تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/13 - 19:32
کد خبر: 326886

میزان کاهش هزینه‌ها در لایحه بودجه ۹۹ چقدر است؟

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد وظایف و مأموریت‌های کمیته بازنگری و بازبینی هزینه‌ها اظهار داشت: یک وظیفه این کمیته، کاستن حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها است و ناگزیر هستیم که چنین کاهشی را در بودجه سال آتی اعمال کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دیروز هشتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و مدیران و روسای سازمان‌های وابسته در محل سازمان مذکور برگزار شد.

محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان در این جلسه اظهار داشت: آنچه که در ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه شرکت‌های دولتی بیان شده است، روشن و واضح است و سازمان برنامه و بودجه کشور اطلاعات مربوط را قبل از تقدیم لایحه بودجه، در اختیار مجلس می‌گذارد تا نمایندگان محترم با زمان و فراغت بیشتری، بررسی‌های خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد که در این صورت مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات یک ماه فرصت خواهد داشت تا بودجه شرکت‌های دولتی را بررسی کند.

دکتر نوبخت در ادامه سخنان خود تأکید کرد که در سازمان برنامه و بودجه کشور و در میان اعضای ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مباحث به صورت جدی، کارشناسی و تخصصی بحث و دنبال می‌شود و در عین حال که دیدگاه‌ها شاید در برخی از حوزه‌ها متفاوت باشد، اما در تحلیل نهایی، اجماع ستاد تعیین کننده خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در هر صورت، ما لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور را در موعد مقرر قانونی یعنی پانزدهم آذرماه سال جاری، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

بر پایه این گزارش، دکتر سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه در مورد وظایف و مأموریت‌های کمیته بازنگری و بازبینی هزینه‌ها اظهار داشت: این کمیته دو وظیفه و رسالت مهم دارد.یک وظیفه، کاستن حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها است و ناگزیر هستیم که چنین کاهشی را در بودجه سال آتی اعمال کنیم.

به گفته دکتر پورمحمدی، وظیفه و رسالت دیگر این کمیته، اصلاحات ساختاری شامل ادغام، انحلال، واگذاری و برون‌سپاری است و در این موارد باید با مجلس شورای اسلامی به تفاهم و تعامل باید برسیم و در نهایت حاصل این اجماع،راحت‌تر مورد قبول سران قرار خواهد گرفت.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، آرا افلاکی معاون بودجه هزینه‌ای امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی در مورد سند بودجه ارایه کرد و گفت: سند بودجه همان موافقت‌نامه است که این سازمان با دستگاه سیاست‌گذار و دستگاه مجری امضا می‌کند و این مرحله بعد از اعمال تغییرات مجلس در بودجه برای اجرا ابلاغ می‌شود.

بر اساس این گزارش، در جلسه مذکور حمید محبوب خلجانی معاون بودجه تملک دارایی های سرمایه‌ای و مالی و نظارت سامانه‌های بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارشی در مورد برنامه زمانی تدوین بودجه ارایه کرد و گفت: اصلاحات ساختاری که باید در لایحه بودجه منعکس شود، حداکثر باید تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری نهایی شده و در عین حال گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه نیز باید تا همین تاریخ مهیا شود.

به گفته محبوب پیش‌نویس بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ هم باید تا بیست‌ و سوم شهریور ماه تدوین و تا اول مهرماه باید به دستگاه‌ها ابلاغ شود. 

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه تعدادی از معاونان و مدیران سازمان، دیدگاه‌های کارشناسی خود را ارایه کردند و مقرر شد جلسات ستاد بودجه به صورت فشرده و مرتب استمرار داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top