تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/05/14 - 09:39
کد خبر: 322801

اخذ ویزای اقامت با تحصیل در کانادا

در نتیجه اگر شما در کانادا تحصیل و یا کار کنید تعداد برنامه هایی که برای اقامت می توانید از طریق آن ها اقدام کنید، دوبرابر می شود. علاوه بر آن برنامه هایی وجود دارند که در آن ها هم کار و هم تحصیل در کانادا دارای امتیاز هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهاجرت به کانادا به روش های متفاوتی امکان پذیز می باشد ویکی از انتخاب های متقاضیان زندگی ، کار و تحصیل در کشورهای خارجی می باشد. کانادا برای دانشجویان بین المللی تبدیل به قطبی شده است که بخواهند در کشوری بمانند که تحصیلاتشان را در همان جا به پایان رسانده اند. کانادا دیگر یک کشور برای اخذ مدارک تحصیلی نیست بلکه این کشور راهی مستقیم برای اخذ اقامت ارائه می دهد، چیزی که دانشجویان بین المللی به دنبال آن هستند. کانادا بیش از 20 سال است که به عنوان یکی از مکان های برتر برای زندگی در جهان رتبه بندی شده است و دارای سیستم آموزشی است که در بین بهترین ها قرار گرفته است. هم اکنون دانشگاه های کانادا مدارکی معتبر در سطح دانشگاه های ایالات متحده با هزینه های کم تر ارائه می دهند. 5 دانشگاه این کشور از جمله دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا ، دانشگاه مونترال و دانشگاه آلبرتا جزو 100 دانشگاه برتر جهان هستند.

تحصیل در موسسات بین المللی معتبر موجود در کانادا به زبان های انگلیسی و فرانسه باعث جذب تعداد بیشماری از دانشجویان در این کشور به صورت سالیانه شده است. مطابق قوانین کانادا تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی مانند مدارس، کالج و دانشگاه های این کشور برای دانشجویان یا دانش آموزان بین المللی میسر می باشد. اما ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع در کانادا، مستلزم شرایط آن مقطع تحصیلی می باشد.

اخذ ویزای اقامت با تحصیل در کانادا

تحصیل در مدارس کانادا
تحصیل در مدارس کانادا نیاز به داشتن مدرک زبان آیلتس (IELTS) یا تف (TEF) نمی باشد. دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس کانادا می توانند در مدارسی که دانشجوی بین المللی می پذیرند، جهت اخذ پذیرش اقدام نمایند.

با توجه به ایالت، تحصیل در مدارس کانادا ممکن است با شرایط متفاوتی امکان پذیر باشد. در بعضی از ایالت ها مانند کبک 11 سال دوره ی تحصیلی برای دانش آموزان است که می توانند پس از آن وارد کالج شده و سپس به تکمیل دوره تحصیلی خود در دانشگاه بپردازند.

تحصیل در کالج های کانادا
برخی از کالج ها در برخی رشته ها به دانشجویان به صورت مشروط (conditional) پذیرش می دهند. در ابتدا دانشجو در موسسات وابسته به کالج اقدام به تقویت مهارت های زبانی خود کرده و سپس می تواند در رشته مورد نظر تحصیل نماید.

متقاضیانی که دوره تحصیلی خود را در کالج با موفقیت به پایان برسانند و موفق به دریافت مدرک دوره تحصیلی شوند می توانند وارد بازار کار مرتبط با دوره ی تحصیلی گذرانده شده، شوند.

تحصیل در دانشگاه های کانادا
پذیرش دربرخی دانشگاه ها و رشته ها نیز به صورت مشروط همانند کالج امکان پذیر است اما در مقطع ارشد به صورت مشروط امکان پذیر نمی باشد و برای تحصیل در این مقطع به حداقل نمره آیلتسی نیاز است که برای دانشگاه های مختلف این مقدار متفاوت می باشد ولی میانگین 6 یا 6.5 برای همه ی دانشگاه ها ضروری می باشد. برای دکترا نیز به همین صورت است و پذیرش مشروط امکان پذیر نیست.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا
هزینه برای شهریه بستگی به نوع مدرک تحصیلی و موسسه انتخابی شما دارد. برای پوشش این مورد می توان گفت تقریباً بین 7000 و 29000 دلارکانادا در سال نیاز خواهید داشت. معمولاً دوره های علوم انسانی، آموزش و هنر کمی ارزان تر است، در حالی که موضوعاتی مانند پزشکی و مهندسی گران تر می شوند. اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، شهریه معمولاً بیشتر است و بسته به برنامه، هزینه ها متفاوت است.

  مقطع تحصیلی میانگین شهریه در سال (به دلار کانادا )
1 کارشناسی 12000$ - 25000$
2 کارشناسی ارشد $14,000 - $35,000
3 دکترا $7,000 - $10,000

مزیت های تحصیل در کانادا
یکی از مزیت های مهم تحصیل در کانادا این است که فارغ التحصیلان می توانند از برنامه های متنوع مهاجرتی که پیش نیاز آنها فارغ التحصیلی از دانشگاه ها یا کالج کانادا است، استفاده کنند و اقامت کانادا را دریافت نمایند. مطابق قوانین کانادا کسانی که در کانادا تحصیل می کنند به اندازه طول دوره تحصیلی می توانند ویزای کار بگیرند. برنامه هایی هستند که پیش نیازشان فارغ التحصیلی در کانادا می باشد و برنامه های دیگری نیز پیش نیازشان تجربه کار در کانادا است.

در نتیجه اگر شما در کانادا تحصیل و یا کار کنید تعداد برنامه هایی که برای اقامت می توانید از طریق آن ها اقدام کنید، دوبرابر می شود. علاوه بر آن برنامه هایی وجود دارند که در آن ها هم کار و هم تحصیل در کانادا دارای امتیاز هستند. در نتیجه کسانی که از این طریق اقدام کرده و در کانادا تحصیل و کار می کنند امتیازی بیشتری کسب می نمایند. با توجه به این که اکثر برنامه ها رقابتی هستند و افراد زیادی در سراسر جهان برای آن ها اقدام می کنند، این افراد با توجه به امتیازی که از طریق کار یا تحصیل در کانادا کسب می کنند شانس بیشتری برای اخذ اقامت کانادا پیدا می کنند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا توسط وکیل رسمی مهاجرت کانادا
از آنجایی که در سال های اخیر بسیاری از پرونده های مهاجرتی به دلیل رعایت نکاتی که ظاهرا کوچک هستند ناکام مانده اند، انجام پرونده های مهاجرتی توسط وکلای مهاجرت کانادا با تجربه که در این زمینه تحصیل کرده اند و از اخرین قوانین و تغییرات برنامه های مهاجرتی کانادا آشنا هستند کمک بسیاری به متقاضیان خواهد کرد. متخصصین ما در موسسه مهاجرتی یوکن با بررسی شرایط شما بهترین راه با بیشترین شانس دریافت ویزای کانادا را به شما پیشنهاد خواهند کرد و تا به نتایج مطلوبی در این راه دست یابید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top