تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/06 - 19:10
کد خبر: 325827

تولید ۹۷ درصد داروی ‌بیوتکنولوژی در کشور

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور ایران را قدرت نخست منطقه در عرصه بیوتکنولوژی دانست و گفت: بیوتکنولوژی در ایران رشد قابل توجهی یافته به گونه‌ای که ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سورنا ستاری ظهر امروز در نشست اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر ظرفیت این استان در ابعاد گوناگون را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه صنایع نفتی، گازی، شیلاتی و آبزی‌پروری است که استفاده از این ظرفیت‌ها باید در دستور کار شرکت‌های فناور و دانش بنیان قرار بگیرد.

وی، با بیان اینکه صنعت و کارخانه با هم تفاوت دارد افزود: صنعت نیاز به دانشگاه دارد اما کارخانه به دانشگاه نیازی ندارد و چرخ آن با  همکاری کارگران، مهندسان و تکنسین‌ها می‌چرخد.

معاون رئیس جمهور با تاکید برتوجه به ارزش افزوده محصولات و جلوگیری از خام‌فروشی خاطر نشان کرد: آنچه اقتصاد را از خام‌فروشی به سوی تولید و عرضه محصولات با ارزش‌افزوده سوق می‌دهد تقویت تعامل بین صنعت و  شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان‌ است.

ستاری با بیان اینکه بیوتکنولوژی با پول و ثروت ایجاد نمی‌شود افزود: دانش خریدنی نیست و در این راستا بیوتکنولوژی هم با پول درست نمی‌شود چرا که دانشگاه‌هایی‌که با پول دولتی تامین مالی می‌شوند نمی‌تواند توسعه یابند و در این راستا تامین درآمد از فروش تکنولوژی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه شکوفایی دانشگاه‌ها را بیش از پیش فراهم کند.

وی، ایران را قدرت نخست منطقه در عرصه بیوتکنولوژی دانست و خاطر نشان کرد: بیوتکنولوژی در ایران رشد قابل توجهی یافته به گونه‌ای که 97 درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود که این بیوتکنولوژی بی‌نظیر است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان بوشهر مراحل راه‌اندازی آن طی می‌کند تصریح کرد: با کمک این صندوق زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان جوانان استان بوشهر بیش از پیش شکوفا می‌شود.

ستاری ظرفیت زیست فناورانه دریایی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر استفاده از این ظرفیت افزود: استان بوشهر در عرصه دریا و سواحل از قابلیت‌های بی‌نظیری برخوردار است که براساس  این ظرفیت‌ها باید بیوتکنولوژی دریایی در استان با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در عرصه ریزجلبک‌ها توسعه یابد.

وی، از افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری استان بوشهر در دهه فجر امسال خبر داد و تاکید کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هزینه تجهیزات و تشکیلات ساختمان پارک علم و فناوری استان بوشهر مورد توجه قرار دارد.

در این نشست شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر مشکلات و مطالبات خود را در عرصه‌های مختلف بیان کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top