تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/02 - 09:09
کد خبر: 329408

تردد ۵۲۹ هزار نفر طی ۲۱ روز گذشته از مرز مهران

استاندار ایلام از تردد ۵۲۹ هزار نفر طی ۲۱ روز گذشته از مرز مهران خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در نشست ستاد اربعین، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های اربعین، اعتبارات اربعین و میزان تردد زوار، از اعلام آمادگی استان جهت برگزاری مراسم اربعین ۹۸ گفت و تصریح کرد: در راستای متمرکز شدن تصمیمات و جلوگیری از موازی کاری و تمرکز بیشتر بر امور پیشنهاد می شود که مدیریت اربعین بصورت واحد به استانها واگذار شود.

وی ادامه داد: مسئولانی که در ایام اربعین به استان می آیند اعم از مسئولان دولتی و غیر دولتی، نظامی و انتظامی و ... باید برنامه های آنها تحت نظر ستاد مرکزی اربعین در استانها انجام شود.

وی در ادامه خواستار برپایی موکب ها در استان های مجاور و مسیرهای اربعین منتهی به استان ایلام تا مرز مهران شد و گفت: برنامه ریزی شود که اگر قرار است زائری به هر دلیلی در طول مسیر در جایی توقف داشته باشد موکب هایی برای اسکان و پذیرایی از آنها وجود داشته باشد.

استاندار ایلام همچنین خواستار ساماندهی اتوبوس ها در مرز مهران جهت برگشت زائران به مبدا خود شد و گفت: در جهت تسهیل در حمل و نقل زائرینی که از مرز مهران به کشور ورود می کنند، پیشنهاد می شود کما فی سابق ساماندهی اتوبوس ها از همین منطقه به سمت مبدا انجام پذیرد.

وی در ادامه از خدمات و امکانات رفاهی برای زوار در اربعین امسال گفت و تصریح کرد: در اربعین امسال علاوه بر آماده شدن زیرساخت های جاده ای و رفع گره های ترافیکی در حوزه خدمات و امکانات رفاهی نیز برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه گزارشی از وضعیت تردد زوار در مرز مهران داد و گفت: در حالیکه خروج زائران ایرانی از مرز مهران در بازه زمانی اول محرم تا ۲۱ محرم سال ۹۷ حدود ۳۵ هزار و ۲۶۷ نفر بوده است، این میزان در سال ۹۸ به ۲۱۹ هزار و ۶۷۸ نفر رسیده است که رشدی ۵۲۲ درصدی داشته است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد ورود زائران ایرانی از مرز مهران در سال ۹۷ حدود ۴۰ هزار و ۷۲۷ نفر بوده که این میزان در سال ۹۸ به ۱۸۷ هزار و ۲۷۷ نفر رسیده و رشدی ۳۵۹ درصد داشته است.

استاندار ایلام در ادامه از رشد ۱۹۱ درصدی تردد (رفت و برگشت زوار ایرانی و خارجی) از مرز مهران از اول محرم تاکنون خبر داد و گفت: ظرف ۲۱ روز گذشته از اول محرم تاکنون بیش از ۵۲۹ هزار و ۴۷۹ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته است.

وی ادامه داد: این درحالی است که از اول محرم تا ۲۱ محرم پارسال حدود ۱۸۱ هزار و ۹۶۰ تردد به ثبت رسیده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top