تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/07/07 - 17:13
کد خبر: 330016

خروج زائرین کربلای معلی از کشور با گذرنامه معتبر امکان پذیر است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه زائرین باید ارزهای مورد نیاز را از مبادی اعلام شده تهیه کنند، تصریح کرد: ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی مرجع مورد اطمینان تهیه ارز است و زائرین باید بلیت سفر را از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند، شهروندان هم اطلاعات و اخبار مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سردار مهدی معصوم‌بیگی ظهر  یک شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در سال گذشته دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از استان اصفهان راهی کربلای معلی شدند و پیش بینی می شود امسال زائرین اربعین از مرز ۳ میلیون نفر عبور کنند.

وی با بیان اینکه گذرنامه زائرین اربعین حداقل باید از سه ماه اعتبار برخوردار باشد، ابراز داشت: در راستای  ساماندهی و رفاه حال بیشتر مردم، زائران کربلای معلا باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تا مشمول مزایای بیمه هم شوند.

صدور گذرنامه موقت برای زائرین اربعین
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه از دیروز «گذرنامه موقت» برای زائرین اربعین صادر شده است، ادامه داد: این گذرنامه تنها برای ایام اربعین صادر شده و پس از ماه صفر منقضی می شود.

وی با بیان اینکه زائرین برای دریافت گذرنامه باید به پلیس +۱۰ مراجعه کنند، تاکید کرد: دفاتر پلیس +۱۰ برای رفاه حال زائرین در تمام روزهای هفته و حتی ایام تعطیل آمادگی صدور گذرنامه را دارند.

هوشمندسازی کارت های خدمت و معافیت قدیمی
سردار معصوم بیگی با تاکید بر  اینکه زائرین نباید دریافت گذرنامه را به روزها و ساعات پایانی محول نکنند، تصریح کرد: یکی از شرایط اخذ اجازه خروج از کشور و یا درخواست صدور گذرنامه دارابودن کارت هوشمند خدمت وظیفه است بنابراین انتظار می رود که زائرین اربعین در راستای هوشمند کردن کارت معافیت یا خدمت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افراد از وضعیت ممنوعیت خروج از کشور اطمینان خاطر داشته باشند اظهار داشت: اتباع خارجی مقیم ایران علاوه بر اخذ روادید کشور عراق، باید به مدیریت اداره مهاجرت و گذرنامه استان مراجعه کنند و روادید خروج و مراجعت دریافت کنند.

ثبت نام اینترنتی مشمولان غیرغایبی
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام مشمولان غیرغایبی که تمایل به شرکت در پیاده روی معنوی اربعین حسین(ع) را دارند می توانند بدون پرداخت وثیقه، مجوز خروج از کشور را دریافت کنند، ابراز داشت: مشمولان سفر زیارتی کربلای معلا اعم از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه قم و دارندگان برگ آماده به خدمت بدون غیبت باید از ۷ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه از درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی www.epolice.ir  کدملی و کد سخا را وارد  کرده و درخواست خروج از کشور را ثبت کنند.

وی ادامه داد:  دارندگان برگ آماده به خدمت بدون غیبت در صورتی که تاریخ بازگشت به کشور شان یک ماه قبل از تاریخ اعزام به خدمتشان باشد می توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه مشمولان واجد شرایط قانون جریمه که حداقل نیمی از مبلغ جریمه را پرداخت کردند و اقساط معوقه ندارند می توانند راهی سفر معنوی کربلای معلی شوند گفت: دارندگان معافیت موقت پزشکی و کفالت نیز تا یک ماه قبل از اتمام معافیت موقت می توانند برای خروج از کشور اقدام کنند.

سامانه سماح تنها مرجع ثبت نام زائرین اربعین
وی افزود: زائرین اربعین برای ثبت نام تنها به سامانه «سماح» به نشانی www.samah.haj.irکه سامانه حج و زیارت و پوشش بیمه ای زائرین و ساماندهی سفر است مراجعه کنند و از مراجعه به سایت های متفرقه پرهیز کنند تا در دام فیشرها که قصد سرقت اطلاعات بانکی افراد را دارند نیفتند.

تامین ارز مورد نیاز از ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه زائرین باید ارزهای مورد نیاز را از مبادی اعلام شده تهیه کنند، تصریح کرد: ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی مرجع مورد اطمینان تهیه ارز است و زائرین باید بلیت سفر را از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند، شهروندان هم اطلاعات و اخبار مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند.

عدم تعویق ثبت نام در روزهای پایانی
وی با تاکید بر آنکه زائرین سفر خود را به روزها و ساعات پایانی موکول نکنند، تصریح کرد: در ایام پایانی تراکم و فشار جمعیت بیشتر است و احتمال معطل ماندن در مسیر نیز وجود دارد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه ممکن است عده ای سودجو خودشان را مامور سازمان یا ارگان دولتی معرفی کنند، اظهار داشت: مردم باید برای اطمینان از این امر از افرادی که تقاضای بازرسی از آنها را دارند کارت و مدارک شناسایی معتبر درخواست کنند.

رعایت نکات ایمنی و نگهداری خودرو در پارکینگ های تعیین شده در نوار مرزی
وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در این سفر اظهار داشت: زائرین هنگام تردد چه با وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند و قبل از حرکت از سالم بودن وسایل نقلیه اطمینان خاطر داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مردم باید در راه های دوطرفه از ارتکاب تخلفات حادثه همچون سبقت و سرعت غیرمجاز خودداری کنند، ابراز داشت :از پارک خودروها در سطح سواره رو مسیر که موجب سد معبر می شود خودداری کنند.

وی تاکید داشت: زائرین پس از پارک خودروهای خود در پارکینگ های مرزی اگر قصد دارند که با وسیله نقلیه وارد مرز عراق شوند لازم است از اتوبوس های مستقر استفاده کنند و به هیچ عنوان از وانت بارها و مسافربرهای غیرمجاز استفاده نکنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top