تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/06/28 - 18:41
کد خبر: 328834

اعتراف رسانه غربی به تغییر سبک زندگی در غرب

تلویزیون دولتی صدای آمریکا (VOA) طی گزارشی تصویری گفت که ‌گریز مردم غرب از مشروبات الکلی به سوی مشروبات غیرالکلی حتی در مراکز معروف ساخت آن مشروبات مثل ایرلند افزایش یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از کیهان، گزارش صدای آمریکا می‌گوید: «... دوبلین از مهم‌ترین اماکن توریستی جهان است که عمدتاً گردشگران برای چشیدن طعم مشروبات الکلی معروف ایرلندی به میکده‌های معروف به پاب در ایرلند می‌روند اما طبق آمار «دیاجیو»، بزرگ‌ترین شرکت بریتانیایی تولیدکننده مشروبات الکلی، بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ مصرف این مشروبات به مقدار زیادی کاهش یافته و برخی پاب‌ها به مشتری‌هایشان موکتل یا کوکتل‌های سالم غیرالکلی ارائه می‌دهند...» دافین رایت، مدیر بازاریابی یکی از شرکت‌های عرضه مشروبات الکلی می‌گوید: «... از ابتدای ۲۰۱۹ ارائه گزینه مشروبات غیرالکلی در رستوران‌ها و بارها از اهمیت بالایی برخوردار است، به خصوص که خیلی‌ها امسال را با هدف سلامت بیشتر شروع کردند...»

نکته جالب در این گزارش این است که دلیل گرایش مردم به سوی مشروبات غیرالکلی، هدف زندگی سالم ذکر شده و سلامت انسان با مشروبات الکلی مغایر دانسته شده است.

وان یاتیس، صاحب یکی از این بارها می‌گوید:

«... مردم نسبت به مواد غذایی خیلی آگاه شده‌اند. من فکر می‌کنم افزایش تقاضا برای مشروبات غیرالکلی آن هم در چنین اماکنی نشان می‌دهد که در ۱۰ سال آینده شاهد رشد این روند در خیلی از جاهای دنیا خواهیم بود...»

این صاحب رستوران هم آگاهی مردم را با تقاضایشان برای مشروبات غیرالکلی مترادف دانسته و رشد آن را در سراسر دنیا طی ۱۰ سال آینده پیش‌بینی می‌کند. رادیو صدای آمریکا در پایان گزارشش می‌گوید که به گفته مدیر یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت مشروبات الکلی با توجه به تقاضاهای بسیاری از مشتریان، حالا زمان مناسبی برای ارائه گزینه مشروبات غیرالکلی به جای مشروبات سنتی هستیم.  پیش از این نیز کارشناسان و متخصصان سلامت، بارها مردم را به عدم استفاده از مشروبات الکلی دعوت کرده بودند. به‌ویژه اینکه درصد بالایی از بزه‌ها و خلاف‌ها و جنایات که در این سال‌ها بخش مهمی از ساختار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک غرب را در بر گرفته و به‌صورت یک بحران جدی برای جامعه اروپایی و آمریکایی درآمده به تصریح متخصصان این حوزه، ناشی از مصرف مشروبات الکلی تشخیص داده شده است.

پس از اخباری که از گرایش مردم غرب به سوی غذای حلال و گردشگری حلال و مدارس و مراسم و جشن‌های غیرمختلط و دعوت از پزشکان و مربیان همجنس و... گزارش شد، این تمایل به سوی مشروبات غیرالکلی، نشانه‌ای دیگر از فرار مردم اروپا و آمریکا از آسیب‌های سبک زندگی‌شان است که آنها را دچار مشکلات و معضلات بسیار عدیده در روند کار و زندگی کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top