تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/25 - 16:59
کد خبر: 328357

سخنرانی ضدایرانی نماینده عربستان در نشست آژانس انرژی اتمی

نماینده عربستان سعودی در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را به نقض تعهدات بین‌المللی متهم کرد و از «جامعه بین‌الملل» خواست موضع قاطعانه‌ای در برابر ایران اتخاذ کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «خالد بن صالح السلطان» رئیس شهرک انرژی ملک عبدالله عربستان سعودی روز دوشنبه در یک سخنرانی ضدایرانی، از «جامعه بین‌الملل» خواست در برابر ایران موضعی قاطع بگیرد.

وی که در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین صحبت می‌کرد، گفت: «از تحولات اخیر در برنامه هسته‌ای ایران و موارد مختلف نقض تعهدات هسته‌ای این کشور، عمیقا نگران هستیم. گذر این کشور از حداکثر مجاز ذخایر اورانیوم با غنای پایین و همچنین گذر از سطح غنی‌سازی مجاز.»

این مقام سعودی افزود: «پادشاهی سعودی معتقد است که چنین اقداماتی نقض فاحش و سرکشی مشهود از قوانین بین‌المللی و جامعه بین‌المللی است. در نتیجه، از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در برابر چنین موارد نقضی ایستاده و اقدام قاطعانه‌تر و موضع محکم‌تری در قبال ایران اتخاذ کند.»

خالد بن صالح ادامه داد: «با توجه به سابقه طولانی ایران در نقض تعهدات بین‌المللی‌اش، پشتیبانی از گروه‌های تروریستی و شبه نظامی و تجهیز آن‌ها به تسلیحات راهبردی و ابزارهای استفاده از آن‌ها، این امر ضروری است. این اقدامات همچنان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان به شمار می‌آید.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ایران را به عدم اجرای استانداردهای ایمنی هسته‌ای متهم کرد و مدعی شد که ایران می‌تواند در منطقه یک «فاجعه هسته‌ای» رقم بزند که دامنه آن تا عربستان سعودی و فراتر از آن هم برسد.

مقام‌های سعودی پیش از این هم از کشورهای جهان خواسته بودند که با برنامه هسته‌ای ایران مقابله کنند. این مقام سعودی در حالی در سخنرانی امروز خود مدعی حمایت ریاض از استفاده «صلح‌آمیز» از انرژی هسته‌ای شد که در ماه‌های گذشته در رسانه‌های آمریکایی گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه ممکن است ریاض با همدستی دولت آمریکا به سوی ساخت تسلیحات اتمی حرکت کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top