصور نیست، لذا هرگز نگران خلوتی و تعداد کم حاضرین نباشید.

حدادیان خاطرنشان کرد: به ویژه در هیأت‌های دانشجویی، مهمترین رکن، عالم سخنران آن است که اهل دل، اهل علم و دانشگاه‌شناس باشد.

معناگرایی و محتواگرایی
وی، معناگرایی و محتواگرایی را دومین رکن هیأت تراز انقلاب دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم دانشگاه جای برخی رفتارها ولو در قالب عزاداری نیست؛ معیار ما باید معارف قرآن و سیره اهل بیت(ع) باشد. (در اوایل انقلاب اسلامی، به هیأت‌های دانشگاه، مکتب می‌گفتند، چرا که حتما یک بحث قرآنی با هم داشتند و کتاب‌های علامه مطهری را با هم دوره می‌کردند).

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه هدف اصلی هیات دانشجویی، سوق دادن جریان دانشگاه به درگاه قرآن و عترت است، اضافه کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب بهترین سرفصل‌های قرآنی برای هیأت است؛ تلاش کنید قرآن را استظهاری بخوانید و از خدا پشتیبانی بخواهید.

حدادیان مهمترین رکن مداحی در محیط دانشگاه را، استفاده از دعاها، خطبه‌ها و زیارتنامه‌ها و بعد نوحه‌های مطول پرمعنا برشمرد و یادآور شد: با این نگاه کار کنید که بلاشک، اولین میهمان هیأت، خود حضرت زهرا(س) هستند و شما  خادم حضرت هستید.

مرجعیت علمی و الگوی تعامل اجتماعی سالم زن و مرد
وی در ادامه، مرجع علمی و پیشرو  بودن را از دیگر مؤلفه‌های هیأت دانشجویی برشمرد و اظهار کرد: هیأت دانشجویی همچنین الگوی تعامل اجتماعی سالم میان آقایان و بانوان بوده و می‌بایست به جامعه نشان دهد اولین استاندارد ازدواج برای مرد و زن، نجابت است.

مسئول دفتر ادبیات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با اشاره به ایجاد حواشی مختلف در محیط‌هایی که خانم‌ها و آقایان در کنار هم فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حدود شرعی برای قفل کردن کار ما نیست؛ قرآن کریم می‌فرماید در میدان باش اما تقوا و مراقبه داشته باش.

گفتنی است نهمین دوره طرح ضیافت رضوی، ویژه فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از یازدهم مرداد به مدت یک ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top