تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/05/14 - 13:24
کد خبر: 322830

فواید اسکوترهای برقی برای محیط شهری

هر خودروی بنزینی معمولی برای طی یک مایل حدود یک کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند. گرچه تسلا مدل3 با همین مقدار انرژی حدود 4 مایل راه می‌رود. ولی یک اسکوتر با این مقدار انرژی بیش از 80 مایل مسافت را طی می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: با وجود تمام خبرهای بدی که در مورد اسکوترهای برقی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، این وسایل نقلیه کوچک می‌توانند تعدادی از مشکلات بزرگ محیط‌های شهری و حومه شهرها را بر طرف کند. اسکوترهای کرایه‌ای به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی و با قیمتی مناسب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند و باعث کاهش آسیب‌های ما به محیط زیست می‌شوند. این وسایل نقلیه می‌توانند به اندازه سلول‌های خورشیدی و خودروهای برقی باعث ایجاد تحول‌های بزرگ شود، چیزی که به زودی ممکن است شاهد آن باشیم.

مطمئنا مقامات شهرها باید به فکر مسائل ایمنی و ترافیک وسایل نقلیه دو چرخ باشند. و به نظر می‌رسد راه حل این مسائل سهمیه بندی مناسب جاده‌ها باشد. خطوط خیابان‌ها نباید فقط در اختیار خودروها قرار داشته باشد بلکه لازم است به اندازه کافی به اسکوترها و دوچرخه‌ها نیز فضا اختصاص باید. سیستم حمل و نقل عمومی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا حجم زیاد وسایل نقلیه کوچک در این سیستم در نظر گرفته شود. به کار گیری از شبکه حمل و نقل کوچک مقیاس برای شهر مفید است. هیچ راهی بهتر از این برای کاهش دفع گازهای آلاینده و بر طرف کردن پاره‌ای از مشکلات حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

فواید اسکوترهای برقی برای محیط شهری

در اینجا ما اطلاعاتی را منعکس می‌کنیم که نشان می‌دهد سیاست مداران باید از رشد وسایل حمل و نقل کوچک حمایت کنند. با توجه به مشکلات زیاد زیست محیطی که گریبانگیر شهرها شده دیگر زمانی برای از دست دادن نمانده و لازم است هر چه سریع‌تر سیستم حمل و نقل شهری را بازبینی و اصلاح کنیم.

کارایی
بزرگترین مشکل در حمل و نقل با خودرو، خود خودرو است. آمریکایی‌ها به طور میانگین 175 پوند (79 کیلوگرم) وزن دارند. بر طبق آماری که در سال 2016 از طرف دپارتمان انرژی ایالات متحده منتشر شد، وزن خودروها در این کشور حدود 4100 پوند است (تقریبا 23 برابر وزن راننده). بنابراین بیشتر سوخت صرف حرکت دادن خود خودرو می‌شود. از طرف دیگر وزن هر اسکوتر حدود 28 پوند است و با یک موتور برقی بهینه کار می‌کند. این مزیت مهمی به لحاظ مصرف انرژی برای اسکوترها است.

هر خودروی بنزینی معمولی برای طی یک مایل حدود یک کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند. گرچه تسلا مدل3 با همین مقدار انرژی حدود 4 مایل راه می‌رود. ولی یک اسکوتر با این مقدار انرژی بیش از 80 مایل مسافت را طی می‌کند.

اسکوترها بسیار بهینه هستند. انسان با قدم زدن 9 برابر بیشتر از اسکوتر انرژی مصرف می‌کند. دوچرخه سواری نیز 4 برابر بیشتر از اسکوترانرژی لازم دارد.

فواید اسکوترهای برقی برای محیط شهری

هزینه سوخت
در گذشته خودروهای برقی و خودروهایی که با انرژی تجدید پذیر کار می‌کنند، می‌بایستی هزینه زیادی را برای شارژ و کسب انرژی صرف می‌کردند. ولی اکنون هزینه شارژ اسکوترهای برقی کمتر از سایر وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها و خودروهای شخصی می‌باشد.

