تاریخ انتشار: شنبه 1398/08/18 - 21:45
کد خبر: 334326

یاسین قاسمی

اقلیت‌های تندرو را دست کم نگیرید!

اقلیت‌های تندرو را دست کم نگیرید!

تاریخ فرهنگ آذری‌زبانان ما آنقدر غنی و پر ابهت است که سخت می‌توان درباره آن بزرگواران سخن گفت. از ستارخان و باقرخان وطن‌پرست بگیرید تا دیگران...

خبرنامه دانشجویان ایران: یاسین قاسمی// «اقلیت‌های تندرو» از دیرباز تا کنون بلای جان هر حکومت و جامعه مدنی بودند. خطری که از سوی این قشر خاص و معدود جوامع را تهدید می‌کند، نه تنها کمتر از خطرات بیرونی نیست بلکه بیش از آن است! تاریخ سیاسی معاصر نمونه‌هایی از این اقلیت‌های تندرو را در دل خود جا داده و سرنوشت دولت-ملت‌های بزرگ را تغییر داده‌ است. این اقلیت‌ها خواسته‌های خود را به اکثریت جامعه تحمیل و آنان را در وارد بازی سیاسی خود کرده ولی سرانجامی برای آنان مشخص نیست. اقلیت‌های تندرو که دیگران را تحریک می‌کنند، فضاسازی‌ها را انجام داده و اکثریت جامعه را به واکنش‌های سلبی و قهری وادار می‌کنند و این اتفاق جز با «رادیکالیزه» کردن جامعه، میسر نخواهد شد!

وقتی جامعه‌ی هدف رادیکال شد، رؤیای اقلیت‌ها به وقوع می‌پیوندد، چرا که تندروی کردار خاص جریانی است که بیش از پیش برنده عرصه سیاست خواهد شد. به‌طوری‌که، اقلیت‌های تندرو با مجموعه‌ای از کنش‌ و واکنش‌های تحمیلی، اصول بازی خود را به کل جامعه تحمیل کنند.

در تاریخ صد سال گذشته، نمونه‌هایی از این اقلیت‌های تندرو را مشاهده کرده‌اید که دولت‌ها را به نابودی کشاندند:

1.سال ۱۹۱۵ اقلیتی جنگ‌طلب به دولت ایتالیا فشار آورده و این کشور را وارد جنگ کردند. همان اقلیت تندرو پس از جنگ از فاجعه‌ای دیگر به نام «فاشیسم» و سرنوشت ایتالیا را تغییر دادند و موسولینی را آفریدند!

2. آلمانِ دهه ۱۹۲۰ اقلیت‌های نازی‌ جمهوری آلمان را به قهقرا کشاندند که خروجی آن «هیتلر» بود!

تاریخ فرهنگ آذری‌زبانان ما آنقدر غنی و پر ابهت است که سخت می‌توان درباره آن بزرگواران سخن گفت. از ستارخان و باقرخان وطن‌پرست بگیرید تا دیگران... اما پس از یک هفته از حوادث ناگوار در ورزشگاه یادگار امام تبریز که اقلیتی کوچک اقدام به «سلام نظامی به ترکیه» کردند، نمی‌شود ساکت بمانم!

بنا بر عقیده نگارنده این متن، یکی از اصلی‌ترین وظایف ما در مقابل این «اقلیت تندرو»، عدم برخورد قهری و احساسی با این اقلیت است. آنها بدنبال ایجاد ناهنجاری در کف جامعه هستند که خود را از اقلیت به اکثریت تبدیل کرده و مردم را در مقابل حکومت مرکزی قرار دهند؛ اگرچه در این بین از حملات هشتگی در فضای مجازی هم نباید غافل شد!

تنها راه مقابله با این اقلیت؛ این است که «اقلیت تندرو» در فرهنگ و جامعه آذری‌زبانان حل شود و برخورد قهری و سرکوب اقلیت‌ها موجب خواهد شد تا اقلیت‌های دیگر نیز در چهار گوشه کشور فعال شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top