تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/07/14 - 09:23
کد خبر: 330646

در اولین دوره از سلسه جلسات بررسی نقش زنان در گام دوم انقلاب مطرح شد؛

تاکید الگوی سوم زن بر حضور فکری و علمی زنان در عرصه های اجتماعی/ مدارس خصوصی باعث خلاهای در امور تربیتی شده است

تاکید الگوی سوم زن بر حضور فکری و علمی زنان در عرصه های اجتماعی/ مدارس خصوصی باعث خلاهای در امور تربیتی شده است

صارمی با بیان اینکه زنان در کنار فعالیت در عرصه های اجتماعی باید به نقش اصلی خود در خانواده توجه داشته باشند گفت: باید برنامه ریزی دقیق داشت تا بتوان بین خانواده و فعالیت اجتماعی تعادل ایجاد کرد، نباید از تاثیر حمایت همسر و فرزندان غافل شد.

به گزارش خبرنگار زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اولین دوره از سلسله جلسات نقش زنان در گام دوم انقلاب با بررسی ابعاد مختلف کتاب «دختر تبریز» با حضور هدی مهدیزاد نویسنده کتاب دختر تبریز، صدیقه صارمی راوی کتاب دختر تبریز،امدادگر زمان جنگ، معلم پرورشی  و روح الله رشیدی مدیر دفتر مطالعات تبریز در روز پنج شنبه 1398/07/4 به همت جنبش عدالتخواه دانشجویی در راستای معرفی الگوی زن تراز انقلاب برگزار شد.

در ابتدا صدیقه صارمی با بیان خاطراتی از فعالیت های فرهنگی خود در دوره انقلاب اشاره کرد: ما بنیان گذاران نهضت سوادآموزی در تبریز بودیم. برخی از دختران  به این علت که باید در برداشت گندم به خانواده ها کمک میکردند، اجازه نداشتند درس بخوانند. ما این دخترها را به سمت درس خواندن سوق می دادیم اما در روز های پایانی هفته در برداشت گندم از سر زمین های کشاورزی به انها کمک می کردیم تا زمینه تسهیل تحصیل برایشان فراهم شود. تصویر روی جلد کتاب دختر تبریز هم، عکس برداشت گندم در همان روستا است.

صارمی افزود: در روزهای عملیات بیت المقدس در بیمارستان رازی مستقر شدیم. آنجا اولین بار مقام معظم رهبری را دیدم. زمانی که با ایشان به زبان ترکی صحبت کردم، ایشان از اینکه یک دختر 19 ساله تبریزی آمده اهواز تا در این درگیری های اخر جنگ شرکت بکند اظهار خرسندی کردند.

او در ادامه گفت: سال 62 زمانی که به همراه خانم های بهیار و خانواده های شهدا خدمت امام(ره) رسیدیم ایشان این جمله معروف را فرمودند که از دامن زن، مرد به معراج می رسد.

صارمی در رابطه با نوع ارتباط گیری موفق خود با دختران نوجوان گفت: اسلام دین محبت و صبوری است. عامل اصلی موفقیت در ارتباط و تاثیر گذاری بر نوجوان ها این بود که حرف و عمل خودم رو یکی کردم. باید با جوان همراه بود، با نشان دادن عملکرد خودم به نوجوان ها به آنها نشان دادم ک حجاب نمی تواند محدود کننده فعالیت های اجتماعی باشد و در این رابطه ایجاد پیوند عاطفی هم بی تاثیر نبوده است.

او با بیان اینکه زنان در کنار فعالیت در عرصه های اجتماعی باید به نقش اصلی خود در خانواده توجه داشته باشند گفت: باید برنامه ریزی دقیق داشت تا بتوان بین خانواده و فعالیت اجتماعی تعادل ایجاد کرد. اما نباید از تاثیر حمایت همسر و فرزندان غافل شد. بنده از حمایت همسرم  بطور کامل بهره بردم و قطعا اگر حمایت ایشان نبود نمیتوانستم به فعالیت فرهنگی در سطح شهر ادامه دهم.

هدی مهدیزاد با اشاره به لزوم تعهد معلم ها در عرصه تربیت گفت: خانم صارمی مربی پرورشی من در دوره نوجوانی بودند. ایجاد ارتباط صمیمی و همراهی در دغدغه های فکری با نوجوانان از ویژگی بارز ایشان بود. ما از ایشان یاد گرفتیم متعهد به صحبت های خود باشیم. اما متاسفانه امروز با رشد مدارس خصوصی خلا های بسیاری در امور تربیتی پدیدار شده است که علت اصلی آن بی تعهدی خود مربیان به حوزه تربیت است.

مهدیزاد افزود: عوارض بیکاری به حوزه تربیت هم رسیده است.به این صورت که اغلب مخصوصا در بین خانم ها، زمانی که شغل متناسب با حرفه تخصصی خود را پیدا نمی کنند با حقوق و مزایای بسیار اندک جذب مدارس غیر دولتی می شوند و از بحث تربیت غافل می شوند.

او ادامه داد: بنابر فرمایشات حضرت آقا، الگوی سوم زن کسی است که نه مانند زن شرقی در حاشیه باشد و نه مانند زن غربی مورد سوء استفاده مردان و بر حضور فکری و علمی زنان در عرصه های اجتماعی تاکید دارند. در کتاب دختر تبریز و خاطرات خانم صارمی به خوبی اشاره شده است که یک زن می تواند الگوی تراز باشد و به فعالیت فرهنگی خود ادامه دهد بدون آنکه پوشش و حجاب مانع آن باشد.

مهدیزاد با اشاره بر نقش اساسی زنان در خانواده تاکید کرد: با وجود اینکه زنان در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند اما بیشترین تکیه بر نقش موثر زن در خانواده است. زیرا خانواده بنیان جامعه است و اگر خانواده دچار تزلزل شود باید فاتحه آن جامعه را خواند. در خاطرات خانم صارمی اشاره کرده ایم که ایشان علاوه بر نقش فرزندی در خانواده، در تحصیل به عنوان یک نخبه و در مبارزات انقلابی بسیار فعال و موثر حاضر شدند.

گزارش از حانیه زرنگ

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top