تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/06/19 - 19:12
کد خبر: 327634

روزنامه لبنانی:

سرنگونی پهپاد اسرائیلی، فقط بخشی از پاسخ حزب‌الله است

منابع مطلع در بیروت می‌گویند، اقدام حزب‌الله لبنان در سرنگون کردن پهپاد رژیم صهیونیستی در چارچوب پاسخ به حملات اخیر این رژیم، بخشی از پاسخ مقاومت است نه همه آن.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، روزنامه الجمهوری لبنان نوشت، مردم لبنان روز دوشنبه (دیروز همزمان با تاسوعای حسینی) صبح خود را با شنیدن خبری از حزب‌الله مبنی بر سرنگون کردن یک پهپاد اسرائیلی آغاز کردند.

الجمهوریه به نقل از منابعی نزدیک به محافل حزب‌الله در لبنان نوشت، «مهم‌ترین معنا و پیام سرنگونی این پهپاد اسرائیلی، این است که این نخستین بار است که آنکس که قواعد نبرد را تحمیل و تعیین می‌کند، حزب الله است».

طبق این گزارش، مدتها بود که در طول چند دهه گذشته، حوزه هوایی به طور انحصاری در اختیار اسرائیل بود. «مدت‌ها بود پهپادهای اسرائیلی در آسمان روستاهای جنوبی لبنان جولان می‌دادند. اکنون این پهپاد بعد از عبور از مرز لبنان سرنگون شد تا آغاز معادله جدیدی در آسمان [میان مقاومت لبنان و اسرائیل] باشد».

الجمهوریه به نقل از منابعی که آنان را «مطلع از راهبرد هوایی حزب‌الله» خواند، نوشت، سرنگون کردن پهپاد بخشی از پاسخ حزب‌الله [به تجاوزهای اخیر اسرائیل] است، نه همه پاسخ. حزب‌الله در صدد است عملیاتی مرحله‌به‌مرحله را در وقت‌هایی مختلف علیه پهپادهای اسرائیلی اجرا کند تا دشمن اسرائیلی متقاعد شود که تداوم نقض حریم هوایی لبنان، برایش هزینه خواهد داشت. هم از حیث تعداد پرنده‌های سرنگون شده و هم از حیث سقوط هیبتش».

این منابع به الجمهوریه گفتند «البته این مسئله حتمی یا الزامی نیست که حزب‌الله هر پهپادی را که دید حریم لبنان را نقض کرده سرنگون کند. بلکه هدف و زمان آن را به شیوه‌ای که تل‌آویو را دچار فرسایش کند و حس کند که پهپادهایش در هر پرواز با احتمال سرنگونی روبه‌رو هستند، خودش انتخاب می‌کند».

این منابع همچنین توضیح دادند که تصمیم ساقط کردن پهپادهای اسرائیل تابع عوامل مختلفی است که مهم‌ترینش نوع پهپاد و میزان ارتفاع و نوع مأموریت و میزان نقض حریم هوایی است تا دشمن به اطلاعاتی درباره میزان توانمندی مقاومت در حوزه پدافند هوایی دسترسی پیدا نکند بخصوص که تل‌آویو تلاش می‌کند آنچه حزب‌الله دارد، از آن کسب اطلاع کند.

روز گذشته دوشنبه حزب‌الله لبنان از هدف قرار دادن یک پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان خبر داد. طی ۴۸ ساعت گذشته، دو پهپاد رژیم صهیونیستی سرنگون شده است. شب گذشته نیز مقاومت فلسطین یک پهپاد اسرائیل را در جنوب نوار غزه هدف گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top