تاریخ انتشار: جمعه 1398/07/19 - 11:03
کد خبر: 331183

«دفتر تحکیم وحدت» برگزار کرد؛

در نشست «کشمیرنامه» چه گذشت؟

در نشست «کشمیرنامه» چه گذشت؟

رفعت مسعود سفیر پاکستان در نشستی با دانشجویان دفتر تحکیم وحدت در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدام کشور پاکستان پس از نقض قطعنامه های شورای امنیت توسط هند چه بوده، گفت: تا کنون در تمامی تعاملات و گفتگوها با و سازمان‌های مختلف بین‌المللی به نقض و عدم اجرای قطعنامه ها اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعضای دفتر تحکیم وحدت دیروز 17 مرداد، طی نشستی با عنوان «کشمیرنامه» با رفعت مسعود سفیر پاکستان در ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

وحید عبدالله زاده دبیر واحد بین الملل دفتر تحکیم وحدت هدف از تشکیل جلسه را اطلاع از مواضع مستقیم کشورهای پاکستان و هند اعلام کرد که قرار است در دو جلسه از سفیران پاکستان و هند دعوت و مواضعشان را تشریح کنند.

رفعت مسعود سفیر پاکستان با بیان اینکه برای همه مشکلات منطقه گفتگو راه حل نهایی است، اذعان کرد: اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند برای مناطق کشمیر و جامو وضعیت ویژه معین کرده و طبق اصل مذکور نوعی خود مختاری به این مناطق داده شده است.

در نشست «کشمیرنامه» چه گذشت؟

وی هم چنین افزود: موضوع کشمیر همانند موضوع فلسطین یک مسئله قدیمی است، فلسطین و کشمیر یک تفاوت دارند و آن این است که دو کشور دارای بمب اتم هستند.تاکنون برای آزادی کشمیر سه جنگ رخ داده و همانگونه که نخست وزیر پاکستان اظهار کرده در صورت وقوع جنگ چهارم جنگ سختی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در زمان جواهر لعل نهرو توافقی صورت گرفت که در صورت عدم پیوستن کشمیر به پاکستان، اصلی در قانون اساسی برای خودمختاری منطقه جامو و کشمیر  در نظر گرفته شود که همان اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند است. دلیل این اصل هم به خاطر این است که جواهر لعل نهرو خود کشمیری بود و نمی خواست که کشمیر از هند جدا شود.

سفیر پاکستان در ایران بیان کرد: مردم، نخبگان و وکلای حقوقی هند مخالف اقدامات اخیر نخست وزیر هند هستند. همان کشمیری هایی که در ابتدا مخالف الحاق به پاکستان بودند اکنون پس از لغو اصل ۳۷۰ خواستار ملحق شدنان به پاکستان هستند. هر تصمیمی که مردم کشمیر بگیرند ما تابع آن هستیم.

در نشست «کشمیرنامه» چه گذشت؟

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدام کشور پاکستان پس از نقض قطعنامه های شورای امنیت توسط هند چه بوده است گفت تا کنون در تمامی تعاملات و گفتگو ها با کشورها و سازمان های مختلف بین المللی به نقض و عدم اجرای قطعنامه ها اشاره شده است.

رفعت مسعود با اشاره به اینکه چطور کشوری که مکرر قطعنامه های شورای امنیت را نقض میکند درخواست عضویت دائم در شورای امنیت را می دهد. گفت:مشکل کشمیر مسئله سیاسی یا حتی حقوق بشری نیست مشکل اقتصادی است، روابط تجاری و اقتصادی برای کشورها بیشتر از حقوق بشر اهمیت دارد.

سفیر پاکستان با اشاره به نقش اسراییل در منطقه افزود: هر مسئله و مشکلی که در منطقه اتفاق می افتد اسراییل در آن ایفای نقش می کند.

در نشست «کشمیرنامه» چه گذشت؟

وی هم چنین افزود: ما هیچ توافقی با هند در مسئله کشمیر که کشور ثالثی ورود کند نداشته ایم.

رفعت مسعود در پاسخ به این سوال که ایران چه نقشی می تواند در حل مناقشه کشمیر داشته باشد، گفت: ایران به عنوان کشور ثالث نقش موثری را می تواند ایفا کند چرا که روابط خوبی با هند دارد و ما هم روابط برادرانه با ایران داریم و در جلسات متفاوتی که در سطوح مختلف با سران ایران داشته ایم خواستار ورود ایران به مسئله را داشتیم و ایران هم با استقبال از این موضوع تماس های مختلفی با کشور هند گرفت منتهی پاسخ مثبی از سوی هند داده نشده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top