تاریخ انتشار: جمعه 1398/06/15 - 16:24
کد خبر: 327152

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس نداریم

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با بیان اینکه هیچ برنامه‌‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه نداریم، گفت: در همین شرایط فعلی هم سفر از سبد خانوار بسیاری از اقشار حذف شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» احمدرضا عامری در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پیش از این مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس داشتم که در آن اعلام شده بود قیمت بلیت اتوبوس ارزان است و این شائبه‌ را ایجاد کرده بود با این مضمون که قصد افزایش نرخ‌ها را داریم در حالی که اعلام می‌کنم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه نداریم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: در حالی که از سال گذشته تاکنون فقط 20 درصد به نر‌خ‌های قبلی ما افزوده شده است، باز شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافری تلاش می‌کنند در برخی ساعات و ایام در همین ارقام بلیت هم تخفیف‌هایی اعمال کنند تا جذب مسافر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تقاضا در بخش حمل و نقل مسافری عمومی جاده‌ای زیاد نیست، افزود: متوسط ضریب اشغال صندلی ناوگان ما 50 درصد است.

عامری اضافه کرد: با وجود آنکه نرخ فعلی بلیت اتوبوس با توجه به قیمت‌های گران قطعات و لوازم یدکی ناوگان اصلا قابل توجه نیست، اما مایل به افزایش نرخ‌ها نیستیم چون موجب کاهش استقبال مسافران می‌شود چون در همین شرایط فعلی هم سفر از سبد خانوار بسیاری از اقشار حذف شده است.

* مشکلات شرکت‌محوری و برندسازی
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌محوی نسبت به ناوگان خودمالکی در این شرایط مطلوب‌تر نیست؟ بیان کرد: شرکت محوری اصلاً در این شرایط اقتصادی مصداق و توجیه اقتصادی ندارد، به نظر شما یک سرمایه‌دار عاقل آیا در این شرایط می‌آید و ‌مثلا 10 دستگاه اتوبوس با قیمت حدود 27 میلیارد ریالی‌ خریداری کند تا با این تقاضای محدود سفر جاده‌ای، شرکت تأسیس کند؟

وی ادامه داد: در کنار این هزینه سنگین، نبود تسهیلات و حمایت خرید ناوگان، ‌‌قوانین و آیین‌نامه‌های دست و پاگیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کمیسیون‌های ماده 12 و ماده 11 و ‌مشکلات احداث ‌شرکت را هم در نظر بگیرید.

عامری اظهار داشت: ما از سال 1302 در ایران حمل و نقل مسافری جاده‌ای‌ داریم، اما هر روز مباحثی مطرح می‌شود و مشکلات افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نیست همه شرکت‌های تعاونی مسافربری جاده‌ای با هم تجمیع شوند و چند برند انگشت‌شمار در کشور تشکیل دهند؟ گفت: قطعا برند‌محوری امری مناسب است اما به این موضوع توجه کنید که برند زمانی ایجاد می‌شود که فردی زحمت بکشد و با تلاش خود برندی احداث ‌کند، اما اگر ما به دنبال آن باشیم که دولت خود برند احداث کند، مشکل رخ می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور اضافه کرد: در حال حاضر حدود 2500 ‌شرکت حمل و نقلی در کشور داریم، اما اینکه دولت شرایطی فراهم کند تا بخشی بدون زحمت برند شوند، قطعاً مناسب نیست، برند باید با تلاش و زحمت ایجاد شود، در غیر این صورت رانت خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top