در واقع هزینه شارژ یک اسکوتر برقی 1 در صد هزینه سوخت‌گیری یک خودروی کم مصرفی است که در هر 28 مایل 1 گالون بنزین مصرف می‌کند. حال ببینید که تاثیر این هزینه در یک هفته، یک ماه و یک سال چقدر خواهد بود. بنابراین همان چیزی که اسکوترها را دوستدار محیط زیست کرده است آنها را به لحاظ اقتصادی نیز به یک گزینه خوب تبدیل کرده می‌کند.

هزینه تولید
اسکوترهای برقی
 علاوه بر اینکه به لحاظ مصرف انرژی بهینه هستند، سرمایه کمی برای تولید نیاز دارند. شما می‌توانید با پولی که برای خرید یک تسلا مدل3 خرج می‌کنید (حدود 53000 دلار) بیش از 100 اسکوتر برقی با کیفیت بخرید. اگرچه در بسیاری از شرایط مانند بارندگی، برف، مسافرت‌های طولانی یا زمانی که کودک یا حیوان خانگی به همراه دارید، مسافرت با اسکوتر گزینه مناسبی نیست، ولی تقریبا 60 در صد از حمل و نقل‌های آمریکا در مسافتی کمتر از 5 مایل هستند و در بیشتر آنها راننده تنها است.

از این رو قسمت عمده‌ای از مسافرت‌ها را می‌توان با اسکوتر انجام داد. در این صورت هم هزینه کمتری پرداخت می‌شود هم آسیب کمتری به محیط زیست وارد خواهد شد.

وزن
تولید اسکوترهای برقی، به خاطر وزن کمی که دارند، انرژی کمتری لازم دارد. اگرچه آمار دقیقی در این مورد در دسترس نیست ولی به نظر می‌آید مقدار این انرژی یک در صد مقدار انرژی مورد نیاز برای تولید یک خودرو است. این به نوبه خود مقدار کربن دی اکسید آزاد شده در فرایند تولید وسایل نقلیه را به طور چشم گیری کاهش خواهد داد. در دوره‌ای که مسئله تولید گازهای گلخانه‌ای تا این حد اهمیت پیدا کرده و به یکی از دغدغه‌های اصلی دولتمردان تبدیل شده، صنعت اسکوتر می‌تواند روشی مناسب برای کم کردن از شدت این بحران باشد.

حالا باید چکار کنیم؟
راه‌ها برای هزاران سال تنها در اختیار عابرین پیاده، دستفروشان و اسب‌ها قرار داشتند. بعدها کالسکه، تراموا و دوچرخه هم راه خود را در جاده‌ها پیدا کردند. ولی در قرن بیستم، همگام با گسترش شبکه راه‌ها، خیابان‌ها و اتوبان‌ها خودروهای فلزی هم روی کار آمدند و بالطبع گازهای مزاحم زیادی هم در فضا پراکنده کردند. با پیشرفت و تولید انبوه خودروها مردم نیز به خرید آنها علاقه نشان دادند. به این ترتیب ترافیک جاده‌ها افزایش پیدا کرد و عابرین پیاده و دوچرخه سواران خطر جانی را در همه جا حس می‌کردند. امروزه در آمریکا، حمل و نقل جاده‌ای عامل تولید 1556 مگا تن گازهای گلخانه‌ای و 40000 تلفات در هر سال است. کاهش هر دوی اینها باید برنامه اصلی دولتمردان در دهه‌های پیش رو باشد.

اکنون این امکان برای شهرها – چه در ایالات متحده چه در سایر نقاط جهان – فراهم است که سیستم حمل و نقل قدیمی خود را با وسایل جدید اصلاح کنند. با توجه به علاقه‌ای که از طرف شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل برقی نشان داده شده است، به نظر می‌رسد مقامات شهری می‌توانند به جایگزین کردن سیستم حمل و نقل جدید امیدوار باشند.

مسئولین و مقامات شهری باید از داده‌هایی که در اختیار دارند استفاده کرده و سیستم حمل و نقل را به سیستمی ایمن و بهینه ترفیع دهند. همچنین، سیاست مداران باید بپذیرند که نفوز وسایل حمل و نقل کوچک گریزناپذیر است. این وسایل می‌توانند مشکلات بزرگی را در شهرها حل کنند.

منبع: ایران اسکوتر

اجرای رپورتاژ توسط: سوپروب

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top